Πέμπτη, 10 Δεκεμβρίου 2015

ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΓΡΑΙΚΙΩΤΗΣ : ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΕΦΕΔΡΩΝ ΠΒ




ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΕΦΕΔΡΩΝ ΠΒ

Ψιλό κρύο.
Διαπεραστικό
Κατέβαινε απ το ΚΑΝΤΗΛΙ
Το ΚΑΝΤΗΛΙ
Το βουνό, δίπλα στη Σχολή
Στη Σχολή Πυροβολικού.
Μας συντρόφευε εκείνο τον Δεκέμβρη.
Μα εμείς, νεαροί μαθητές στη Σχολή
-Διοικούσα τάξη παρακαλώ-
ούτε που του δίναμε σημασία.
Αλλά απασχολούσαν την σκέψη μας.
ΟΙ ΑΔΕΙΕΣ
ΟΙ Χριστουγεννιάτικες
ΟΙ Πρωτοχρονιάτικες


Τα πηγαδάκια τα στήναμε παντού
Δίπλα στη θάλασσα
Κάτω απ τα πεύκα
Μπροστά απ τη Μοίρα
Και μόνο η λέξη ΑΔΕΙΑ μας γαλήνευε
Ο νους ελεύθερος πετούσε το φράκτη του στρατοπέδου.
Έτρεχε στα σπίτια μας.
Συναντούσε αγαπημένα πρόσωπα
Απολάμβανε οικογενειακή θαλπωρή
Δίπλα στο τζάκι. Στους γονείς στ' αδέλφια
Στις Χριστουγεννιάτικες λιχουδιές
Δημιουργήματα των μανάδων
Δείγμα αγάπης για τα στρατευμένα παιδιά τους


Χωμένοι στα τζάκετ μας
πλάθαμε Χριστουγεννιάτικα όνειρα
μακριά από το στρατόπεδο
δίπλα στους αγαπημένους μας.
Τα λόγια του Διοικητού της Σχολής μας προβλημάτισαν
Να δηλώσουμε, λέει, ποιοι είμαστε Αθηναίοι
και ποιοι επαρχιώτες
· για να κανονιστούν οι άδειες
-Εγώ θα δηλώσω επαρχιώτης
Έτσι είπε φίλος μου απ' τη Νομική
Εξηγήθηκε
-Δηλώνοντας επαρχιώτης, και μια που η επαρχία είναι μακριά
εξασφαλίζεις περισσότερες μέρες άδεια. Επαρχιώτης λοιπόν κι ας είμαι κι απ την Αθήνα.

Το επιχείρημά του είχε λογική βάση. Γι αυτό και δήλωσε ΓΡΕΒΕΝΑ..
Όσο πιο μακριά τόσο καλλίτερα

Η αφεντιά μου με τα ψέματα αγαθές σχέσεις δεν είχε.
Στην Αθήνα εμένα, ΑΘΗΝΑ θα δήλωνα
Για την απόφασή μου αυτή και την ατολμία μου δέχτηκα τα ειρωνικά σχόλια του Ελέω αδείας Γρεβενιώτη
-Όταν εσύ θα πήζεις εδώ μέσα εγώ θα σου στέλνω κάρτα απ τα Γρεβενά.


Έφτασε η στιγμή. Ο Διοικητής ανακοίνωνε τις άδειες. Είπε με ύφος στρατιωτικό, σοβαρό και ζωηρό
-Οι επαρχιώτες θα φύγουν οι μισοί τα Χριστούγεννα και οι άλλοι μισοί την Πρωτοχρονιά. Οι Αθηναίοι θα φύγουν και τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά λόγω του ότι είναι κοντά στη Σχολή
Ο Γρεβενιώτης κάγκελο..Γύρισα και του' πα
-Την έπαθες σαν .......επαρχιώτης..............
Δεν είπε τίποτα
Έχωσε τα χέρια του βαθειά στο τζάκετ
Τράβηξε κατά την θάλασσα
..........να πνίξει τον καημό του.............

facebook/Theofanis Graikiotis

Δεν υπάρχουν σχόλια: