Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2016

ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΓΡΑΙΚΙΩΤΗΣ : ΑΝΤΙΟ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟ




ΑΝΤΙΟ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟ

Κρύο
Βροχή και κρύο
Λασπωμένος ο όρχος των πυροβόλων.
Νοέμβρης μήνας, 1974.
Πριν λίγο καιρό, στα βουνά
Όλη η Μοίρα Πυροβολικού στο χώρο τάξης
Σε πολεμική ετοιμότητα.
Τώρα όμως ήταν πάλι σπίτι της
Στα Γιάννενα
Στο στρατόπεδο Βελισαρίου
Η λακκούβα που πάτησα, με λάσπωσε
Η λάσπη, η βροχή, το κρύο
Φίλοι κι αυτοί , στη διάρκεια της θητείας
Οι άλλοι φίλοι, οι στρατιώτες μου,
Τελευταία μέρα σαν Ανθυπολοχαγός
Προχωρημένος Νοέμβρης πια
Εγώ, έπρεπε να πω αντίο
Αντίο στη στρατιωτική μου θητεία
Κοίταζα το στρατόπεδο
Ξεπήδησαν αντάμα, χαρές και λύπες
Αγωνίες Λαχτάρες μα και γέλια·
Δυόμιση χρόνια θητείας, δεν είναι λίγα.
Μια ζωή· Τα νιάτα μας
Είχα φύγει απ το Διοικητήριο
Το γραφείο που θα παρέδιδα πιο πέρα..
Συνάντησα μερικούς στρατιώτες·
Σταμάτησαν, Στρατιωτική χαιρετούρα.
Ανταπέδωσα
-Καλός Πολίτης κύριε Ανθυπολοχαγέ
Μου ευχήθηκαν
-Καλοί Πολίτες. Αντευχήθηκα
Είχαμε γίνει ένα με τα παιδιά αυτά.
Μαζί στις ασκήσεις,
Μαζί στις Βολές,
Μαζί στις αγωνίες,
Στις κρίσιμες εκείνες ώρες …………
Ήμουν μαζί τους δεμένος
Μας ένωνε το Πυροβολικό.
Λίγο πιο κάτω
ένας στρατιώτης μόνος,
με πλησίασε·
Φορούσε ένα σκισμένο τζάκετ
-Καλός Πολίτης κύριε Ανθυπολοχαγέ, ευχήθηκε.
Κάρφωσα το βλέμμα στο σκισμένο τζάκετ
-Δώστο μου,τον διέταξα
Αυτό θα παραδώσω. Το σκισμένο..
Πάρε εσύ το δικό μου
έχει δεινοπαθήσει κι αυτό , όμως
είναι σε καλλίτερη κατάσταση

Εκεί στον λασπωμένο όρχο,
Εκεί έγινε η ανταλλαγή
Μουσκεμένοι και οι δυό
Μα ευτυχισμένοι…
-Εύχομαι να σε ζεστάνει, του ‘πα
Εδώ ανήκει του είπα
Εδώ στη Μοίρα Πυροβολικού
Να μας χαρίζει ζεστασιά

Μια κραυγή
Διέκοψε την σοβαρότητα της στιγμής
από έναν στρατιώτη, Παλιοσειρά
-ΑΠΟΛΥΟΜΑΙΙΙΙΙΙΙ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕ
ΑΠΟΛΥΟΜΑΙΙΙΙΙΙΙΙΙ
ΝΕΟΙ ΘΑ ΠΗΞΕΤΕΕΕΕ
Χαμογέλασα
Πάτησα μια λακκούβα με λασπόνερα
Δεν με ένοιαξε
Σε λίγο το χαρτί που κράταγα έλεγε
ΦΥΛΛΟ ΠΟΡΕΙΑΣ
Επιτέλους, Είχα απολυθεί········
Facebook/ Theofanis Graikiotis

Δεν υπάρχουν σχόλια: