Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017

Θεοφάνης Γραικιώτης : Η τυρόπιττα του στρατιώτη



Η τυρόπιττα του στρατιώτη
Γράφει ο Θεοφάνης Γραικιώτης
Πρώτη μέρα στη μονάδα μου. Μονάδα Πεδινού Πυροβολικού. Τα καλωσορίσματα πέφτανε βροχή από τους στρατιώτες μου. Ήμουν στο μεγάλο ΤΟLL που λειτουργούσε ως Κέντρο Ψυχαγωγίας Μονάδος (Κ.Ψ.Μ.). Για τις υποδοχές αυτές και τα καλωσορίσματα μας είχαν προετοιμάσει από τη Σχολή Πυροβολικού.
-Προσέξτε μας είχαν πει. Οι Παλαιότεροι στη μονάδα όλο και κάποια φάρσα σκαρώνουν στους νεοφερμένους. Απλώς νάχετε το νου σας και τα μάτια σας δεκατέσσερα.
Χαμογελούσα με αυτές τις σκέψεις καθώς μπροστά από το στρατιώτη Καψιμιτζή ήμουν έτοιμος να δώσω την παραγγελία μου.
-Τι θα πάρετε κύριε Δόκιμε; με ρώτησε ευγενικά.
Άκου τι θα πάρω; Στα Γιάννενα ήμουν· στον παράδεισο των γαλακτοτυροκομικών προϊόντων και με ρωτούσε τι θα πάρω;
-Μια τυρόπιττα του απάντησα. Σε ένα λεπτό ήμασταν αντιμέτωποι εγώ και η τυρόπιττα.
Δυο στρατιώτες παλιοσειρές έκαναν σχετικό νόημα στον Καψιμιτζή. Σε μένα απλώς είπαν
-Κερασμένες από μας κύριε Δόκιμε, για το καλωσόρισες.
Δεν ήθελα να τους προσβάλλω ή λόγω βαθμού να κάνω τον ακατάδεκτο. Εξ αλλού ήταν για το καλωσόρισμα.
-Ευχαριστώ παιδιά τους είπα χαμογελώντας. Καλοί Πολίτες. Μου ανταπέδωσαν το χαμόγελο.
Πλέον ήμασταν οι δυο μας. Εγώ και η τυρόπιττα.
Ρίχνω την πρώτη δαγκωματιά και το στόμα μου γεμίζει φύλλα. Ρίχνω τη δεύτερη δαγκωματιά και νέα φύλλα προστίθενται στα προηγούμενα. Τρίτη δαγκωματιά το ίδιο.
Τι στο διάολο, σκέφτηκα, τυρί δεν υπάρχει; Τι σοι τυρόπιττα είναι αυτή χωρίς τυρί. Αλλιώς την περίμενα και μάλιστα στα Γιάννενα και αλλιώς τη βρίσκω.
-Ωραία η τυρόπιττα κύριε Δόκιμε; διέκοψε τους συλλογισμούς μου ο κεράσας στρατιώτης. Εγώ τώρα τι να απαντήσω. Για να με ρωτάει μπορεί να είναι η πλάκα που κάνουν σε κάθε νεοφερμένο σκέφτηκα.
-Θα μπορούσε να είναι ακόμα καλλίτερη αν είχε τυρί βέβαια του απάντησα μπουκωμένος και χαμογελαστός.
-Έχετε δίκιο κύριε Δόκιμε συμφώνησε κι αυτός.
Την άλλη μέρα εκεί επιμονή εγώ.
-Πιασε μια τυρόπιττα, είπα στον Καψιμιτζή. Από τις καλές συμπλήρωσα με νόημα. Εξ άλλου η πρώτη μέρα μου στη μονάδα ήδη είχε περάσει, και αν η πλάκα ήταν να φάω τυρόπιττα χωρίς τυρί, πάει τέλειωσε. Τώρα έπρεπε να μου δώσουν μια κανονική τυρόπιττα. Οποία έκπληξη όμως. Και αύτη η τυρόπιττα ήταν τρισχειρότερη της προηγούμενης. Είχα αρχίσει να τα παίρνω στο κρανίο άλλα δεν το έδειξα. Μια και δυο βρέθηκα στο γραφείο του παλιότερου Δοκίμου, υπευθύνου για τις παραγγελίες.
-Ρε συ τι σκ… τυρόπιττες μας ταΐζουν τον ρώτησα.
-Αυτές μας φέρνουν αυτές τρώμε. Μου απήντησε.
-Ποιος είναι ο προμηθευτής τον ρώτησα. Μου είπε το όνομα. Το κράτησα γερά στη μνήμη μου.
Ο Διάολος έχει πολλά ποδάρια. Έτσι λένε και έτσι είναι.
Το πέρασμα μου από την Μοίρα Πεδινού Πυροβολικού είχε περάσει και υπηρετούσα τώρα σαν Ανθυπολοχαγός στην 8Η Μεραρχία. Το πρωινό εκείνο δεν ξεχνιέται εύκολα. Στο γραφείο μου με περίμενε, αχνιστή, λαχταριστή, ζουμπουρλούδικη και ζουμερή ...μια τυρόπιττα. Μια τυρόπιττα που έκανε την παρουσία της αισθητή ακόμη και στους χώρους εκτός γραφείου εξ αιτίας της ευωδίας της.
-Τι είναι αυτό ρε συ· ρωτώ το στρατιώτη μου στο δίπλα γραφείο που μπουκωμένος από ίδιας κατασκευής και προελεύσεως τυρόπιττας μου απάντησε εκτοξεύοντας και μερικά φύλλα και τυριά απ το μπουκωμένο του στόμα
-Τυροπιττά κυρ Ανθυπολοχαγέ. Τυρόπιττα.
Είχε δίκιο. Αλλά τι τυρόπιττα ήταν αύτη Θεέ μου!!!! Με την Πρωτώ δαγκωματιά πλημμύρισε το στόμα μου τυρί. Με τη δεύτερη ήμουν στους επτά ουρανούς. Τι γευστική πανδαισία ήταν αύτη Θεέ μου. Τι γαστρονομική συντροφιά.
-Που στο διάολο βρήκατε αυτή την τυρόπιττα; τον ρώτησα μπουκωμένος και εγώ..
-Δείγμα μου απάντησε. Θα δοκιμάσουμε αυτή την τυρόπιττα για να δώσουμε στον προμηθευτή αυτόν τη διαταγή να προμηθεύσει και τις μονάδες με τέτοια τυρόπιττα. Μου απάντησε πάντα μπουκωμένος.
-Πως λένε τον προμηθευτή; ρώτησα το στρατιώτη μου. Μου είπε το όνομα. Στραβοκατάπια. Το αίμα ανέβηκε στο κεφάλι μου. Α το γομάρι. Α το παλιοτόμαρο. Α το λεχρίτη. Α τον απατεώνα. Στη μεραρχία τα παραπλανητικά δείγματα και στις μονάδες φύλλα σκέτα φύλλα. Τώρα θα δει είπα μέσα μου. Δεν κρατιόμουν πια. Η ώρα της «εκδίκησης», απ τη νέα μου θέση είχε φτάσει. Έτσι όταν μπήκε στο γραφείο μου και με ρώτησε για την παραγγελία. Τον ξεμπρόστιασα,
-Στις μονάδες δεν θα πας ούτε μια τυρόπιττα του είπα αυστηρά.
Με κοίταξε έκπληκτος.
-Δεν σας άρεσε με ρώτησε απορημένος.
- ΟΧΙ του είπα. Δεν μπορείς να κοροϊδεύεις τη Μεραρχία και τους στρατιώτες. Εδώ να τρώμε τυρόπιττα και οι στρατιώτες στις μονάδες φύλλα.
Εισηγήθηκα στη Μεραρχία αν τον προτιμήσουν οι τυρόπιττες να είναι ποιοτικά σαν κι αυτές που φάγαμε. Εγώ ο ίδιος θα έκανα αιφνιδιαστικούς έλεγχους στις μονάδες για την τήρηση της συμφωνίας. Επίσης οι τυρόπιττες του θα έχουν στρογγυλό σχήμα, ώστε να ξεχωρίζουν από άλλου προμηθευτή που μπήκε ως ανταγωνιστής με τυρόπιττες με τετράγωνο σχήμα. Σωστή και λογική εισήγηση που έγινε αποδεκτή. Έτσι χάρη στον ανταγωνισμό και στους ελέγχους οι στρατιώτες έφαγαν επιτελούς τυρόπιττα ......με τυρί
Facebook/Theofanis Graikiotis
.

Δεν υπάρχουν σχόλια: