Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2017

Θεοφάνης Γραικιώτης : Περί μη εξυβρίσεως των θείων



Περί εξυβρίσεως των θείων
Γράφει ο Θεοφάνης Γραικιώτης
Το έγγραφο είχε φτάσει στο Διοικητήριο της Μοίρας Πεδινού Πυροβολικού που υπηρετούσα. Ο Διοικητής είχε καλέσει τους Δόκιμους για ενημέρωση, πριν εισέλθουν στους θαλάμους των στρατιωτών για την πρωινή επιθεώρηση.
- Πρέπει να κάνετε αυστηρές συστάσεις στους στρατιώτες, μας είπε ο Διοικητής. Το έγγραφο από τη Μητρόπολη Ιωαννίνων το λέει ξεκάθαρα. Οι στρατιώτες πρέπει να σταματήσουν να βλασφημούν τα θεία. Δυστυχώς τον τελευταίο καιρό εμφανιστήκαν πολλά κρούσματα, συνέχισε ο Διοικητής. Να είστε πολύ αυστηροί μαζί τους. Τιμωρείστε τους εν ανάγκη.
Κατέβαινα τα σκαλιά του Διοικητηρίου και κατευθυνόμουν στο θάλαμο των στρατιωτών μου για την πρωινή επιθεώρηση. Σκεπτόμουνα συνεχώς τι έπρεπε να τους πω. Σκεπτόμουν να χρησιμοποιήσω και το λοχία να τους πει δυο λόγια σχετικά, σαν εισαγωγή, ας πούμε, και μετά εγώ θα έβγαζα τον «Φιλιππικό».
Έτσι φώναξα τον Λοχία μου που με το ΤΟΜΣΟΝ στο χέρι με περίμενε μπροστά απ’ το θάλαμο των στρατιωτών.
-Άκου Λοχία, του είπα· Έχει έρθει διαταγή. Οι στρατιώτες πρέπει να σταματήσουν να βρίζουν τα θεια. Πριν μπω λοιπόν εγώ μέσα, κάνε τους εσύ μια μικρή εισαγωγή και μετά τους τα λέω και εγώ τα σχετικά. Κατάλαβες Λοχία.
-Μάλιστα κύριε Δόκιμε, είπε ο Λοχίας και μπήκε στο θάλαμο των στρατιωτών, ενώ εγώ περίμενα στην είσοδο.
-Ακουστέ δω ρεμάλια γαμ… το….  και κατέβασε όλους τους αγίους συνεχίζοντας απτόητος. Μη βρίζετε τα θεία ρε γ@@@ το ξεσταύρι σας. Έχει έρθει διαταγή σας λέω και αν ακούσω κάποιον να βρίζει τα θεία, θα τον τσακίσω. Έχει έρθει διαταγή σας λέω.
Έξω απ’ το θάλαμο μάταια ένας Δόκιμος αγωνιζόταν να φτιάξει τα μαλλιά του. Η ΤΡΙΧΑ ΤΟΥ ΕΙΧΕ ΣΗΚΩΘΕΙ ΚΑΓΚΕΛΟ..........
Μου πήρε καμπόσο να συνέρθω. Τι εισαγωγή ήταν αυτή Θεέ μου του Λοχία. Άντε μετά από τέτοια εισαγωγή να συνεχίσεις εσύ. Έφτιαξα το τζόκεϊ στο κεφάλι μου και μπήκα στο θάλαμο των στρατιωτών μου.
-Μοίρααααα Προσ χεήηηηηηηη· έδωσε το παράγγελμα ο Λόχας.
Ο δυνατός θόρυβος απ’ τα άρβυλα συγκλόνισε το θάλαμο, καθώς οι στρατιώτες έκαναν προσοχή. Ο Λοχίας στάθηκε μπροστά μου για την αναφορά
-Λαμβάνω την τιμή να αναφέρω κύριε Δόκιμε θάλαμος έτοιμος δι’ επιθεώρησιν. Με χαιρέτησε, τον χαιρέτησα στρατιωτικά και άρχισα να ελέγχω με το βλέμμα τους στρατιώτες καθώς περνούσα από μπροστά τους.
Κάποια στιγμή σταμάτησα. Τους κοίταξα στα μάτια και τους είπα:
-Λοιπόν όχι μια διαταγή άλλα χίλιες νάρθουν δεν είναι ικανές να σταματήσουν κάποιον από του να βρίζει τα θεια. Εκτός αν αυτός έχει μέσα του αναπτυγμένο το θρησκευτικό συναίσθημα οπότε δεν χρειάζεται τις διαταγές. Διότι η τιμωρία του βλάσφημου δεν είναι λύση. Και δεν είναι λύση γιατί εκ νέου θα υποπέσει στο ίδιο παράπτωμα. Η λύση είναι να κατανοήσουμε ότι δεν βρίζουμε τα θεια όχι γιατί μας το επιβάλουν οι διαταγές αλλά γιατί εμείς έχουμε γεννημένη την πεποίθηση μέσα μας ότι δεν βρίζουμε ποτέ Αυτόν που σε δύσκολες στιγμές τον επικαλούμαστε να τον  έχουμε σύμμαχο στο πλευρό μας. Αυτόν που θα μας προστατέψει αν παραστεί ανάγκη.
Αυτά τους είπα και με μια κίνηση άνοιξα την τσέπη του πουκαμισού μου και έβγαλα μια μικρή χάρτινη εικονίτσα. Ήταν η εικόνα της Αγίας Βαρβάρας που καθώς φεύγαμε από τη Σχολή Πυροβολικού και μας αποχαιρετούσε ο τότε Διοικητής της Σχολής μας την έδινε, στον κάθε δόκιμο χωριστά, με την ευχή να μας φυλάει και να μας προστατεύει στις δύσκολες στιγμές της ζωής μας.
-Την εικονίτσα αυτή δεν την έχω μόνο εγώ την έχετε και εσείς. Αυτή μας προστατεύει. Πρέπει να την σεβόμαστε.
Ένας από τους στρατιώτες μου με κοίταζε στα μάτια. Φαίνεται τον είχα εντυπωσιάσει με τον λόγο μου.
- Κατάλαβες;; τον ρώτησα
-Μάλιστα κύριος Δόκιμος, μου απάντησε και συνέχισε. Εγκώ, καλός άνθρωπος. Εγκώ ντεν βρίζω θεία. Εγκώ, καλός άνθρωπος, καλός στρατιώτης…
Είχα συγκινηθεί. Τα λόγια μου πιάσανε τόπο σκάφθηκα.
-Μπράβο στρατιώτη του είπα ξερά. Από που είσαι;;; και πως λέγεσαι;;; τον ρώτησα
-Κομοτηνή μου απάντησε, Ιμπραήμ εγκώ μουσουλμάνο. Καλό Άνθρωπο
Χαμογέλασα. Κοίτα να δεις που τα λόγια μου πιάσανε τόπο ακόμη και σε μουσουλμάνο..........!!!!!!!!
Facebook/ Theofanis Graikiotis

Δεν υπάρχουν σχόλια: