Τρίτη, 21 Μαρτίου 2017

Θεοφάνης Γραικιώτης : Το καραβούιν




ΤΟ ΚΑΡΑΒΟΥΙΝ

Γράφει ο Θεοφάνης Γραικιώτης

ΣΧΟΛΗ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟΥ. Μηνάς Φεβρουάριος 1973.
Ο Κυριακού, ο Γιόρκας, ο Ανδρέου αγνάντευαν την θάλασσα, εκείνο το απόγευμα.
Είχαν μαζί τους και δυό τρεις «νέους». Τους βάζανε σε στάση προσοχής να χαιρετούν ένα καράβι που φαινότανε στο βάθος του ορίζοντα.
-Το καραβούιν, το καραβούιν που θα μας πάει στην Τσίμπρον. Χαιρετάτε νέοι το καραβούιν.
Ίδια σειρά και εγώ μ’ αυτούς, «Βητάς», «μεγάλος παλιός», διοικουσα τάξη. Γέλαγα με το καψόνι τους.
-Μεγάλε παλιέ Γιόρκα τι βλέπω ξεμέθυσες, τον πείραξα
Ο Γιόρκας και δυο τρεις άλλοι συνήθιζαν να πηδούν την μάντρα του στρατοπέδου και να τα κοπανάνε το βράδυ. Εμείς οι Έλληνες δεν το τολμούσαμε.
Ο Γιόρκας κοιμότανε στο δίπλα κρεβάτι απ το δικό μου. Αργά το βράδυ όταν γύριζε πρώτα έμπαινε η μυρωδιά του κρασιού στο θάλαμο και μετά αυτός. Ξύπναγα αναγκαστικά
-Γκρεκιότην ,μου έλεγε, ευρισκόμενος «εν ευθυμία», γύρισα πάλιν στην βάσην μου.
-Ε αφού βρήκες την πόρτα της Σχολής πάλι καλά, τον πείραζα.
-Ποιάν πόρταν;;; Από την μάντραν ήρθα. Σου λέω την πήδηξαν.
-Σκάσε τώρα και κοιμήσου του έλεγα.
-Χορκανέ, μου έλεγε, να κοιμηθώ, και να ονειρευτώ το καραβούιν, Την Κύπρον μου.
Αυτοί ήταν οι φίλοι μου οι Κυπραίοι που μαζί φάγαμε καψόνι, μαζί στις βολές. μαζί στα πάντα μιας και μας είχε δέσει η κοινή ζωή στη Σχολή. Να τους τώρα ν’ αγναντεύουν με τους «αλφάδες» την θάλασσα και να χαιρετούν το καραβούιν.
-Γκρεκιότιν έλα να χαιρετήσουμε  μαζί το καραβούιν.
Χαμογέλασα
Κάποτε σε μια βολή ο Γιόρκας είχε πει το αμίμητο, μπλεγμένος με βεληνεκές, κλίσεις και συντεταγμένες:
- Κουμπάρε το πυροβολικόν είναι να βάνεις το βλήμα και άστο να πάει όπου θέλειν.
Εμένα μου είχανε ιδιαίτερη αδυναμία τα φιλαράκια μου από την Κύπρο. Ο λόγος εκείνο το εμβατήριο που τους έμαθα. Θα σας φανεί αστείο αλλά μας το ‘χαν μάθει στο Σχολείο, το λέγαμε τότε με τα γεγονότα και τα συλλαλητήρια για την απελευθέρωση της Κύπρου από την Αγγλική κατοχή.

ΦΩΝΗ ΑΠ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΜΑΣ ΠΕΡΑ
ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΘΕΟΥ ΠΡΟΣΤΑΓΗ
ΕΛΠΙΔΑ ΣΤΗ ΜΑΥΡΗ ΦΟΒΕΡΑ
ΕΟΚΑ, ΕΟΚΑ ΤΡΑΝΗ.

Τους είχα μάθει τα λόγια και το σκοπό.
Τέλος πάντων.
Απ τη Σχολή αποφοιτήσαμε μαζί. Δόκιμοι Πυροβολικού.
Ο καθένας τράβηξε για τη μονάδα του. Εγώ στην Ήπειρο. Αυτοί στην Κύπρο.
Ύστερα ήρθε ο πόλεμος. Η μονάδα μου σε πολεμική ετοιμότητα. Περιμέναμε διαταγές να πάμε στην Κύπρο.
Τα παιδιά απ την Κύπρο, οι καλοί μου φίλοι στη φωτιά.
Ένας απ αυτούς στο παρατηρητήριο. Στα πυροβόλα έδωσε τις συντεταγμένες του παρατηρητηρίου, να κάνουν βολή. Ο Αξιωματικός Βολής ξαφνιάστηκε
-Μα εκεί είσαι εσύ φώναξε απορημένος ο Αξιωματικός Βολης
-Με έχουν περικυκλώσει ήταν η απάντηση.

Στο βάθος το καραβούιν· Το καραβούιν που το έβλεπε για τελευταία φορά .. 


Δεν υπάρχουν σχόλια: