Δευτέρα, 24 Απριλίου 2017

Θεοφάνης Γραικιώτης : Το δεύτερο πτυχίο





Το δεύτερο πτυχίο

Γράφει ο Θεοφάνης Γραικιώτης

Δεν θα το επαναλάβω. Οι σχέσεις μου με τον Διοικητή μου στη Μοίρα Πεδινού Πυροβολικού ήταν σχέσεις κόκκινου πανιού με ταύρο. Κόκκινο πανί εγώ, ταύρος ο Διοικητής.
Το ηλιόλουστο εκείνο καλοκαιρινό πρωινό μου έκανε πάλι επίθεση.
Πρωινή αναφορά. Όλη η Μοίρα εν παρατάξει.
-Στρατοδικείο βρε. Στρατοδικείο θα σε περάσω έλεγε και κοκκίνιζε ολόκληρος.
Ποιό το αμάρτημα μου;;;; Η άδεια που είχα ζητήσει με σχετική αίτηση που υπεβλήθη στο Υπασπιστήριο της μονάδος μου. Αιτούμαι, είχα γράφει, δεκαήμερον άδεια δια να λάβω μέρος εις τας τμηματικάς εξετάσεις του Ιουνίου, στη Νομική Σχολή [Τμήμα Πολιτικών Επιστήμων] καθόσον τυγχάνω τριτοετής φοιτητής του εν λόγω τμήματος.
Αυτή η αίτηση τον είχε κάνει μπαρούτι.
-Στρατοδικείο μόνο αυτό σου αξίζει έλεγε και ξανάλεγε. Και συνέχιζε. Ακους εκεί να κοροϊδέψεις ένα ολόκληρο στράτευμα ότι έχεις τελειώσει τη Νομική Αθηνών;;;;;
Δεν το χωρά ο νους μου. Πως τόλμησες;;;
Γύρισα και κοίταξα τους στρατιώτες μου. Είχαν κατεβάσει τα κεφάλια τους για να μην με φέρουν σε δύσκολη θέση. Όλοι τους ξέρανε ότι ο Διοικητής δεν με χώνευε. Αιτία η Νομική με τις επαναστάσεις της εν καιρώ χούντας. Και εγώ ο αφιλότιμος τότε βρήκα και την τέλειωσα. Κατά τον Διοικητή όμως η αίτηση ήταν το μεγάλο του πειστήριο. Αυτό που του έδινε το δικαίωμα να ξεσπαθώσει εναντίον μου. Να το ευχαριστηθεί πραγματικά. Να με διασύρει μπροστά σε ολόκληρη τη μοίρα.
Διότι σου λέει. Αν κύριε Δόκιμε είχατε τελειώσει τη Νομική, δεν θα ζητούσατε φοιτητική άδεια. Οπότε για να ζητάς κύριε δόκιμε σημαίνει ότι μας δούλεψες αγρίως και ως εκ τούτου στρατοδικείο. Έδωσε μάλιστα και στον ανθυπασπιστή και τη σχετική εντολή
-Ετοίμασε τα χαρτιά και να μου τα φέρεις να υπογράψω.
Αν και η θέση μου εμφανιζόταν δύσκολη, δεν σας το κρύβω ότι είχα αρχίσει να το διασκεδάζω το πράγμα. Ε ρε γλέντια τώρα που θα κάνουμε είπα τώρα που θα του αποκαλύψω το λάθος του. Όχι μόνο η Μοίρα αλλά και το παρδαλό κατσίκι θα γελάσει εις βάρος του. Αλλά δεν φταίω εγώ  πήγαινε γυρεύοντας.
-Επιτρέπεται κύριε Διοικητά, είπα σε στάση προσοχής και με το πηλίκιο «υπο μάλλης».
-Λέγε μου είπε σε αυστηρό τόνο, χωρίς να έχει ξεκοκκινίσει/
-Πάταξον μεν ακουσον δε κύριε Διοικητά πριν ετοιμαστούν τα χαρτιά για το Στρατοδικείο. Διότι πρέπει να ξέρετε ότι για ορθή κρίση πρέπει να ακουστεί και  αυτός που βρίσκεται  υπο κατηγορία. Εμείς οι Νομικοί έχουμε θεμέλιο λίθο τη ρήση. «Μηδενι δίκην δικάσεις πριν αμφοιν μύθον ακούσεις». Σφάλλετε κύριε Διοικητά. Είμαι πτυχιούχος της Νομικής Αθηνών και ασκούμενος Δικηγόρος. Άρα δεν ενέπαιξα όλο το στράτευμα, ως ανακριβώς ισχυρίζεσθαι. Το πτυχίο μου είναι του Νομικού Τμήματος της Νομικής. Την άδεια τη θέλω για τις εξετάσεις του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών της Νομικής Αθηνών, ως τριτοετής φοιτητής. Αυτή είναι η αλήθεια. Κανένα δεν εξαπάτησα. Ούτε είναι κακό να θέλω να πάρω και ένα δεύτερο πτυχίο.
Τι ήταν να το πω. Δεν κατάπινα τη γλώσσα μου
-ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΤΥΧΙΟ;;;;;;;;;; είπε καθώς είχε γίνει κατακίτρινος απ την ξεφτίλα που του πρόσφερα. ΤΙ ΛΕΣ ΡΕ;;;;;;; ΕΔΩ ΑΛΛΟΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΣΥ ΘΕΛΕΙΣ ΔΕΥΤΕΡΟ;;;;;;;;;
Και γυρίζοντας στον ανθυπασπιστή τον διέταξε
-Να μην δοθεί η άδεια στον Δόκιμο. Κατά την κρίση της υπηρεσίας ΕΝΑ ΠΤΥΧΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟ.
Αργότερα όταν έμπαινα στο Κ.Ψ.Μ. [Κέντρο Ψυχαγωγίας Μονάδος] οι στρατιώτες μου που  με συμπαθούσαν ιδιαίτερα και ξερώντας ότι οι σχέσεις μου με τον Διοικητή ήταν σχέσεις κόκκινου πανιού με ταύρο μου επεφύλαξαν θερμή υποδοχή.
-Ωραία ντρίπλα κύριε Δόκιμε, ωραία ντρίπλα. έλεγαν χαμογελώντας και συνέχιζαν κουνώντας τα πλαστικά ποτήρια του καφέ. ΟΛΕ, ΟΛΕ, ΟΛΕ, ΟΛΕ...
Εγώ δεν είπα τίποτα . Απλώς χαμογέλασα........

Δεν υπάρχουν σχόλια: