Τετάρτη, 26 Απριλίου 2017

Θεοφάνης Γραικιώτης : Οι παντόφλες της γιαγιάς






Οι παντόφλες της γιαγιάς

Γράφει ο Θεοφάνης Γραικιώτης

ΕΒΓΑΑΑΑΑΑΑΑΑ
ΠΑΓΩΤΑΑΑΑΑ ΕΒΓΑΑΑΑΑΑΑ
Πάει η μεσημεριανή ησυχία στην Αγαθουπόλεως
Πεταγόμουν στο μπαλκόνι.
-Μαμά ο παγωτατζής ελεγα
-Ε και;;;;;; απαντούσε
-Μαμά ένα παγωτό. Ένα παγωτό καλέ μαμά
Ύφος παρακλητικό
-ΟΧΙ επίμονη η μητέρα
Συνέχιζε
-Θα φας παγωτό. Πάνε τα λαιμά σου
Θ' αρρωστήσεις. Θα χάσεις τα μαθήματα
Αιτιολογημένη άρνηση
Κι εγώ. Λίγο μ' απασχολούσε να  'χανα μάθημα
-για να μην πω ότι θα το φχαριστιόμουνα κι όλας-

Σανίδα σωτηρίας η γιαγιά
-Έλα μου δω. Μου έγνεφε.
Έβγαζε το κομπόδεμα. Μου έδινε..
Αυτό που λένε
Το παιδί του παιδιού μου…
Δυό φορές παιδί μου.
Δέκα-δέκα τα σκαλιά.
Να προλάβω τον παγωτατζή.
Κι ας φώναζε ο θυρωρός ότι λέρωνα
τις φρεσκοπλυμένες σκάλες.
Απόλυτη ευτυχία το στήσιμο στο τρίκυκλο
Στο τρίκυκλο του παγωτατζή
Τρέλα η παράδοση του παγωτού
Το χωνάκι. Ξέχειλο απ την άσπρη κρέμα
Έγλυφα γρήγορα. Ούτε μια σταγόνα παγωτού
να μην πάει χαμένη.
Κι όλα αυτά χάρη στη γιαγιά.


Ευτυχία όταν ήταν σπίτι μας.
Μελαγχολούσα όταν έφευγε. Μέχρι.......
Μέχρι που το παιδικό μου μυαλό
συνέλαβε σχέδιο φοβερό και τρομερό
για να μην φύγει η γιαγιά.
Η γιαγιά έφευγε όταν έλειπα στο σχολειό
Ε  λοιπόν δεν θα έφευγε. Τις παντόφλες…
Ναι δεν τις αποχωριζότανε.
Οι παντόφλες λοιπόν στην τσάντα μου
Εγώ ,τα βιβλία και οι παντόφλες στο σχολειό.
Οι παντόφλες στην σχολική μου τσάντα και
που να φύγει η γιαγιά;;;;;
Το σπίτι σηκώνανε και η γιαγιά ...οίκαδε.
Και εγώ απολάμβανα όλη την ευτυχία
που σκόρπιζε η παρουσία της γιαγιάς ...

Αργότερα στο Νοσοκομείο, άρρωστη βαριά η γιαγιά
Μικρός μπόμπιρας πίστευα ότι αν εξαφάνιζα τις παντόφλες
η γιαγιά δεν θα έφευγε.
Ο Θεός δεν καταλαβαίνει από παιδικές σκέψεις
Η γιαγιά έφυγε.............
Τώρα μετά τόσα χρόνια...
Η παρουσία της ζωντανή μέσα μου.
Δεν φεύγει.....
Κι εγώ δεν χρειάζεται πια
να της κρύβω τις παντόφλες..................

Facebook/ Theofanis Graikiotis

Δεν υπάρχουν σχόλια: