Κυριακή, 28 Ιανουαρίου 2018

Θεοφάνης Γραικιώτης : Μάθημα ωδικής




Μάθημα ωδικής

Γράφει ο Θεοφάνης Γραικιώτης

-Φαππππππππ
Και να που η αίθουσα διδασκαλίας στο Η Γυμνάσιο γέμιζε αστεράκια.
Αυτό δεν ήταν χαστούκι. Ήταν η δημιουργία του σύμπαντος με την πληθώρα των αστεριών και των γαλαξιών που έβλεπε ο μαθητής.
Ο καθηγητής μας της μουσικής εφήρμοζε σαν καθηγητής Ωδικής που ήταν το ΞΥΛΟ ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ.
Αφήστε τους άλλους να λένε ότι η μουσική ΕΞΗΜΕΡΩΝΕΙ. Ο έχων ανάστημα ένα και δέκα με τα χέρια στην ανάταση δεν καταλάβαινε από αυτά.
Εκεί λοιπόν ανάμεσα στις νότες, εκεί ανάμεσα στο τραγούδι ανακάλυπτε με ιδιαίτερη ικανότητα αυτούς που δεν συμμετείχαν στο εκτελούμενο άσμα αλλά ασχολούντο και συζητούσαν περί άλλων θεμάτων.
Και ενώ ανακάλυπτε τους κατεργάρηδες, έκανε νόημα στους χορωδούς να συνεχίσουν το τραγούδι, για να μην αποκαλυφτεί η ανακάλυψη του και για να πετύχει τον απόλυτο αιφνιδιασμό και την σύλληψη των αδιάφορων για το μάθημά του επ’ αυτοφώρω .
Κατέβαινε τότε ήσυχα από την έδρα, διέσχιζε τον διάδρομο και…. Αιφνιδίαζε τους «δράστες»!!!!
-Τι σου έλεγε, ρωτούσε τον διπλανό του.
Σιγή ασυρμάτου από τον διπλανό. Ακλουθούσε τότε η πρόσκληση.
-Ελάτε στην έδρα
Πήγαιναν οι άτυχοι στην έδρα και τα μοναδικής τεχνικής χαστούκια δημιουργούσαν το «άνωθεν περιγραφέν σύμπαν»!!!
Πολλές φορές -τις περισσότερες - ο μαντράχαλος που τις έτρωγε σε ανάστημα ήταν διπλάσιος από τον κοντοπίθαρο καθηγητή.
Τότε ο στούμπος επέλεγε μία εκ των δύο μεθόδων δια να έρθει στο ύψος του μαθητή.
Η πρώτη συνίστατο εις μίαν και μόνον φράση
-Σκύψε παιδί μου.
Και Φαππππ· η συνέχεια γνωστή.
Η δεύτερη μέθοδος συνίστατο στην άνοδο του στούμπου στο έδρανο.
Απ’ εκεί, όπως και να το κάνεις, έφτανε σε ύψος τον μαντράχαλο.
Η συνέχεια γνωστή·
Φαππππ και η δημιουργία του σύμπαντος
Όσο και αν σας φαίνεται περίεργο ποτέ δεν αντιδράσαμε στην σκληρή συμπεριφορά του στούμπου.
Διότι αν υπήρχε αντίδραση τότε θα τον παίρναμε στο κυνήγι και ο στούμπος προσπαθώντας να ξεφύγει θα ανεβοκατέβαινε όχι μόνο την κλίμακα του Ογδόου αλλά και του ΣΟΛ...........
Τέτοια όμως αντίδραση ποτέ δεν υπήρξε και τα μαθήματα ωδικής εξακολούθησαν ομαλώς.
Ντο, ρε, μι, φα ΦΑΠπππππ, σολ, λα, σι, ΦΑΠπππππ Ντοοοοοοοοοοοοοοο. Όπως και να το κάνουμε την κλίμακα του ενισχυμένου σολ την μάθαμε καλά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: