Translate -TRANSLATE -

Σάββατο 26 Αυγούστου 2017

Θεοφάνης Γραικιώτης : Ένας σάκος σαν τον πύργο της Πίζας

Επισκεπτήριο στο ΚΕΝ Κορίνθου




Ένας σάκος σαν τον πύργο της Πίζας

Γράφει ο Θεοφάνης Γραικιώτης

Εγκληματίας δεν ήταν.
Κι όμως είχε πολλά ονόματα·
Λαϊκή αγορά, Πύργος της Πίζας κλπ.
Λοξός ήταν αλλά ισορροπημένος.
Και ήταν ακριβώς από πάνω μας.
Δηλαδή αν έπεφτε ... θα έπεφτε στο κρεβάτι του γιατρού.
Ο Γιατρός ήταν συστρατιώτης μου,
Θεσσαλονικιός, καλό παιδί.
Κοιμόταν στο επάνω κρεβάτι στο θάλαμο.
Εγώ - για καλή μου τύχη- στο κάτω.

Και βέβαια μιλώ για τον σάκο μου·
Τον στρατιωτικό μου σάκο.
Όλη η στρατιωτική μου περιουσία εκεί μέσα.
Στο θάλαμο και οι άλλοι σάκοι.
Ο δικός μου διέφερε.
ΗΤΑΝ ΛΟΞΟΣ…
Δεν φταίω εγώ που έγερνε αλλά.....η μητέρα μου.
Σε κάθε έξοδο με φόρτωνε με διάφορα.
Τα έβαζε σε νάιλον σακουλίτσες·
κονσέρβες, χαρτιά τουαλέτας, ότι βάλει ο νους σας ήταν εκεί μέσα.
Μέχρι και βελόνες και κλωστές για ράψιμο.
-Βρε μητέρα, μη με φορτώνεις.
Έτσι της έλεγα κάθε φορά που ήταν να γυρίσω στο στρατόπεδο στην Κόρινθο, νεοσύλλεκτος
-Που να χωρέσουν όλα αυτά;;;;;;
Κατάλαβε το. ΕΝΑ ΣΑΚΟ έχω. ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ
Οι μάνες όμως δεν καταλαβαίνουν απ’ αυτά.
Στον κανακάρη της δεν έπρεπε να λείπει τίποτα.
Έτσι ο στρατιωτικός σάκος έγινε......ΛΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.

Ότι θελαν οι συστρατιώτες στο σάκο μου το εύρισκαν.
-Ρε σειρά, κορδόνια για τ’ άρβυλα.
-Ρε σειρά, κλωστή και βελόνα.
-Ρε σειρά.....και του πουλιού το γάλα.
Αλλά βάλε βάλε στο σάκο, μουλάρωσε κι αυτός.
Έτσι έγειρε μιας που το χαρτόνι -φυσικό ήταν με τόσα που καταβρόχθιζε- βαρυστομάχιασε και πήρε ....κλίση
Τότε του κάναμε τα βαφτίσια
Τον βαπτίσαμε ΚΕΚΛΙΜΕΝΟ ΠΥΡΓΟ,
ΛΟΞΟ ΑΛΛΑ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΈΝΟ
Μόνο ο γιατρός δεν ήρθε στα βαφτίσια.
-Σειρά κάποια μέρα, θα τον φάω στο κεφάλι
Έτσι μου είπε. Η άποψη του κατεγράφη.

Είχα γυρίσει πάλι από έξοδο.
Πάλι φορτωμένος.
Πάλι προβληματισμένος.
-Πως θα τα χωρέσει όλα αυτά;;;;;;
Βοήθησαν βέβαια και οι συστρατιώτες μου.
Τράβα ο ένας από δω, τράβα ο άλλος από ‘κει,
τον ταΐσαμε καλά τον σάκο που όλα τα...καταβρόχθιζε.
Εμάς θα μας καταβρόχθιζε .....ο Λοχίας.
Το ’χε πει εξ άλλου.
Να μην προεξέχει τίποτα πάνω απ τους σάκους μας.
Το άκουσα εγώ· όχι όμως και οι αναθεματισμένες νάιλον σακούλες, που έσκασαν μύτη έξω απ το σάκο.

Έβαλε αγριοφωνάρες ο Λόχας.
Σκύλιασε πραγματικά.
Εμείς ΠΡΟΣΟΧΗ. Σοβαροί και....ιδρωμένοι
Τα ‘χε βάλει με κάποιο σάκο.
Τον δικό μου;;;;;;;; Του γιατρού;;;;;;;;
Πάντως προς το μέρος μας κοίταζε.
Και ιδού. Βαδίζει προς εμάς.
Βουτά εμένα και το γιατρό.
Μας παραμερίζει ...βίαια
ΣΥΜΦΟΡΑ. Βούτα τον σάκο μου.
Εγώ έτοιμος να αναφέρω το όνομα μου αφ ενός και να καταρρεύσω αφ ετέρου.
Τον ρίχνει στο κρεβάτι του γιατρού
Ο σάκος μου .....ΤΑ ΞΕΡΑΣΕ ΟΛΑ.
Τι χαρτιά τουαλέτας ..τι βελόνες...τι κονσέρβες·
Α ρε μάνα, α ρε μάνα................
Μετά την ΟΜΟΛΟΓΙΑ του σάκου μου και υπό το άγριο βλέμμα λοχία και γιατρού η ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΣΕΙΡΑ να ομολογήσω ότι ο καταραμένος σάκος είναι δικός μου·
ΟΤΑΝ ......
ΟΤΑΝ Ο Λοχίας εν αγρία καταστάσει τελών γκαρίζει :
-Στραβάδια. ΠΟΙΑΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΡΕΒΒΑΤΙ ΑΥΤΟ;;;;;;;;;;;
ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΑΜΕΣΩΣ.
Δεν πρόλαβε ν αναφέρει
Ο γιατρός ...είχε καταρρεύσει
Τι να του κάνω;;;;;;;;;;;;
Ας μην κοιμόταν στο επάνω κρεβάτι..............

Δεν υπάρχουν σχόλια: