Σάββατο, 30 Ιουνίου 2018

Θεοφάνης Γραικιώτης : Περί θανατικής ποινής



Περί θανατικής ποινής

Γράφει ο Θεοφάνης Γραικιώτης

-Σας ακούω. Έτσι μου είπε ο Υφηγητής Φροντιστήριο Ποινικού Δικαίου στη συζήτησή μας περί θανατικής ποινής.
Το θέμα αυτό θα το συζητούσαμε νωρίτερα  όμως η συζήτησή του πολλές φορές είχε αναβληθεί. Ας όψωνται για αυτό ......... οι Γερμανοί
ΥΠΕΡ ή ΚΑΤΑ της θανατικής ποινής ;;;;;;;;;;;;; Ιδού το προς απάντηση ερώτημα και βεβαίως το θέμα του Φροντιστηρίου  Ποινικού Δικαίου.
Νωρίτερα - καίτοι προγραμματισμένο - δεν το συζητήσαμε το θέμα.
ΑΝΑΒΛΗΘΗΚΕ.
-Δεν θα είστε αμερόληπτοι κριταί είχε πει τότε ο Υφηγητής. Βλέπετε τα αποτρόπαια εγκλήματα των Γερμανών δολοφόνων Ντουφτ και Μπασενάουερ σίγουρα θα επηρεάσουν την κρίση σας. Όλοι ζητούν την κεφαλή των επί πίνακι δια τα στυγερά και πρωτοφανή για τα Ελληνικά δεδομένα εγκλήματά τους. Η πλάστιγγα της συζήτησης θα γείρει ΥΠΕΡ της θανατικής ποινής· Μια σωστή κρίση όμως προϋποθέτει ....νηφαλιότητα, ηρεμία και ψυχρή και αντικειμενική λογική.
Έτσι αναβλήθηκε τότε η συζήτηση στο φροντιστήριο.
Η πάροδος του χρόνου όμως μας κάλμαρε όλους αρκετά. Τώρα ήμασταν έτοιμοι για συζήτηση.
Τριτοετείς φοιτητές της Νομικής Αθηνών χωρισμένοι σε ΔΥΟ ΟΜΑΔΕΣ. Η μία ΚΑΤΑ και η άλλη ΥΠΕΡ.
Το οπλοστάσιο των ομάδων γεμάτο επιχειρήματα.
Σκληρή μάχη ...προμηνύετο· αλλά η μάχη αυτή.......δεν έγινε.
Αρχικά η αιτία ήταν ......οι Γερμανοί εγκληματίες· τώρα αιτία ...... ήταν η ομάδα μου
Εμείς δεν παίρναμε θέση. Ούτε ΥΠΕΡ ούτε ΚΑΤΑ
Ο υφηγητής απόρησε. Προβληματίστηκε. Του κινήσαμε το ενδιαφέρον.
Ήθελε λοιπόν  να ακούσει την άποψη μας.
Πήραμε πρώτοι τον λόγο. Όχι γιατί μας έκανε χάρη αλλά γιατί οι απόψεις μας επέβαλαν να ακουστούμε .....πρώτοι.
-Σας ακούω μου είπε ο Υφηγητής.
Άρχισα να επιχειρηματολογώ
-Ποινή;;;;;;;;; Τι είναι ποινή;;;;;;;;; Προφανώς κάτι το ΚΑΚΟ που προβλέπεται όμως από τον Νόμο και καταλογίζεται στον πράξαντα.
Ποινή είναι το ΠΡΟΣΤΙΜΟ· διότι θίγει τα οικονομικά μας συμφέροντα. Ιδού λοιπόν το ΚΑΚΟ
Ποινή είναι η ΣΤΕΡΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ απόφαση, ως θίγουσα....την ελευθερία μας. Ιδού το ΚΑΚΟ.
Η Θανατική ποινή όμως;;;;;;;;;;; Είναι ΠΟΙΝΗ;;;;;;;;;;;;
Ποιο το εμπεριεχόμενο σ’ αυτήν ΚΑΚΟ;;;;;;;;;
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ;;;;;;;;;;;;;;;
Και ποιος γνωρίζει να μας πει ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ;;;;;;;;
Άλλοτε είναι ΚΑΛΟ -‘Τ αντρειωμένου ο θάνατος, θάνατος δεν λογιέται- κι άλλοτε ΚΑΚΟ..
Αλλά το ΚΑΚΟ πρέπει να είναι ΚΑΚΟ και να μην αμφισβητείται.
Αλλά και η Θρήσκευα δεν μας λύνει το ζήτημα μια που άπτεται της.....μεταφυσικής. Αναγνωρίζει πάντως ότι μπορεί νάναι και ΚΑΛΟ (η Βασιλεία των Ουρανών)
-Αμφισβητούμε την ποινή του Θανάτου ως ποινή, είπα και για έναν άλλο λόγο. Η ποινή αποτελεί .........ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ. Η φυσιολογική συμπεριφορά αποτελεί τον κανόνα.
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ δεν αποτελεί.....ΕΞΑΙΡΕΣΗ, αλλά κάτι το φυσικό.
«Ερχόμαστε απ την άβυσσο, καταλήγουμε στην άβυσσο το μεταξύ διάστημα καλούμε ζωή», λέει στην ΑΣΚΗΤΙΚΗ ο Καζαντζάκης. ΕΞΑΙΡΕΣΗ είναι ...η ΖΩΗ κι όχι ο Θάνατος.
Και το τελευταίο μας επιχείρημα. Η ποινή αποβλέπει στην ΕΠΑΝΕΝΤΑΞΗ του εγκληματία.
Πως μπορεί να θεωρηθεί ποινή η Θανατική καταδίκη όταν επιβαλλομένη δεν καθιστά δυνατή την ...επανένταξη;;;;;;;;;;
Υπάρχει λοιπόν....ΠΡΟΚΡΙΜΑ αν ο Θάνατος είναι κάτι το καλό η κάτι το κακό;;;;;;;;; για να θεμελιωθεί η έννοια της Θανατικής ποινής και αν δεν λυθεί αυτό το θέμα δεν καθίσταται δυνατή η πρόοδος του Φροντιστηρίου
Ο Υφηγητής με κοίταξε. Είχε ενθουσιαστεί. Ύστερα είπε :
-Να λοιπόν τι σας μαθαίνει η Νομική. Να σκέπτεσθαι και να προβληματίζεσθαι.
Έτσι το φροντιστήριο....ένεκεν ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΟΣ......ανεβλήθη.........

Δεν υπάρχουν σχόλια: