Υπενθυμίζοντας ότι η Ελλάδα είναι η κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού, η έγκριτη αμερικανική εφημερίδα «The International Herald Tribune» καλεί το Βρετανικό Μουσείο να κινήσει άμεσα τη διαδικασία επαναπατρισμού των Ελγινείων Μαρμάρων. Στο κύριο άρθρο της εφημερίδας με τίτλο «Δώστε πίσω τα μάρμαρα», το οποίο δημοσιεύτηκε την Παρασκευή, υπογραμμίζεται ότι το βρετανικό επιχείρημα περί «νόμιμης αγοράς των μαρμάρων από το λόρδο Ελγιν» στηρίζεται σε μια «το λιγότερο παρωχημένη αντίληψη του δικαίου». Ο συντάκτης του άρθρου επισημαίνει, ακόμα, πως ο ισχυρισμός των Βρετανών ότι ενδεχόμενη ικανοποίηση του αιτήματος της Αθήνας για επιστροφή των μαρμάρων θα δημιουργήσει «επικίνδυνο δεδικασμένο» δεν ευσταθεί, δεδομένου μάλιστα ότι τόσο το Βατικανό όσο και το Μουσείο της Χαϊδελβέργης έχουν ήδη επιστρέψει τμήματα του Παρθενώνα.
Παράλληλα, όμως, η αμερικανική εφημερίδα υποστηρίζει ότι ο σημαντικότερος λόγος επιστροφής των μαρμάρων δεν είναι άλλος από το σεβασμό προς τη χώρα που αποτέλεσε την κοιτίδα του δυτικού πολιτισμού. «Είναι γεγονός ότι σ’ όλα τα σπουδαία μουσεία του πλανήτη υπάρχουν έργα τέχνης που αποτελούν προϊόντα λεηλασιών και είναι κατανοητό ότι οι πιθανότητες επιστροφής όλων αυτών στους τόπους προέλευσής τους είναι μηδαμινές», παραδέχεται η Ιντερνάσιοναλ Χέραλντ Τρίμπιουν. «Παρά ταύτα, η επιστροφή των Ελγινείων θα αποτελούσε μια χειρονομία σεβασμού από πλευράς του Βρετανικού Μουσείου προς τη χώρα που γέννησε τον δυτικό πολιτισμό», τονίζεται.
Tης Eλενης Mπιστικα
Από την Καθημερινή 12.7.2009
Από την Καθημερινή 12/7/09
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρθρο του Χ. Γιανναρά
…. Το ελλαδικό κρατίδιο είναι μια μιμητική
απόφυση της Δύσης , δεν υπάρχει
τίποτα Ελληνικό – θεσμοί , παιδεία ,
Τέχνη , ατομική καλλιέργεια . Όλα
μεταπρατικά , όλα απομιμήσεις και
πιθηκισμός . Γι αυτό και πανηγυρίζουμε
ανίδεοι , οι Ελληνώνυμοι του Βαλκανικού
νότου , που ένας Αμερικανοελβετός
έστησε απέναντι από τον ιερό βράχο
της Ακρόπολης τη βλάσφημη νεοπλουτίστικη
αναίδεια της χρησιμοθηρίας αρχιτεκτονημένη -
ναι , απέναντι στο σύμβολο του μεταφυσικού
στόχου της πολιτικής , τον Παρθενώνα .
Και είναι το αρχιτεκτόνημα απολύτως συντονισμένο
με την τεταρτοκοσμική μας « δημοκρατίας » .