Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2010

Ο «πονοκέφαλος» του social gaming

Για πολλούς εργοδότες, οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το MySpace προκαλούν ήδη «πονοκέφαλο» στην παραγωγικότητα των εταιρειών τους. Πλέον, έχουν ακόμη ένα λόγο να ανησυχούν, τα διάφορα παιχνίδια που φιλοξενούν οι γνωστές ιστοσελίδες.

Αυτό το νέο είδος των social games αποκαλείται «ασύγχρονο» και επιτρέπει στους χρήστες να παίζουν με τους φίλους τους χωρίς να είναι και οι δύο ταυτόχρονα online. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό της χαλαρής δέσμευσης έχει καταστήσει παιχνίδια όπως το FamrVill, το Caf� World, το Restaurant City, το Pet Society και το Happy Aquarium, ιδιαίτερα δημοφιλή μεταξύ των εργαζομένων, που συχνά συνδέονται για να παίξουν την ώρα που βρίσκονται στο γραφείο.

Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατη έρευνα στην Ινδία, περίπου 12,5% της παραγωγικότητας στον ιδιωτικό τομέα χάνεται κάθε ημέρα εξαιτίας της ενασχόλησης με κάποιο κοινωνικό δίκτυο. «Βλέπουμε όλο και περισσότερους ανθρώπους και οργανισμούς να αναγνωρίζουν την απώλεια της παραγωγικότητας, που σημαίνει ότι περισσότερες εταιρείες θα εμποδίζουν την πρόσβαση σε διαφορές εφαρμογές των κοινωνικών δικτύων», επεσήμανε σχετικά η Ρεμπέκα Βέτεμαν, της εταιρείας ερευνών Nucleus Research.

Η εταιρεία πραγματοποίησε μελέτη σχετικά με τις επιδράσεις του social gaming στην παραγωγικότητα και βρήκε ότι σχεδόν οι μισοί εργαζόμενοι στις ΗΠΑ έχουν πρόσβαση στο online κοινωνικό δίκτυο που ανήκουν από τη δουλειά, που συνεπάγεται μέση απώλεια της παραγωγικότητας κατά 1,5%. Το Facebook, που έχει περισσότερους από 350 εκατομμύρια χρήστες, έχει αναφέρει ότι περίπου 20% των χρηστών του ασχολούνται με το social gaming.

Ο Σεμπαστιάν ντε Χαλό, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της εταιρείας ανάπτυξης του Playsfish, δήλωσε ότι η Ασία είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή σε ότι αφορά το social gaming. «Δεν είχαμε ιδέα ότι θα εξαπλωνόταν τόσο γρήγορα… όταν φτάσαμε τους 100.000 χρήστες μέσα σε ένα μήνα, θεωρήσαμε ότι ήταν η μεγαλύτερη επιτυχία. Τώρα, με εξήντα εκατομμύρια χρήστες, πιστεύουμε ότι είναι μόνο η αρχή», δήλωσε.

Το FarmVille της Zynga, το πιο γνωστό παιχνίδι του είδους με 70 εκατομμύρια χρήστες, δίνει τη δυνατότητα στους παίχτες να κατασκευάσουν τη δική τους εικονική φάρμα στην οποία καλλιεργούν σοδειές, εκτρέφουν ζώα και φτιάχνουν αγροτόσπιτα.

Ωστόσο, δε θεωρούν όλοι αυτό το είδος παιχνιδιών επιβλαβές για την παραγωγικότητα. Ο Ανάντ Τατανόλτα, σύμβουλος εταιρείας επενδύσεων, επισημαίνει ότι η ενασχόληση με αυτά τα παιχνίδια είναι αντίστοιχη με το διάλειμμα των εργαζομένων για να συζητήσουν μεταξύ τους ή να καπνίσουν. Με την άποψη αυτή συμφωνούν και αρκετοί ψυχολόγοι που βλέπουν αυτού του είδους τα παιχνίδια σαν διάλειμμα από τη ρουτίνα της καθημερινής εργασίας, σε σημείο μάλιστα να βελτιώνουν τελικά την παραγωγικότητα βοηθώντας στην ανανέωση του εργαζομένου.

Πηγή

www.kathimerini.gr με πληροφορίες Reuters

http://portal.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathworld_9_28/12/2009_316071

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου