Σάββατο 15 Μαΐου 2010

Οι «καθαρίστριες» του Ιντερνετ

ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΝΑ ΣΒΗΣΟΥΝ

ΚΑΘΕ ΤΙ «ΑΡΝΗΤΙΚΟ»

ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΜΑΣ ΜΗΤΡΩΟ...

Μια νέα βιομηχανία αναδύεται χάρη στον παγκόσμιο ιστό: αφορά τη διαχείριση της «διαδικτυακής φήμης» μας και επικεντρώνεται στον «καθαρισμό» αρνητικών αναφορών και δημοσιεύσεων που πλήττουν την εικόνα μας από το Ιντερνετ.



Ας υποθέσουμε ότι είστε επιχειρηματίας, πολιτικός, σταρ, στέλεχος εταιρείας ή οποιοσδήποτε επαγγελματίας και έχετε στο παρελθόν σας μελανές σελίδες, οι οποίες εμφανίζονται στην οθόνη του υπολογιστή κάθε φορά που κάποιος πληκτρολογεί το όνομά σας στο Google. Εξειδικευμένες εταιρείες αναλαμβάνουν να σβήσουν ή να «πνίξουν» κάθε σχετική αρνητική αναφορά, χαρίζοντάς σας ένα καθαρό διαδικτυακό μητρώο.

Η βρετανική Hington & Klarsey ανήκει στους λεγόμενους «καθαριστές του Ιντερνετ» και με τη βοήθεια νομικών και ειδικών της πληροφορικής και της επικοινωνίας εφαρμόζει μια αρκούντως αποτελεσματική τακτική. Κατ' αρχάς εντοπίζει τους συγγραφείς των εν λόγω άρθρων και τους ιδιοκτήτες των ιστοσελίδων που τα δημοσιεύουν και προσπαθεί να τους πείσει να τα αποσύρουν. «Τα επιχειρήματά μας αφορούν πρώτα απ' όλα την ηθική τάξη», επισημαίνει ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρείας. «Εξηγούμε ότι οι πληροφορίες αυτές δεν έχουν αξία, καθώς είναι ξεπερασμένες, και ότι βλάπτουν τον πελάτη μας χωρίς να προσφέρουν υπηρεσία σε οποιονδήποτε». Βεβαίως συχνά αυτού του είδους ο «καθαρισμός» δεν είναι εφικτός, διότι είναι αδύνατος ο εντοπισμός των διαχειριστών του σάιτ, οι αναφορές αποτελούν μέρος επίσημων εγγράφων, οι μπλόγκερ αρνούνται κάθε είδος παρέμβασης ή κάποιοι επιχειρούν εκβιασμό.

Σ' αυτές τις περιπτώσεις, και όταν δεν τίθεται ζήτημα παραβίασης προσωπικών δεδομένων, άρα δεν προβλέπεται νομική προσφυγή, υπάρχει η τακτική του «πνιγμού». Η εταιρεία στέλνει τις ενοχλητικές αναρτήσεις στα αζήτητα μεταφέροντάς τες πιο πίσω στη σειρά των αποτελεσμάτων της αναζήτησης. Το εξειδικευμένο προσωπικό δημιουργεί πλήθος ιστοσελίδων με το όνομα του πελάτη στην ηλεκτρονική τους διεύθυνση, πράγμα που τις φέρνει ψηλά στη λίστα των αποτελεσμάτων. Για περισσότερη αξιοπιστία τούς κολλάει λέξεις-κλειδιά όπως «νέα» ή «αγορά» και εν συνεχεία τις γεμίζει με «θετικό περιεχόμενο».

Τέλος, η εταιρεία διαθέτει ορισμένους φαινομενικά ανεξάρτητους ιστότοπους που παραπέμπουν στις ιστοσελίδες που η ίδια προωθεί και οι οποίες εντοπίζονται κατά προτεραιότητα από τους αλγόριθμους του Google. Πολύτιμες υπηρεσίες που κοστίζουν χιλιάδες ευρώ... (Πηγή: Le Monde)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου