Σάββατο 5 Ιουνίου 2010

Εκπαιδευτική τουρκοποίηση της Θράκης, βίαιος εκτουρκισμός των Πομάκων και των Τσιγγάνων






SOS προς τον πρωθυπουργό


ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ:


Εκπαιδευτική τουρκοποίηση της Θράκης, βίαιος εκτουρκισμός των Πομάκων και των Τσιγγάνων


Υποβιβασμός της ελληνικής σε δεύτερη γλώσσα


Δημοσιεύουμε ανοιχτή επιστολή προς την ειδική γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, τη γνωστή κυρία Δραγώνα, του αναπληρωτή καθηγητή της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης κ. Γεωργίου Παύλου, χωρίς κανένα σχόλιο. Άλλωστε είναι περιττό αφού ο κ. Παύλου θέτει ευθέως τους κινδύνους που απειλούν τη Θράκη από τις επιλογές και τις αποφάσεις της σημερινής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.


Το μόνο που θα βάλουμε στον πρόλογο αυτόν είναι η φρά­ση με την οποία κλείνει την επιστολή του, για τον ηθικό και φυσικό αυτουργό της τουρκοποίησης της Θράκης:


«Φθάσαμε να αγωνιζόμαστε να προασπίσουμε τη Θράκη από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, ωσάν να πρόκειται περί ενός υ­πουργείου ξένου προς την Ελλά­δα και τα ελληνικά συμφέροντα».

Ελπίζουμε η κραυγή αγωνίας να διαβεί τις κλειστές πόρτες του Μαξίμου και να φτάσει στο γραφείο του πρωθυπουργού, αλλά και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας μας.


Αξιότιμη κυρία Γραμματεύ,

αγαπητή κυρία συνάδελφε

Θάλεια Δραγώνα,


… Στις δηλώσει σας, κατά την πρό­σφατη επίσκεψη σας στην Ξάνθη τον Μάρτιο, περί δίγλωσσων νη­πιαγωγείων, ναι μεν μιλάτε για χρήση της μητρικής γλώσσας και αυτό είναι προς τιμήν σας, αλλά -και εδώ είναι όλο το πρόβλημα και το ιστορικό σας λάθος με συνέπειες τεράστιες- διευκρινίζετε, εφόσον αυτό ζητηθεί από τα ίδια τα μέλη της μειονότητας.


Δεν είναι δηλαδή αυτονόητη η χρήση της μητρικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία; Γιατί θα πρέπει τα παιδιά στο νηπιαγωγείο να μάθουν μια γλώσσα ξένη της μητρικής τους και όχι μόνον την ελληνική και τη μητρική τους;


Δεν είναι αυτονόητο ότι το υπουργείο Παιδείας οφείλει να γνωρίζει τη μητρική γλώσσα κά­θε μαθητή και να πράττει δεόντως στην εκπαιδευτική διαδικασία, τη στιγμή που υπάρχει πληθώρα μελε­τών όπου προσδιορίζεται σαφώς η γλωσσική κατάσταση της μειονότητας; Τι νόημα, λοιπόν, έχει και πού αποσκοπεί η διατύπωση σας, η ο­ποία καθιστά ζητούμενο το αυτονό­ητο;


...Με την απόφαση σας αυτή θέ­τετε, όσον αφορά εκπαιδευτικά ζη­τήματα στη Θράκη -ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου- για πρώτη φορά τις βάσεις για τη μελλοντική νομιμο­ποίηση του δημοψηφίσματος ως μέσου έκφρασης των διαφόρων αι­τημάτων από πλευράς της μουσουλμανικής κοινωνία ς της Θράκης προς την ελληνική Πολιτεία.


Εάν δεν την ακυρώσετε άμεσα, ανοίγετε τον δρόμο για τη σταδια­κή και άτυπη διχοτόμηση της Θράκης, αρχής γενομένης από την εκπαίδευση. Ανοίγετε ουσιαστικά τον δρόμο για να φθάσουμε -και ί-σως όχι πολύ αργά- στο «δημοψή­φισμα» όχι μόνο για τη γλώσσα των νηπιαγωγείων αλλά και για όποια άλλη μορφή απόφασης που θα α­φορά στη μουσουλμανική μειονό­τητα στη Θράκη.


Επιπλέον, φανταστείτε, με τη φι­λοσοφία που ακολουθείτε, να αρχί­σει το σύνολο των μουσουλμάνων πολιτών στην Ελλάδα να διεκδικεί όσα εσείς σχεδιάζετε στη Θράκη. Τότε θα έχουμε διάλυση και ποιοτι­κή μεταβολή της ιδιοσυστασίας της Ελληνικής Πολιτείας. Γι' αυτό, εάν δεν αλλάξετε άμεσα τη στάση σας αυτή, θα καταστείτε τραγική προσωπικότης για τη μελλοντική ιστορί­α όχι μόνον της Θράκης αλλά και ο­λόκληρης της Ελλάδος...


...Κι ενώ όλα αυτά είναι γνω­στά, κι ενώ και με δική σας ευθύνη σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν α­πό το 1997έως σήμερα τρία εθνικά προγράμματα ΕΠΕΑΕΚ του υπουρ­γείου Παιδείας, ύψους μερικών δε­κάδων εκατομμυρίων ευρώ, και θα μπορούσατε μέσω αυτών να έχετε δώσει πραγματικές λύσεις στο γλωσσικό και εκπαιδευτικό πρό­βλημα των μουσουλμάνων της Θράκης, αυτήν τη στιγμή ευρισκό­μαστε πιο πίσω και από εκεί που ξεκινήσαμε, ενώ χάθηκε πολύτιμος χρόνος 13 τουλάχιστον ετών.


Κατά την υλοποίηση των ανωτέ­ρω προγραμμάτων υιοθετήσατε με τρόπο αυταρχικό την τουρκική γλώσσα ως τη μία και μοναδική μητρική γλώσσα για όλους τους μουσουλμάνους της Θράκης, ασχέτως εάν αυτοί ήσαν τουρκικής ή μη καταγωγήε, παραβιάζοντας κά­θε δημοκρατική αρχή και κάθε αρ­χή διαπολιτισμικής εκπαίδευσης...


0 τρόπος με τον οποίο υλοποι­ήσατε τα τρία προηγούμενα εθνικά προγράμματα ήταν στη βάση του ε­σφαλμένος, διότι δεν αποβλέψατε στη δημιουργία μόνιμων δομών ενισχυτικής διδασκαλίας παράλλη­λα προς την υπόλοιπη δημόσια εκ­παίδευση αλλά εξαντλήσατε το κύ­ριο ενδιαφέρον σας σε σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και άλλες περιφερειακές δράσεις...


... Μάλιστα, είτε για να μην απο­δειχθούν οι εγγενείς αδυναμίες των προηγούμενων προγραμμάτων που υλοποιήσατε, είτε για να μη χάσετε τον έλεγχο των πραγμάτων από τα χέρια σας, εμποδίσατε κατά το παρελθόν με κάθε τρόπο την ου­σιαστική εμπλοκή του Δημοκρί­τειου Πανεπιστημίου Θράκης στον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε σχέση με τα εν λόγω προγράμματα, θέτονται όρους στη διοίκηση του πανεπιστημίου για μη συμμετοχή μελών ΔΕΠ που δεν ταυτίζονται με τις απόψεις σας.


Πρόσφατα δε, η πρώην στενή συνεργάτη σας και νυν γενική γραμματέας Περιφέρειας ΑΜΘ κ. Θεοδώρα Κόκλα εν ονόματι του δι­κού σας προγράμματος αρνήθηκε να υπογράψει την υλοποίηση στη Θράκη ευρωπαϊκού εκπαιδευτι­κού και διαπολιτισμικού προγράμματος πανελλαδικής εμβέλειας από το οποίο τελικώς εξαι­ρέθηκε ολόκληρη η Θράκη...


...Έτσι, σε σειρά πολύ σοβαρών λαθών και παραλείψεων του παρελθόντος, έρχεστε τώρα και προ­σθέτετε το μέγιστο σφάλμα, την ει­σαγωγή της τουρκικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία της Θράκης, στα οποία φιλοξενούνται παιδιά μουσουλμάνων προσχολικής ηλικίας, αλλά και στα υπόλοιπα δημόσια σχολεία της Θράκης, συμβάλλοντας στην εκπαιδευτική τουρκοποί­ηση ολόκληρης της μουσουλμανικής κοινότητας. Με τον τρόπο αυ­τόν ενισχύετε ακούσια έναν σύγχρονου τύπου και χαρακτήρα εκ­παιδευτικό γενιτσαρισμό και δη­μιουργείτε όρους βαθμιαίας διχοτόμησης της Θράκης.


Αγαπητή κυρία Δραγώνα, είμαι πεπεισμένος ότι μέχρι σήμερα απο­τύχατε να δώσετε λύσεις στα καίρια προβλήματα της μειονοτικής εκπαίδευσης στη Θράκη. Πέραν δε αυ­τού:


Παραβιάσατε και παραβιάζετε βασικές δημοκρατικές, παιδαγωγικές και διαπολιτισμικέε αρχές, εγκλωβίζοντας την ελ­ληνική Πολιτεία και ιδιαίτερα την κυβέρνηση και τον πρω­θυπουργό σε έναν νέο αδιέξο­δο και μη αντιστρεπτό δρόμο που αργά ή γρήγορα θα κατα­λήξει σε καταστροφικές για τη Θράκη και την Ελλάδα συνέπειες.


Ενθαρρύνατε και ενθαρρύνετε την ανάπτυξη ενός ανθελληνι­κού και αντιευρωπαϊκού τουρκι­κού εθνικισμού ή σωβινισμού και επεκτατισμού στη Θράκη και αποδυναμώσατε τη γνήσια ελλη­νοτουρκική φιλία μεταξύ των δύ­ο λαών...


Στη Θράκη έχετε δημιουργήσει συνθήκες μονοπωλίου στα εκ­παιδευτικά πράγματα, αποκλείοντας από τα θέματα εκπαίδευσης, ανάπτυξης, κοινωνικής και πολιτιστικής στήριξης της μουσουλμανικής μειονότητας και άλ­λων ευπαθών κοινωνικών ομά­δων, δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς που δεν ευθυγραμμίζο­νται με τις δικές σας ιδεολογικές επιλογές και προκαταλήψεις.


Για τους λόγους αυτούς, με κά­θε σεβασμό στο πρόσωπο σας και στην ιδιότητα σας είμεθα υποχρεω­μένοι να σας ζητήσουμε να σταμα­τήσετε αμέσως κάθε ενέργεια που αποδυναμώνει τη λειτουργία του ελληνικού κράτους στη Θράκη και εγκλωβίζει το υπουργείο Παιδείας, την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό.


Ύστερα από αυτά, είμαστε υπο­χρεωμένοι ως έλληνες πολίτες αλ­λά και ως επιστήμονες, γνωρίζοντες από κάθε άποψη και σε βάθος τα θέματα της Θράκης, να ζητήσου­με από την κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό της χώρας, Γιώργο Α. Παπανδρέου, αλλά και ολόκλη­ρο τον πολιτικό κόσμο και την ελληνική κοινωνία να προστατεύσουν τη Θράκη από ενέργειες που θα στοιχίσουν ακριβά και θα οδηγή­σουν σε μη αντιστρεπτά φαινόμενα.


Επιπλέον, με την επιστολή μας αυτή επιχειρούμε να προ­στατεύσουμε τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση του από ένα ιστορικό ατόπημα δίχως προη­γούμενο. Διότι, εάν υλοποιηθούν όλα όσα επισημαίνονται ως σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας, θα δημιουργηθεί πλέον ένα μη αντιστρέψιμο κεκτημένο που θα ζημιώσει τα μέγιστα τη Θράκη και την Ελλάδα. Είναι αδιανόητο η ελληνική Πολιτεία να γίνεται η ίδια καταλύτης αυτοκατάργησής της στη Θράκη.


Το δε θέμα της Θράκης είναι σε άμεση συνάφεια με αυτό του ανατο­λικού Αιγαίου και με ολόκληρο το ζήτημα εθνικής ασφάλειας της χώ­ρας μας και με το αδιαπραγμάτευτο της εθνικής κυριαρχίας και εδαφι­κής ακεραιότητας της Ελλάδος.


Κλείνοντας την επιστολή αυτή, ευρισκόμαστε προ μεγάλης εκπλή­ξεως και απορίας, διότι φθάσαμε να αγωνιζόμαστε να προασπί­σουμε τη Θράκη από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, ωσάν να πρόκειται περί ενός υπουργείου ξένου προς την Ελλάδα και τα ελ­ληνικά συμφέροντα.


Με ιδιαίτερη τιμή και φιλία,


Γεώργιος Π. Παύλος

Αναπληρωτής καθηγητής

Πολυτεχνικής Σχολής

Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου

Θράκης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου