Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010

Ο ΚΑΛΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ


Πιο κάτω θα διαβάσετε μια ανάρτηση με ένα βιντεάκι που μου την έστειλε μια καλή φίλη από το http://tvxs.gr/node/59774 . Τα όσα αναφέρονται σε αυτό είναι ενδιαφέροντα αλλά σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να θεωρηθούν σαν δικαιολογία για την σημερινή κρίση.


Κανείς δεν υποστηρίζει την χωρίς μέτρο κατανάλωση. Όμως σήμερα έχουμε ένα παιγνίδι των χρηματαγορών και αυτών που συσσώρευσαν όλα αυτά τα χρόνια πλούτο για να παίζουν οικονομικά παιγνίδια εις βάρος των κρατών και των πολιτών τους.

Αυτοί λοιπόν που συσσώρευσαν τον πλούτο αντί να τον επανατοποθετούν στην παραγωγική διαδικασία,
ώστε να μειωθεί η παγκόσμια ανεργία και να αναπτυχθεί, μέσω των εσόδων του κράτους, ένα κοινωνικό σύστημα προστασίας των πολιτών, είναι οι κύριοι υπεύθυνοι της κρίσης. Όλα τα άλλα είναι απλά δικαιολογίες.

Και κάτι ακόμα. Χωρίς κατανάλωση τα παραγόμενα προϊόντα θα παραμένουν αδιάθετα με κίνδυνο δημιουργίας ύφεσης που θα οδηγήσει σε νέες απολύσεις και νέους ανέργους.Και αυτό βέβαια είναι ένα σημαντικό πρόβλημα ή μήπως δεν είναι;


Η επικράτηση λοιπόν του μέτρου στην παραγωγική και καταναλωτική διαδικασία θα πρέπει να είναι το ζητούμενο.



Ο ΚΑΛΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ







Ο δημιουργός του βίντεο Neil Boorman είναι συγγραφέας, δημοσιογράφος και μουσικός παραγωγός. Ζει στο Λονδίνο κι έχει δημιουργήσει την ιστοσελίδα bonfireofthebrands.com στην οποία καταγράφει «τη μάχη να ζει κανείς μέσα σε μια κουλτούρα καταναλωτισμού από την οποία δε φαίνεται να υπάρχει διαφυγή». Ο ίδιος σημειώνει:

Tα γεγονότα είναι τα εξής: Οι αλυσίδες καταστημάτων κυριαρχούν στις κεντρικές λεωφόρους μας. Οι διαφημίσεις κυριαρχούν στα μίντια. Οι φίρμες κυριαρχούν στην κουλτούρα μας - σε τέτοιο βαθμό που η κατοχή των «σωστών» προϊόντων καθορίζει τι θεωρείται «νορμάλ». Για κάποιους ανθρώπους δεν είναι ζήτημα - ψωνίζουν για ευχαρίστηση, αγαπούν τις μεγάλες φίρμες και νοιώθουν άνετα με το να γίνονται και οι ίδιοι αντικείμενα πώλησης καθημερινά. Όχι πια. Θα σας δώσω τρεις λόγους:

1. Η μη-αναγκαία κατανάλωση είναι η ριζική αιτία για την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε σήμερα - το περιβάλλον, η οικονομία και η κουλτούρα της καθημερινότητας επηρρεάζονται από την κατευθυνόμενη παρόρμηση για καταναλωτική ανάπτυξη.

2. Ο καταναλωτισμός δε δουλεύει - στο ότι υποτίθεται θα μας κάνει ευτυχισμένους. Δεν λειτουργεί με προοπτική διάρκειας. Το να αγοράζεις είναι σαν ναρκωτικό - η στιγμιαία έξαψη είναι φανταστική, αλλά δεν είναι ποτέ αρκετή.

3. Αρχίζουμε να χάνουμε την επιλογή. Υπάρχουν εκατομμύρια από εναλλακτικές δυνατότητες κατανάλωσης στα ράφια. Αλλά η εναλλακτική στον καταναλωτισμό δεν είναι μια από αυτές. Στην πραγματικότητα είναι αδύνατον να ζεις δίχως τυποποιημένες φίρμες και να παραμένεις φυσιολογικός.

Ο υποτιτλισμός στα ελληνικά έγινε από το χρήστη του youtube falakrosepanastaths.

Ευχαριστώ Τατιάνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου