Πέμπτη 17 Ιουνίου 2010

ΕΝΑ ξεχωριστό παράδειγμα ΕΥΣΥΝΕΙΔΗΤΟΥ ξενοδόχου


Ο Ξένιος Δίας κέρασε τις διανυκτερεύσεις

Ενας ξενοδόχος από τα Μάλια φιλοξένησε δωρεάν Βρετανούς που έχασαν την πτήση τους και κέρδισε την εκτίμησή τους

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΧ. ΧΕΚΙΜΟΓΛΟΥ | Πέμπτη 17 Ιουνίου 2010






Το καλό παράδειγμα για την αναστροφή της «τσαλακωμένης» εικόνας της χώρας, που συμπυκνώνει όλα όσα πρέπει να γίνουν για να βγει η Ελλάδα από το τούνελ της ύφεσης, έδωσε πρόσφατα ένας ξενοδόχος από την Κρήτη. Ο 58χρονος κ. Μ. Αργυράκης, ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου «Golden Βay» στα Μάλια, «κέρασε» διανυκτερεύσεις σε βρετανούς πελάτες του, οι οποίοι κινδύνευαν να αποκλειστούν στην Κρήτη λόγω των επιπλοκών που δημιουργήθηκαν από τις πρόσφατες απεργίες και από το δεύτερο κύμα της ηφαιστειακής σκόνης που έπληξε την Ευρώπη. Το αποτέλεσμα; Ο κρητικός ξενοδόχος απολαμβάνει εξαιρετική κριτική στο Διαδίκτυο!

Στις αρχές Μαΐου ο Βρετανός κ. Κρίστοφερ Νίλσεν έφτασε με την παρέα του στο ξενοδοχείο του κ. Αργυράκη στα Μάλια. Είχε σχεδιάσει να μείνει για ένα πενθήμερο στην Κρήτη. Οταν όμως έμαθε τα κακά νέα, συνειδητοποίησε ότι αδυνατούσε να επιστρέψει πίσω στην πατρίδα του με την προγραμματισμένη πτήση του.

«Με το που ήρθε και μου είπε “δεν μπορώ να πετάξω, υπάρχει διαθέσιμο δωμάτιο;” του απάντησα:“Υπάρχει και θα μείνετε δωρεάν όσες ημέρες χρειαστεί. Δεν ευθύνεστε εσείς γι΄ αυτό, αλλά η χώρα μου”. Τελικώς, την επομένη κατάφερε και έφυγε. Η ιστορία βγήκε στο Ιnternet και έγινε ντόρος.Με πήραν τηλέφωνο από το Λονδίνο για να με ρωτήσουν:Ηρθαν οι ξενοδόχοι της Κρήτης για να σου πουν “ευχαριστούμε”;» διηγείται ο κ. Αργυράκης.

«Πέρα από ιδιοκτήτης, πρέπει να νιώθεις και ξενοδόχος» σημειώνει και επισημαίνει ότι, σε αντίθεση με την επικρατούσα άποψη, και οι Ευρωπαίοι δίνουν ιδιαίτερη βάση στις διαπροσωπικές σχέσεις. «Κάποιοι στην Ελλάδα θεωρούν ότι οι Ευρωπαίοι είναι ηλίθιοι. Δεν είναι καθόλου έτσι. Γνωρίζωόμωςότι υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι που θα έκαναν το ίδιο με εμένα» λέει.

«Η προσωπική επαφή είναι πολύ σημαντική. Ο επισκέπτης μπορεί να μη θυμάται το ξενοδοχείο, αλλά το πρόσωπο. Οι πελάτες μου σε ποσοστό 60%-70% είναι επαναλαμβανόμενοι.Αυτό για μένα είναι μια έμμεση ισχύ ως προς το γραφείο ταξιδίων. Οταν θα διαπραγματευτώ μαζί τουςθα ξέρω ότι μπορώ να πιέσω, διότι θα είμαι σε θέση ισχύος» σχολιάζει.

«Στο Διαδίκτυο πίστεψα πριν από έξι χρόνια.Τότε το είδα ως σωσίβιο.Στην πορεία το εξέλιξα,διότι είναι ένα κομμάτι που θεώρησα ότι μπορεί να αξιοποιηθεί επιχειρηματικά.Μπαίνω στα σχόλια που αφήνουν οι πελάτες για να δω τι δεν πάει καλά και να το διορθώσω» τονίζει και μιλάει για την ανάγκη ορθής αξιοποίησης του Διαδικτύου από τις τουριστικές επιχειρήσεις. «Γιατί γίνονται και απάτες.Και όταν ο απατηθείς επιστρέψει πίσω, θα μιλήσει άσχημα για τα Μάλια και για την Κρήτη και θα αμαυρωθεί το σύνολο των προσπαθειών μας» λέει.

Στρατηγική εξόδου

Το ξενοδοχείο «Golden Βay» στα Μάλια της Κρήτης
Η ιστορία του κ. Αργυράκη έγινε γνωστή μέσα από την ιστοσελίδα της λονδρέζικης εταιρείας επικοινωνίας Soma Fusion και αναδημοσιεύθηκε στο Διαδίκτυο, αλλά και στον αγγλικό Τύπο. Σε πόνημά της η εταιρεία αναφέρει ότι «η κρίση που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η Ελλάδα μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για τις επιχειρήσεις και τους προορισμούς, που θα σχεδιάσουν νηφάλια και υπεύθυνα την πορεία της στρατηγικής τους», παραθέτοντας τρόπους αναστροφής του κακού κλίματος.

«Εν καιρώ κρίσης οι επιχειρήσεις που θα συνεχίσουν να εξελίσσονται και να ανθούν είναι αυτές που επενδύουν σε στρατηγική,σε ανάλυση, σε προσωπική επαφή και σε ουσιαστικές υπηρεσίες. Το “κλειδί” σε περιόδους κρίσης είναι η ουσιαστική και γρήγορη μελέτη και αντιμετώπιση της ανασφάλειας που μπορεί να αισθανθεί ο κάθε επισκέπτης,αλλά και οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.Στόχος πρέπει να είναι να προσφέρονται υπηρεσίες που αντιμετωπίζουν αυτή την ανασφάλεια ουσιαστικά, αλλά και να παρουσιάζονται με θετικό τρόπο » σημειώνει η Soma Fusion.

Οι «χρυσές» συμβουλές που δίνει είναι οι τακτικές και ειλικρινείς επαφές με τους συνεργάτες τους, η αποσαφήνιση για το ποιες ανάγκες είναι πραγματικές και ποιες επίπλαστες, η γνωστοποίηση των προστιθέμενων υπηρεσιών και η έξυπνη χρήση της ηλεκτρονικής επικοινωνίας μέσα από τα εργαλεία του Διαδικτύου. Αλλωστε πρόσφατη διεθνής έρευνα στο εξωτερικό έδειξε ότι το οι ταξιδιώτες σε ποσοστό 70% κλείνουν τις διακοπές τους από το Διαδίκτυο και εξετάζουν λεπτομερώς τις κριτικές για κάθε προορισμό και τουριστική υπηρεσία.

Η εικόνα ενός προορισμού στο Διαδίκτυο διαμορφώνεται πλέον όχι από τα παραδοσιακά ΜΜΕ, αλλά από τους ίδιους τους επισκέπτες στα ταξιδιωτικά ή τουριστικά sites. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του ξενοδοχείου του Ηρακλείου «Galaxy Ιraklio Ηotel», το οποίο ήρθε πρώτο(!) στον κόσμο σε θετικές απόψεις σε έρευνα του ταξιδιωτικού κολοσσού Εxpedia.

Κρίσεις πελατών
«Τα δωμάτια ήταν ήσυχα και τα εντόπιζες εύκολα. Απείχαν μόλις λίγα λεπτά με τα πόδια από την παραλία και από την παλιά πόλη των Μαλίων. Ο ιδιοκτήτης ήταν ιδιαίτερα εξυπηρετικός και όταν χρειάστηκε να μείνω μερικά βράδια, λόγω της απεργίας στην Ελλάδα, δεν μου χρέωσε τίποτα!». Κρίστοφερ , Ηνωμένο Βασίλειο (booking.com)

«Περάσαμε υπέρoχα, παρ΄ ότι επισκεφθήκαμε την περιοχή σε πολύ ήσυχη περίοδο. Ο ιδιοκτήτης και το προσωπικό ήταν πολύ φιλικοί και εξυπηρετικοί. Τα δωμάτια ήταν πολύ άνετα και καθαρά και η όλη ατμόσφαιρα ήταν πολύ όμορφη και ρομαντική με την πισίνα και τους υπέροχους κήπους. Θα το συνιστούσα ανεπιφύλακτα σε ζευγάρια ή οικογένειες. «ΑG2», Ηνωμένο Βασίλειο (tripadvisor.com)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου