Δευτέρα 22 Αυγούστου 2011

Η... περιπέτεια της είδησης σε τρία επίπεδα






Η... περιπέτεια της είδησης σε τρία επίπεδα

Τι συνδέει τα sites κοινωνικής δικτύωσης, τα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης (εφημερίδες, τηλεόραση και ραδιόφωνο) και τη μετάδοση των πληροφοριών και της είδησης στην εποχή του Διαδικτύου;

Τι συνδέει τα sites κοινωνικής δικτύωσης, τα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης (εφημερίδες, τηλεόραση και ραδιόφωνο) και τη μετάδοση των πληροφοριών και της είδησης στην εποχή του Διαδικτύου;

1. Στο ψηφιακό τοπίο των sites κοινωνικής δικτύωσης, οι χρήστες χρησιμοποιούν την αμφίδρομη διάσταση της επικοινωνίας σε πραγματικό χρόνο, με αποτέλεσμα να έχουν την τεχνολογική δυνατότητα να δημιουργήσουν νέα κοινωνικά δίκτυα και να ενισχύσουν τα υπάρχοντα. Οι αναφερόμενοι ψηφιο-επικοινωνιακοί διαμεσολαβητές φιλοξενίας απόψεων, ιδεών και μετάδοσης πληροφοριών (δηλ. τα sites κοινωνικής δικτύωσης) βασίζονται στο μοντέλο της αμφίδρομης μετάδοσης της πληροφορίας και της είδησης (Πολλοί σε Πολλούς), όπου το περιεχόμενο δημιουργείται από αποκεντρωμένα σημεία παραγωγής, διαχείρισης και μετάδοσης της πληροφορίας και της είδησης χωρίς πιστοποιημένα συστήματα ελέγχου, διαφάνειας και αξιοπιστίας.

2. Τα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης, συμπεριλαμβανόμενου και του γραπτού Τύπου, υιοθετούν το μοντέλο δυναμικής μετάδοσης των πληροφοριών και των ειδήσεων (Ενας προς Πολλούς), όπου το περιεχόμενο δημιουργείται σε μια κεντρική θέση από ειδικούς, οι οποίοι το τυποποιούν ως προϊόν και το παρέχουν προς πώληση στις παραδοσιακές αγορές των ΜΜΕ. Η παραγωγή, διαχείριση και μετάδοση των πληροφοριών και των ειδήσεων "φιλτράρεται" από πιστοποιημένα συστήματα ελέγχου και αξιοπιστίας.

3. Η μετάδοση των πληροφοριών αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο πολιτισμικής ενίσχυσης και οικονομικής επένδυσης τόσο των sites κοινωνικής δικτύωσης όσο και των παραδοσιακών ΜΜΕ, συμπεριλαμβανόμενου και του γραπτού Τύπου, στην εποχή της κρίσης. Στην εποχή της ψηφιο-επικοινωνιακής παγκοσμιοποίησης, η μετάδοση των πληροφοριών και των ειδήσεων πραγματοποιείται στην πλειοψηφία τους ψηφιακά και συγκεκριμένα μέσω του Internet. Συνεπώς η παραγωγή, η διαχείριση και μετάδοση των πληροφοριών και της είδησης πρέπει να υπηρετεί το γενικό (δημόσιο) συμφέρον και να ενισχύει το δικαίωμα στη συμμετοχική δημοκρατία.

Συμπερασματικά, τα παραδοσιακά ΜΜΕ, τα sites κοινωνικής δικτύωσης και η μετάδοση των πληροφοριών και των ειδήσεων συνδέονται δυναμικά και αμφίδρομα, διότι δραστηριοποιούνται στην κυρίαρχη ψηφιακή πλατφόρμα του Διαδικτύου ως συμπληρωματικές διαστάσεις του ψηφιακού μοντέλου δυναμικής επικοινωνίας που ονομάζουμε "Ψηφιο-Επικοινωνιακή Διεργασία Ειδήσεων και Πληροφοριών" (ΨΕΔΕΠ). Συνεπώς, τα παραδοσιακά ΜΜΕ, έχοντας την εμπειρία στην παραγωγή, διαχείριση και μετάδοση των πληροφοριών και των ειδήσεων οφείλουν και δύνανται να λειτουργούν ως εγγυητές με βάση το μοντέλο ΨΕΔΕΠ, για να διασφαλίσουν τον από μακρού υφιστάμενο πρωταγωνιστικό τους ρόλο στην αγορά του ψηφιακού περιεχομένου.

ΓΙΩΡΓΟΣ Κ. ΓΚΑΝΤΖΙΑΣ,
Αν. Καθηγητής Πολιτισμικής Διαχείρισης - Νέων Τεχνολογιών.

Πηγή:
http://www.ethnos.gr/entheta.asp?catid=22807&subid=2&pubid=63317229

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου