Η online κοινότητα των γονιών
Ιστότοποι με αγγελίες, συμβουλές και προτάσεις για παιδικές εκδηλώσεις
Της Νελλης Aμπραβανελ
Οταν η Εβίτα Παρασκευοπούλου και η Δήμητρα Τζιμοπούλου έγιναν μητέρες, συνειδητοποίησαν πόσο χρήσιμο θα ήταν για όλους τους γονείς στην Ελλάδα αν η ανταλλαγή παιδικών ρούχων και αντικειμένων (μια κοινή πρακτική όλων των γονέων του κόσμου) ήταν καλύτερα οργανωμένη. Ετσι αναπτύχθηκε η ιδέα του babyfeat. gr.
Υπάρχει μια κατηγορία Ελλήνων γονέων που αξιοποιούν το Διαδίκτυο με έναν τρόπο που εξυπηρετεί και απευθύνεται σε ένα σεβαστό κοινό. Πέραν των προσωπικών μπλογκ γονέων, που συνήθως έχουν έναν ημερολογιακό χαρακτήρα και καταγράφουν μια προσωπική εμπειρία μητρότητας ή πατρότητας, υπάρχουν κάποιες πιο συλλογικές προσπάθειες, που ξεχωρίζουν για την κοινωνική προσφορά τους, την έμφαση σε ένα συγκεκριμένο στόχο, τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσουν και συντηρούν μια online κοινότητα. Τα κοινά χαρακτηριστικά τους είναι ότι αποτελούν ιστοσελίδες φτιαγμένες από γονείς για γονείς και φυσικά, ότι «μιλούν» ελληνικά, το οποίο σημαίνει ότι τα θέματα με τα οποία ασχολούνται έχουν κατά βάσιν ένα τοπικό χαρακτήρα, αντανακλώντας τις ανάγκες και τις ανησυχίες της ελληνικής οικογένειας σήμερα.
Με αφορμή «την ανάγκη της ελληνικής κοινωνίας για μια “ένεση” θετικότητας» και κινητήριο δύναμη «τα παιδιά μας, για να τους προσφέρουμε ένα πιο διαχειρίσιμο, αλληλέγγυο, οικολογικό μέλλον», το babyfeat. gr λάνσαρε τη σελίδα του προσφέροντας τη δυνατότητα καταχώρισης αγγελιών σε κατηγορίες όπως: «χαρίζω», «ζητάω», «ανταλλάσσω», ακόμα και «πουλάω». Η ιδέα της Ελευθερίας Νυφλή και του συζύγου της Γιώργου ήταν πολύ συγκεκριμένη: θα δημιουργούσαν έναν απόλυτα διαδραστικό ιστότοπο, όπου τον πρώτο λόγο θα είχαν οι γονείς και όπου πολύ εύκολα θα μπορούσαν να δουν συγκεντρωμένες όλες τις εκδηλώσεις για παιδιά. «Ξεκινήσαμε με ένα χάρτη στον οποίο γονείς θα μπορούσαν να τοποθετήσουν σημεία όπου πήγαν με τα παιδιά τους και πέρασαν ωραία, π. χ πάρκα, αλλά και μέρη όπου πήγαν και δεν είχαν θετική αντιμετώπιση». Επειτα από τρία χρόνια λειτουργίας, η ιστοσελίδα elamazi. gr μετράει 30.000 επισκέπτες μηνιαίως.
Δεν είναι τυχαίο ότι μεταξύ αυτών των ιστοσελίδων διακρίνεται μια αλληλεγγύη και αλληλοπροώθηση, η οποία είναι ξεκάθαρο πως δεν έχει να κάνει με εμπορικά συμφέροντα. Η σελίδα «Μαμά... δες Μπαμπά... δες» (mamadesmpampades. gr) π. χ., δεν φιλοξενεί καν διαφημίσεις. Πρόκειται για ένα μπλογκ που ξεκίνησε πριν από ενάμιση χρόνο από δύο ζευγάρια (την Ασπα, τον Χρήστο, την Κατερίνα και τον Βασίλη) που έχουν παιδιά. Ως επί το πλείστον, δεν δημοσιεύουν δικές τους αναρτήσεις, αλλά αναρτήσεις άλλων γονιών μπλόγκερ που «γράφουν για τα παιδιά τους ή έχουν θεματολογία που αφορά γονείς, παιδιά, εκπαίδευση». Το «Μαμά... δες Μπαμπά... δες» είναι ένα aggregator που σέβεται τις πηγές του, αναδημοσιεύοντας μόνο μέρος των κειμένων μαζί με την ηλεκτρονική διεύθυνση από την οποία προήλθαν. «Σκοπός μας εξ αρχής ήταν οι αναγνώστες μας να ανακαλύψουν τους γονείς bloggers της Ελλάδας, αλλά και οι ίδιοι οι bloggers να γνωριστούν μεταξύ τους».
Μια διαφορετική δημοσιογραφική προσπάθεια αποτελεί το «Φωτόδεντρο», το οποίο «βγαίνει στον αέρα» πολύ σύντομα (photodentro. gr). Το Φωτόδεντρο είναι ένα περιοδικό που εκδίδεται ηλεκτρονικά, σχεδιάζεται από γονείς και απευθύνεται σε γονείς. Από τη Λαμπρινή Σταμάτη, ένα από τα ιδρυτικά μέλη της εταιρείας, μάθαμε για τη συνεργασία της «με ομάδες και δίκτυα γονέων, αλλά και με επιστήμονες από τους χώρους της παιδιατρικής, της γυναικολογίας, της μαιευτικής, της εκπαίδευσης, της ψυχολογίας, της προγεννητικής ψυχολογίας, της νευροβιολογίας». Στόχος, η ανάδειξη της επιστημονικής έρευνας και της συλλογικής γνώσης.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_15/01/2012_469282
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου