Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2012

Είχαν επιχειρήσει και στο Καστελόριζο πριν καταρριφθούν στη Συρία



Νέα συστήματα ηλεκτρονικής παρακολούθησης αποκαλύπτεται ότι επιχείρησε να δοκιμάσει η Τουρκική Αεροπορία στη μοιραία πτήση του αναγνωριστικού RF-4Ε που καταρρίφθηκε από την Συριακή αεράμυνα στις 22 Ιουνίου.

Για πρώτη φορά έρχεται στο φως της δημοσιότητας οτι η μοιραία πτήση αφορούσε τη δοκιμή νέου συστήματος ELINT όπως προκύπτει από τις μηνύσεις που υπέβαλαν οι οικογένειες των χειριστών του καταρριφθέντος αναγνωριστικού RF-4E της 173 Mοίρας, Σμηναγού Gökhan Ertan και Ανθυποσμηναγού Hasan Hüseyin Aksoy.

Θα πρέπει να σημειωθεί οτι το σύστημα αυτό σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πληροφορίες έχει δοκιμαστεί από τον ίδιο τύπο αεροσκάφους και μάλιστα της ίδιας Μοίρας και στο Αιγαίο στη περιοχή του Καστελόριζου. 

Η πτήση ειχε γίνει στις αρχές Δεκεμβρίου του 2011, έξι μήνες πριν την κατάρριψη. Τότε δύo RF-4E πέρασαν επάνω από το Καστελόριζο, σαρώνοντας ηλεκτρονικά όλη την περιοχή. 

Στην ίδια περιοχή ασκείται συχνά-πυκνά και ένα CN-235 ELINT. Ειδικά το Καστελόριζο αποτελεί τον πιο συχνό "ηλεκτρονικό" στόχο των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων. Μάλιστα στην περίπτωση της μοιραίας πτήσης της 22ας Ιουνίου στην Συρία, η τουρκική Αεροπορία όσο και οι μυστικές υπηρεσίες, γνώριζαν τους κινδύνους, υποστηρίζουν οι συγγενείς, αλλά έστειλαν συνειδητά το πλήρωμα να πετάξει, αδιαφορώντας για τις πιθανές συνέπειες.

Σύμφωνα με το δικηγορικό γραφείο, η αποστολή του μοιραίου αναγνωριστικού RF-4E σχετίζεται με ένα νέο σύστημα καταγραφής ηλεκτρονικών εκπομπών (ELINT), η δοκιμή του οποίου πραγματοποιήθηκε μία ημέρα νωρίτερα, στις 21 Ιουνίου 2012. 

Αποκαλύπτεται επίσης ότι τη δοκιμή πραγματοποίησε ζεύγος μαχητικών F-16 της 182 Μοίρας με έδρα το Diyarbakır για λογαριασμό αρμόδιας διεύθυνσης της ΜΙΤ (MİT Sinyal İstihbarat Başkanlığı).

Κατά μια εκδοχή, το μοιραίο αεροσκάφος κλήθηκε στις 22 Ιουνίου του 2012 να εκτελέσει πτήση στο πλαίσιο αξιολόγησης του δικτύου αεράμυνας της THK και ειδικότερα κινητού σταθμού ραντάρ, εκδοχή που συμβαδίζει με τους ισχυρισμούς του υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας.

Στο σημείο αυτό ξεκινάει η εμπλοκή της MIT καθώς από την έρευνα του δικηγορικού γραφείου προέκυψαν ενδείξεις ότι η διοίκηση της 173 Μοίρας είχε αναγνωρίσει την επικινδυνότητα της αποστολής και ζήτησε να αναβληθεί η πτήση.

Ωστόσο οι χειριστές αναγκάσθηκαν να πετάξουν σε χαμηλό ύψος κατόπιν υποδείξεως της MIT και να ακολουθήσουν συγκεκριμένο σχέδιο πτήσης που τους είχε υποδειχθεί από την τουρκική υπηρεσία πληροφοριών.

Υπενθυμίζεται ότι οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν μεταβιβάσει στη ΜΙΤ από τις αρχές Ιανουαρίου 2012 το σύνολο των μέσων υποκλοπών και των σχετικών αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Συλλογής Πληροφοριών δια τεχνικών μέσων (Genelkurmay Elektronik Sistemler: GES) της υπηρεσίας πληροφοριών του Γενικού Επιτελείου (Genelkurmay Istihbarat Daiseri: GID). 

Με βάση τις δηλώσεις στο CNN Turk του δικηγόρου Mehmet Katar που εκπροσωπεί τις οικογένειες των πεσόντων χειριστών, κατατέθηκαν μηνύσεις προς την ηγεσία της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας (ΤΗΚ) και της εθνικής υπηρεσίας πληροφοριών (ΜΙΤ) για αμέλεια και ενδεχόμενο δόλο.
Οι οικογένειες των πεσόντων θεωρούν πως αξιωματικοί της Αεροπορίας είχαν άμεση και έμμεση εμπλοκή στην υπόθεση και ενήργησαν παράτυπα. Στρέφονται συγκεκριμένα κατά του Αρχηγού της ΤHK Πτέραρχου Mehmet Erten και του Διοικητή της MIT Hakan Fidan.

Υπενθυμίζεται ότι οι τουρκικές αρχές έχουν αρνηθεί στις οικογένειες, τη πρόσβαση στα ευρήματα και το ιατροδικαστικό πόρισμα από την αυτοψία των σορών ενώ δεν τους έχουν δοθεί πειστικές απαντήσεις για την αποστολή του RF-4Ε. 

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου