Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

Να κουρευτούν τα υψηλά χρηματικά πρόστιμα του ΚΟΚ




Οι  Έλληνες που σήμερα πένονται δεν μπορούν να τα πληρώσουν

Να κουρευτούν τα υψηλά χρηματικά πρόστιμα του ΚΟΚ

Του  ΒΑΓΓΕΛΗ ΜΑΤΣΟΥΚΗ, Δρ συγκοινωνιολόγου,καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Πατρών, Προέδρου της  Οδικής Ομοσπονδίας  Ελλάδος
Καθημερινά δεκάδες οδηγοί ελέγχονται στα μπλόκα που στήνει η Τροχαία και, εφόσον αποδεικνύεται ότι είναι παραβάτες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας τους  επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο ανάλογο με το πόσο σημαντική είναι η παράβαση που διέπραξαν.
Πέρα από αυτό και οι κατά τόπους δημοτικές αστυνομίες  εκδίδουν συχνά-πυκνά δεκάδες κλήσεις για παράνομη στάθμευση, κυρίως στα κέντρα των πόλεων.
Όμως, παρ' όλα αυτά:
1. Πολλοί πολίτες δεν πληρώνουν τα πρόστιμα γιατί απλούστατα είναι πολύ υψηλά και δεν... έχουν να τα πληρώσουν, έτσι... νομοτελειακά περιμένουν  τις συνέπειες.
2. Τελευταία καταγράφεται μια «απροθυμία» ορισμένων τροχονόμων να επιδίδουν κλήσεις σε πολίτες, όταν γνωρίζουν ότι τα πρόστιμα αντιστοιχούν σε πολλά λεφτά, π.χ. 700 ευρώ, δηλαδή όσο ο μηνιαίος μισθός πολλών Ελλήνων, αλλά ίσως και ο δικός τους μισθός. Μετά τις πρόσφατες οδυνηρές περικοπές που επέβαλε στους αστυνομικούς το Μνημόνιο - συνήθως περιορίζονται σε συμβουλές...
Είναι και αυτό ένα χαρακτηριστικό των καιρών του Μνημονίου ή ίσως  χαρακτηριστικό της αλληλεγγύης μεταξύ δυσπραγούντων Ελλήνων.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι -σύμφωνα με πληροφορίες από αστυνομικές αρχές - το 70% των κυκλοφορούντων οχημάτων είναι ανασφάλιστα!
Ας  αναφέρουμε μερικές από τις υπερβολικές τιμές χρηματικών προστίμων για παραβάσεις του ΚΟΚ.
• Παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων υποχρεωτικής  παραχώρησης  προτεραιότητας  700 ευρώ
• Παραβίαση μιας ή δύο συνεχών γραμμών κατά μήκος της οδού 400 ευρώ
• Παραβίαση μιας διακεκομμένης  γραμμής κατά πλάτος, σε περίπτωση υποχρεωτικής παραχώρησης προτεραιότητας, 400 ευρώ
  Παραβίαση ερυθρού 700 ευρώ
• Παράλειψη τοποθέτησης ειδικών πινακίδων σήμανσης σε εκτελούμενα έργα έως  1.500 ευρώ
• Παράνομη απόθεση, κατάληψη η απόρριψη αντικειμένου 400 ευρώ
• Οδήγηση οχήματος για επίδειξη ικανότητας εντυπωσιασμό κ.λπ. 700 ευρώ
• Ενέργεια προσπέρασης κατά τον χρόνο που όπισθεν οδηγός  έχει αρχίσει προσπέραση 700 ευρώ
• Ενέργεια προσπέρασης μέσα στις σήραγγες 700 ευρώ
• Υπέρβαση ορίου ταχύτητας 30 χιλιομέτρων ανά ώρα 350 ευρώ
• Παραβίαση προτεραιότητας σε ισόπεδους οδικούς κόμβους 350 ευρώ
• Πραγματοποίηση επιτόπου αναστροφής  700 ευρώ
• Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος με ποσοστό 0,80-1,10 700 ευρώ
• Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος με μικρότερα ποσοστά 200 ευρώ
• Να μην έχει περάσει από τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) 400 ευρώ.
 Είναι γνωστό σε όλους ότι πολλές από τις παραπάνω παραβάσεις  ουδέποτε καταγράφονταν, ούτε καν στις καλές εποχές, γιατί απλούστατα ήταν εξωπραγματικές σε σχέση με τις συνθήκες οδήγησης  που ισχύουν στους ελληνικούς δρόμους - σκεφθείτε τι συμβαίνει σήμερα με τη διάλυση της κρατικής μηχανής και τη μείωση της αστυνόμευσης.
Και ας μην επιχειρηματολογήσει κανείς ότι ένα πρόστιμο των 700 ευρώ είναι περισσότερο αποτρεπτικό για τον οδηγό από ένα των 350 ευρώ. Σήμερα και τα δύο εξίσου αποτρεπτικά είναι. Ούτε το ότι «αν πληρώσει κανείς στο πρώτο δεκαήμερο, τελικά πληρώνει τα μισά χρήματα» σώζει.
Με τα σημερινά υψηλά πρόστιμα η πιθανότητα να καταγραφούν οι παραβάσεις και να πληρωθούν τελικά τα χρήματα είναι πολύ μικρότερη από αυτήν που έχει ένα πρόστιμο που, π.χ., είναι «κουρεμένο» κατά το ήμισυ.
Οι καιροί στη χώρα μας έχουν αλλάξει, οι μισθοί έχουν μειωθεί, ο δείκτης βιοτικού επιπέδου έχει πέσει, είναι φανερό ότι πρέπει και τα χρηματικά πρόστιμα στον ΚΟΚ να εκλογικευθούν. Να κοπούν στη μέση τα υψηλά πρόστιμα, θα μπορούσε να ζητήσει κανείς.
Ο υπουργός  κ. Χατζηδάκης έχει τον λόγο για την εκλογίκευση του ΚΟΚ αλλά και για την αναπροσαρμογή του στις  σημερινές οικονομικές δυνατότητες των Ελλήνων.

Από "ΤΟ ΠΑΡΟΝ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου