Η ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΣΥΝΕΒΕΙ ΤΟ ΑΚΑΤΟΡΘΩΤΟ
ΜΙΑ
ΠΑΡ'ΟΛΙΓΟΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΜΕ ΤΖΑΜΠΟ ΤΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Όταν
μπαίνουν τα στοιχεία πτήσης σε simulator
το
Jumbo
747 της ΟΑ πάντα πέφτει
Το
τζάμπο λίγο έλειψε να συντριβεί πάνω στην Αθήνα
Πως
αποφεύχθηκε η μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία!
Συνέβηκε πρίν 36 χρόνια
και θα ήταν η μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία στην Ελλάδα. Ένα Τζάμπο της παλιάς
ΟΑ λίγο έλειψε να συντριβεί στην Αθήνα! Ο ανθρώπινος παράγοντας έπαιξε
καθοριστικό ρόλο για την εξέλιξη του
συμβάντος (αρνητικά και θετικά).Η ιστορία που θα σας αφηγηθώ είναι
συγκλονιστική.
Στις 9 Αυγούστου το 1978
ένα Β-747 της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ με 418 επιβάτες και πλήρωμα απογειώνεται από
το Ελληνικό με προορισμό την Νέα Υόρκη. Κατά την απογείωση ενώ οι τροχοί δεν
έχουν ακόμα καλά καλά ξεκολλήσει και οι κινητήρες λειτουργούν στο μέγιστο της
απόδοσής τους ο Νο 3 κινητήρας παίρνει φωτιά. Κατά τη διερεύνηση που ακολούθησε
αποκαλύφθηκε ότι ορισμένοι από τους αγωγούς ψύξης του στροβίλου ήταν
βουλωμένοι. Αυτό είχε αποτέλεσμα να υπερθερμανθούν και να σπάσουν, προκαλώντας
καταστροφή στο Νο 3 κινητήρα, με αποτέλεσμα την αποκόλληση του και την πτώση
του στο έδαφος..
Το α/φος βάσει των στοιχείων που συνέλεξε από τους
καταγραφείς πτήσεως (flight
recorders) η κατασκευάστρια εταιρεία
BOEING, κατά την διερεύνηση του περιστατικού,
χαρακτηρίστηκε ως πεσμένο...
Όμως ο ιπτάμενος μηχανικός
της πτήσης μόλις είδε την καταστροφή του κινητήρα έκοψε τα νερά, δηλαδή έθεσε
εκτός λειτουργίας το σύστημα ψεκασμού νερού σε όλους τους κινητήρες. Με την
ενέργεια του αυτή, το αεροπλάνο έχασε 4500 λίμπρες από την ώση, γεγονός που
επιβάρυνε την ήδη επικίνδυνη κατάσταση.
Το αεροπλάνο πλέον πετούσε
με ταχύτητα ελάχιστα υψηλότερη από αυτή που ήταν το όριο για την απώλεια
στήριξης. Η πορεία που μπορούσε ο κυβερνήτης να ακολουθήσει ήταν μόνο ευθεία
και οριζόντια. Κάθε άλλη ενέργεια θα είχε σαν αποτέλεσμα την πτώση του Τζάμπο
747, γιατί θα έχανε πολύτιμους κόμβους ταχύτητας. Αναγκαστικά το τεράστιο
αεροπλάνο των 335.000 κιλών πέρασε πάνω από το Ελληνικό, την Νέα Σμύρνη και την
Καλλιθέα.
Το αεροπλάνο πήγαινε καρφί
στο όρος Αιγάλεω, με τελικό στόχο την καταστροφή του. Στις 2.05 μμ μια ελαφριά
αύρα έδωσε στο Τζάμπο 747 μερικά πόδια ύψους, που σε συνδυασμό με την μείωση
των καυσίμων κατάφερε με μια μικρή κλίση να αποφύγει την συντριβή του στις
πλαγιές του Αιγάλεω. Στις 2.20 μμ η προσγείωση έγινε χωρίς κανένα απρόοπτο.
Μετά από έρευνα στα
στοιχεία του αεροπλάνου φάνηκε ότι είχαν γίνει τροποποιήσεις στους κινητήρες,
για να έχουν μεγαλύτερη ώση. Μια από τις τροποποιήσεις ήταν και στο σύστημα
ψεκασμού, η βασική αιτία του αεροπορικού συμβάντος που αναφέραμε ανωτέρω.
Στο βίντεο που ακολουθεί
θα παρακολουθήσουμε τον Κυβερνήτη του α/φους
κ. Μιγάδη να περιγράφει τα 93 δραματικά δευτερόλεπτα της πτήσης.
Μέσα από το ολιγόλεπτο
βίντεο φανερώνεται πως μέσα σε 93 δεύτερα μπορείς να υπερβείς τον εαυτό σου, να
κάνεις πράξη όσα έχεις διδαχτεί , και να
γίνεις ήρωας στα μάτια των άλλων, αφού εσύ το μόνο που έχεις πράξει είναι το αυτονόητο.
Ποιοι ήταν οι παράγοντες
που έπαιξαν το ρόλο τους ,για να συμβεί το ακατόρθωτο;
Πρώτα από όλα θέλω να
σταθώ στο πως λειτούργησε το μυαλό του Κυβερνήτη και του Συγκυβερνήτη και σε
οριακές στιγμές πήραν τις σωστές αποφάσεις.
Επιτρέψτε μου να μην εισέλθω
σε τεχνικές λεπτομέρειες που συχνά κουράζουν. άλλωστε άλλος είναι ο σκοπός του άρθρου.
Πόσο δυνατός πρέπει να
είσαι ώστε μέσα σε δευτερόλεπτα να πάρεις την απόφαση ότι ο στόχος των επόμενων
δευτερολέπτων - που όπως φαίνονταν θα ήταν και τα τελευταία της ζωής σου- είναι να οδηγήσεις το καταδικασμένο αεροπλάνο
προς το Όρος Αιγάλεω ώστε να συντριβεί πάνω σ’αυτό, και να ελαχιστοποιήσεις την
καταστροφή, σε ανθρώπινες ζωές, αλλά και σε υλικές ζημιές. Μένει κανείς άναυδος
όταν κατά την διήγησή του πιλότου καταλαβαίνεις την προσήλωση του στο να φτάσει
το αεροπλάνο στο Αιγάλεω. Μόνο όταν αρχίζει να παίρνει ελάχιστα ύψος και λίγο
πριν φτάσει στο βουνό συνειδητοποιεί ότι το α/φος έχει πλέον αρκετές
πιθανότητες να σωθεί και αλλάζει στόχο και με λεπτές κινήσεις το κατευθύνει
πάνω από την θάλασσα.
Πόση αυτοσυγκέντρωση και
ψυχή πρέπει να είχαν Κυβερνήτης και Συγκυβερνήτης ώστε να κρατήσουν το α/φος σε
ευθεία οριζόντια πτήση στα 57 μέτρα(!!!!!) ύψος και με 167 μίλια ταχύτητα και να
μην έχουν την παραμικρή απώλεια ώσης;
Πόσο πρέπει να
παρεκκλίνεις από τους κανόνες ασφαλείας πτήσεων ώστε να φτάσεις στο θαύμα και
όχι στην καταστροφή;
Όλα τα παραπάνω δεν έγιναν
τυχαία. Σε όλα σημαντικό ρολό έπαιξε η φιλοσοφία της εταιρείας . Έχοντας ως
πρώτο στόχο την ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ, επένδυε εκατομμύρια στην εκπαίδευση των
πιλότων και των τεχνικών.
Το παραπάνω υπήρξε το
κορυφαίο αεροπορικό συμβάν στην 52χρονη ιστορία της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ. Μόνο
αυτό, το περιστατικό , είναι ικανό να αποσβέσει ότι ποσά είχε δαπανήσει η
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ σε εκπαιδεύσεις και σε επενδύσεις συντήρησης α/φων.
Για την ιστορία πιλότοι
του Boeing 747
ήταν
οι κ.κ. Σ. Μιγάδης (κυβερνήτης) και Κ. Φικάρδος (συγκυβερνήτης)
Την ανάρτηση αυτή την
αφιερώνουμε σε ένα αεροπόρο ο οποίος έστειλε το βίντεο στην
ιστοσελίδα kontrastokyma.blogspot.gr, καθώς και σε όλους εκείνους τους
συναδέλφους μας στην παλιά Ολυμπιακή Αεροπορία που ευσυνείδητα συχνά
υπερέβαλαν εαυτούς προκειμένου να κρατηθεί ψηλά η ασφάλεια των πτήσεων
μέχρι και την τελευταία μέρα της λειτουργίας της ΟΑ ενώ εισέπρατταν ,επί σειρά
ετών, την χλεύη και την απαξίωσή τους από την πολιτεία, τα ΜΜΕ και
από μεγάλη μερίδα παραπλανημένων από τα ψεύδη και την προπαγάνδα των ΜΜΕ πολιτών
προκειμένου να επιευχθή η διάλυσή της.
Ας έχουν όλοι οι συντελεστές της πτήσης εκείνης καλή υγεία
και δύναμη όπου και αν βρίσκονται σήμερα. Απ' ότι έχω πληροφορηθεί ο κυβερνήτης Μιγάδης δεν βρίσκεται πλέον αναμεσά μας. Ας είναι ελαφρύ το χώμα της ελληνικής γης που τον σκεπάζει. Στην μνήμη μας θα μένει πάντα σαν ο ήρωας που έσωσε την ζωή των ανθρώπων που πετούσαν σε εκείνη την πτήση 411 μαζί του καθώς και τις περιοχές πάνω από τις οποίες πέρασε το αεροπλάνο από μια μεγάλη ανθρώπινη τραγωδία....
http://kontrastokyma.blogspot.gr/2014/08/blog-post_9.html
http://hellaspress-angel.blogspot.com/2014/08/blog-post_209.html
Αξίζει να δείτε και αυτή την εκπομπή του ΑΝΤ1 σχετικ'α με το συμβάν:
ευχαριστώ για την μοναδική ανάρτηση
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ήταν ο Χ. Φακίνος Κ2 αλλά ο Κ. Φικάρδος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ για την βοήθειά σας. Η διόρθωση έγινε
ΑπάντησηΔιαγραφή