Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Το αγαπημένο μου ελληνικό Pony




NAMCO
η ξεχασμένη ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία...
H NAMCO από τη Νέα Ραιδεστό Θεσσαλονίκης αποτελούσε για δεκαετίες επιτυχημένο μοντέλο ελληνικής εταιρείας...
Σήμερα αντιμετωπίζει πολλά εμπόδια, με κύριο την δαιδαλώδη ελληνική γραφειοκρατία.
Ο 80χρονος Πέτρος Κοντογούρης είναι ένας οραματιστής. Πιστεύει στις ικανότητες των Ελλήνων, παρόλα αυτά η γραφειοκρατία τον απελπίζει:
«Κάνω έκκληση στη Γερμανία .....να στηρίξουν την ελληνική βιομηχανία και βιοτεχνία στο θέμα των εξαγωγών. Αυτή είναι μια γέφυρα πολιτισμού. Πρέπει οι Γερμανοί να καταλάβουν πως η Ελλάδα μπορεί να βοηθηθεί με αυτόν τον τρόπο. Όλα τα άλλα είναι καλά, όπως ο τουρισμός, αλλά δεν είναι της ίδιας απόδοσης».
Ο Πέτρος Κοντογούρης, πρόεδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας ΝΑΜCO, είναι πεπεισμένος για το έργο του. Περιμένει μόνο την έγκριση από τις αρμόδιες αρχές ώστε να μπορέσει να ξεκινήσει με την παραγωγή της τέταρτης γενιάς του Pony.
H ΝΑΜCO ξεκίνησε να συνεργάζεται από το 1973 με γερμανικές εταιρείες, όπως την Intelco και την Fahr AG. Οι εταιρείες αυτές προμήθευαν την ελληνική με μηχανές και ανταλλακτικά. Στο ελληνικό εργοστάσιο υφίσταντο κάποιες μετατροπές και στη συνέχεια η NAMCO εξήγαγε τα προϊόντα σε χώρες της Αφρικής, της Ασίας και της Νότιας Αμερικής.
Μέσα από αυτό το μοντέλο επιτυχημένης ελληνογερμανικής συνεργασίας κατασκευάστηκαν, τζιπ, πυροσβεστικά, φορτηγά και στρατιωτικά αυτοκίνητα, τα οποία χρησιμοποιούνται ακόμη σε χώρες της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής και φέρουν την εγγύηση του ανθεκτικού.
Όπως λέει ο κ. Κοντογούρης η γερμανική και η ελληνική τεχνολογία αναμείχθηκαν. Η ελληνική εταιρεία έφτιαχνε τα αμαξώματα και τοποθετούσε γερμανικές μηχανές. Οι παραγγελίες δίνονταν από την Citroen, τη Ford, τη Volkswagen και την Deutz. O κ. Κοντογούρης πιστεύει στη δύναμη των μικρομεσαίων και στο εξής μοντέλο:
«Έχουμε ένα τρίπτυχο, το οποίο σημαίνει: βιομηχανία, βιοτεχνία, εξαγωγές. Πιστεύουμε ότι αυτά πρέπει να είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της οικονομίας της Ελλάδας».


 Η αδυσώπητη ελληνική γραφειοκρατία
NΑΜCO με τις δυνατότητες που διαθέτει σήμερα στη Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να παράγει ανάμεσα στα 6.000 και 8.000 αυτοκίνητα. Η NAMCO είναι η κατασκευάστρια εταιρεία του περίφημου τζιπ Pony. Ένα καλό τζιπ το οποίο είναι παράλληλα και οικονομικό σε σχέση με τα άλλα της κατηγορίας του. Μπορεί κανείς να το αγοράσει στο 1/3 της τιμής των υπολοίπων. Θα ήταν σε θέση να ξεκινήσουν αμέσως με την παραγωγή και να δημιουργήσουν 2.800 νέες θέσεις εργασίας. Η ελληνική γραφειοκρατία όμως στέκεται εμπόδιο. Η Ιωάννα Παπαπαναγιώτου, υπεύθυνη πωλήσεων εδώ και δέκα χρόνια, δεν έχει λόγια:
«Είναι μια απίστευτη γραφειοκρατία και βλέπουμε ότι υπάρχουν κινήσεις από νέους πολιτικούς, κάτι που χαιρετίζουμε ιδιαίτερα θερμά. Ελπίζουμε ότι πολύ σύντομα πλέον θα ανοίξει ο δρόμος».
Ο κ. Κοντογούρης τονίζει πως δεν πιστεύει στις τράπεζες και στην «χρηματοπιστωτική λαίλαπα». όπως λέει, αλλά στη λαϊκή συμμετοχή. Και ελπίζει να δοθεί σύντομα η ευκαιρία στους νέους Έλληνες, στους ταλαντούχους και ικανούς να δουλέψουν στην πατρίδα τους.
Μαριάνθη Μυλωνά / Μαρία Ρηγούτσου
http://exomatiakaivlepo.blogspot.gr/2014/11/h.html


H Iωάννα Παπαπαναγιώτου και ο Πέτρος Κοντογούρης

Χιλιάδες παραγγελίες για το ελληνικό Pony
Στις αρχές του 2015 θα γίνει η επίσημη παρουσίαση του ελληνικού Pony από τη Namco και καλώς εχόντων των πραγμάτων, οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν το ερχόμενο καλοκαίρι, ενώ ήδη υπάρχουν χιλιάδες παραγγελίες κυρίως από χώρες της Αφρικής και της Ασίας.
Σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία, ο έλεγχος πιστοποίησης ποιότητας από την ΕΒΕΤΑΜ (Ανώνυμη Εταιρεία Βιομηχανικής Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Εργαστηριακών Δοκιμών, Πιστοποίησης και Ποιότητας) αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στο επόμενο τρίμηνο.
Αυτή τη στιγμή, όλη η προσοχή του ιδιοκτήτη της εταιρείας, Πέτρου Τζανέτου Κοντογούρη και των συνεργατών του έχει στραφεί στην προετοιμασία και ολοκλήρωση του τεχνικού φακέλου του νέου Pony, που θα κατατεθεί για να πάρει το όχημα την έγκριση πιστοποίησης ποιότητας.

Σύμφωνα με την υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων της εταιρείας Ιωάννα Παπαπαναγιώτου, στο παρελθόν η εταιρεία είχε 52 αντιπροσώπους, έναν σε κάθε νομό της χώρας. «Αυτή τη φορά το ενδιαφέρον είναι πολύ πιο έντονο. Θα υπάρξει μεγάλο δίκτυο αντιπροσώπων σε όλη τη χώρα», τονίζει.
Και μπορεί το ενδιαφέρον στην Ελλάδα να είναι μεγάλο, αλλά, όπως λέει, από την Αφρική και τις αναπτυσσόμενες χώρες οι παραγγελίες καταφθάνουν κατά χιλιάδες. Πρόκειται για μεγάλες παραγγελίες της τάξης των 25.000 αυτοκινήτων, τα οποία μάλιστα οι έμποροι αυτοκινήτων πιέζουν να παραλάβουν όσο το δυνατόν συντομότερα.
«Σ' αυτήν ακριβώς τη μεγάλη ζήτηση συνίσταται και η ιδέα της εγκατάστασης μικρών εργοστασίων (mini plan) σε κάθε χώρα. Με τη βοήθεια της "Namco", θα δίνεται η δυνατότητα στις χώρες αυτές να παράγουν το δικό τους εθνικό αυτοκίνητο και να καταπολεμήσουν την ανεργία κάνοντας νέες προσλήψεις» προσθέτει.
Πηγή: Ελευθεροτυπία
http://www.nooz.gr/economy/xiliades-paraggelies-gia-to-elliniko-pony

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου