Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2015

Πετώντας με την Ολυμπιακή Αεροπορία για την Νέα Υόρκη



Συνέβηκε χθες να παρακολουθήσω στο MEGA, αν δεν κάνω λάθος λόγω των πολλαπλών zapping που έκανα, μια πολιτική συζήτηση όπου ο βουλευτής της ΝΔούλας  Ιορδάνης Τζαμτζής χωρίς την παραμικρή ντροπή αναφέρθηκε στην "χρυσοπληρωμένη" από τους έλληνες φορολογούμενους Ολυμπιακή Αεροπορία. Αντί λοιπόν ο κύριος αυτός να σιωπά γνωρίζοντας την εγκληματική στάση του κόμματός του στο ξεπούλημα και στην ουσιαστική καταστροφή του εθνικού αερομεταφορέα τόλμησε να επαναλάβει τα συνήθη προπαγανδιστικά ψεύδη των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ  που χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου να απαξιωθεί, να διαλυθεί και τελικά να ξεπουληθεί η περήφανη ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ το δημιούργημα του Αριστοτέλη Ωνάση. Δυστυχώς η ντροπή των πολιτικών στον τόπο μας έχει εκλείψει προ πολλού και ασφαλώς είναι κάτι που πρέπει να το θυμόμαστε καλά όταν βρεθούμε μπροστά στην κάλπη.
Στον κ. Τζαμτζή και σε όλους αυτούς τους προπαγανδιστές κατά του εθνικού αερομεταφορέα αφιερώνω το παρακάτω που δημοσιεύτηκε το 2003 σε εφημερίδα της ομογένειας,  που ήταν περήφανη για την ελληνική αεροπορική εταιρεία των 5 ηπείρων και  που το κόμμα του κ. Τζαμτζή σε συνέργεια με το ΠΑΣΟΚ την ισοπέδωσαν.


Πετώντας με την Ολυμπιακή Αεροπορία για την Νέα Υόρκη


Πάντα η προετοιμασία της πτήσης και ειδικά μιας υπερατλαντικής όπως είναι αυτή της Νέας Υόρκης μου δημιουργούσε ενθουσιασμό και μια ακατανίκητη έλξη και επιθυμία να περάσω τα σύνορα της Ευρώπης και να βρεθώ στην αντίπερα όχθη.

Για την εκτέλεση μιας τέτοιας πτήσης, όπως και για όλες τις πτήσεις, ακολουθούνται ευλαβικά διαδικασίες για την προετοιμασία της οι οποίες θα εξασφαλίζουν την ασφαλή μεταφορά των επιβατών από τον τόπο αναχώρησης τους δηλαδή την ΑΘΗΝΑ στον τόπο προορισμού τους την Ν.Υ. ή και το αντίθετο. Σήμερα για την Αμερική χρησιμοποιούνται αεροσκάφη AIRBUS 340 300 θέσεων. Τα αεροσκάφη αυτά χρησιμοποιούν για τη λειτουργία τους και πλοήγηση τους συσκευές που είναι ότι το τελειότερο υπάρχει σήμερα στην ηλεκτρονική τεχνολογία.
Τα Α-340 χειρίζονται πληρώματα της Ολυμπιακής ικανά και άρτια εκπαιδευμένα με χιλιάδες ώρες πτήσεις στο ενεργητικό τους, η δε σύνθεση τους αποτελείται - για μια πτήση προς Ν. Υ. - από 2 κυβερνήτες και 1 συγκυβερνήτη. Το δε πλήρωμα θαλάμου επιβατών αποτελείται από 12 άτομα. Η παρουσία για ανάληψη υπηρεσίας γίνεται 1.30 πριν την απογείωση του αεροσκάφους στα γραφεία της Ολυμπιακής στο αεροδρόμιο. Το πλήρωμα ενημερώνεται για τον καιρό πηγαίνει στο αεροσκάφος για να προετοιμάσει την πτήση και να προγραμματίσει τα computer με τη διαδρομή που θα ακολουθηθεί καθώς και να τα ενημερώσει για το βάρος των αποσκευών και το βάρος και τον αριθμό των επιβατών.
Αφού ετοιμασθεί το αεροσκάφος δίνεται εντολή για επιβίβαση και όταν τελειώσει αφού γίνει -για λόγους ασφαλείας- καταμέτρηση των επιβατών κλείνουν οι πόρτες του αεροσκάφους και ζητείται από τον Πύργο ελέγχου η άδεια για έναρξη της πτήσεως.
Η πτήση αποτελείται από τα στάδια της τροχοδρόμησης της απογείωσης της ανόδου στο ύψους που θα ακολουθηθεί στη διαδρομή, της οριζόντιας πτήσεως cruise, της καθόδου, της προσγείωσης και της τροχοδρόμησης και ενημέρωση για το gate των αφίξεων.
Όλες οι παραπάνω διαδικασίες γίνονται σε όλες τις πτήσεις είτε εσωτερικού είτε εξωτερικού. Για την απογείωση χρησιμοποιείται η μεγαλύτερη δυνατή ισχύς στους κινητήρες οι οποίοι βοηθούν το αεροπλάνο να «σηκωθεί» από το έδαφος.
Μετά την απογείωση μπαίνουμε στη φάση της ανόδου η οποία διαρκεί μέχρι να φτάσει το αεροσκάφος στο επιθυμητό ύψος της διαδρομής. Το ύψος που ακολουθείται στην πτήση είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων όπως π.χ. βάρους αεροσκάφους μετεωρολογικών συνθηκών καθώς και ευχέρειας της εναέριας κυκλοφορίας για παραχώρηση του αφού πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι υπάρχουν πάρα πολλά αεροσκάφη με προορισμό την Αμερική. Η διαδρομή επίσης που ακολουθείται είναι και αυτή συνάρτηση πολλών παραγόντων όπως εναέριας κυκλοφορίας και ανέμων που επικρατούν στις περιοχές που θα πετάξει το αεροσκάφος.

JFK Terminal 1 

Συνήθως στη διαδρομή από Αθήνα για Νέα Υόρκη χρειάζεται περισσότερος χρόνος από ότι στη διαδρομή Νέα Υόρκη - Αθήνα και αυτό βέβαια οφείλεται στους ανέμους.
Πηγαίνοντας προς την Αμερική οι άνεμοι (upper winds) είναι αντίθετοι ως επί το πλείστον ενώ επιστρέφοντας είναι ούριοι. Οι αντίθετοι άνεμοι μειώνουν την ταχύτητα μας (around speed) ενώ οι ούριοι την αυξάνουν κι έτσι ανάλογα αυξάνει ο χρόνος πτήσεως ή ελαττώνεται.
Στη διαδρομή σε μια απόσταση 4.700 μιλίων συναντάμε πολλές φορές και αναταράξεις που οφείλονται σε αλλαγές των ανέμων ή αλλαγές της θερμοκρασίας στα συγκεκριμένα ύψη που πετάμε. Οι διαδρομές που ακολουθούνται αναφέρονται στους ναυτιλιακούς χάρτες και εγκρίνονται από την Εναέρια Κυκλοφορία της περιοχής πάνω από την οποία πετάμε.
Η επαφή και η παρακολούθηση από τα κέντρα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας είναι συνεχής και ξέρουν ανά πάσα στιγμή μέσο των radar που βρίσκεται το αεροπλάνο, το ύψος του και την πορεία του.
Η πλοήγηση του αεροσκάφους γίνεται από τους χειριστές με τη βοήθεια των G.P.S.. (Global Position System) και Ι.R.S. (Inertia Reference Systems). Τα παραπάνω συστήματα βοηθούν τους χειριστές να ακολουθούν τους αεροδιάδρομους με μεγάλη ακρίβεια (υπάρχουν και άλλα συστήματα, για την ασφαλή πλοήγηση του αεροσκάφους όπως είναι το weather radar που μας βοηθά να αντιμετωπίζουμε καιρικά φαινόμενα καθώς και το Tgawrafford collision avoidance system)  που μας βοηθά να αποφεύγουμε συγκρούσεις με άλλα αεροσκάφη δίνοντας μας οδηγίες αποφυγής.
Καθ' όλη την διάρκεια της πτήσης η καμπίνα των επιβατών είναι συμπιεσμένη με τη βοήθεια των συστημάτων του αεροσκάφους και αυτό γίνεται για να μπορούμε να έχουμε μια άνετη ατμόσφαιρα και να μην χρειάζονται μάσκες οξυγόνου.
Ως γνωστό ο άνθρωπος μπορεί να αναπνέει χωρίς μάσκα οξυγόνου μέχρι τα 14000 πόδια.
Το ύψος της διαδρομής της πτήσης αρχίζει από τα 32.000 εως τα 34.000 πόδια περίπου και αυτό εξαρτάται από τον τύπο του αεροσκάφους.
Η κάθοδος αρχίζει πάντα περίπου στα 120 έως 130 μίλια πριν από το αεροδρόμιο προορισμού και λαμβάνεται μέριμνα να είναι ομαλή (smooth) για την άνεση των επιβατών.
Για την προσγείωση χρησιμοποιείται διάδρομος ο οποίος θα έχει αρκετό μήκος για την ακινητοποίηση του αεροσκάφους και στον οποίο θα πρέπει να φυσά αντίθετος άνεμος με τη φορά προσγείωσης του αεροσκάφους (head winds). Μετά την προσγείωση ακολουθούνται οι οδηγίες του πύργου ελέγχου για την τροχοδρόμηση του αεροσκάφους στο σημείο αποβίβασης. Το αεροσκάφος αφού ξεφορτωθεί και καθαρισθεί ελέγχεται από τους τεχνικούς της Ολυμπιακής και είναι έτοιμο να ξαναπετάξει.
Σημ. Με το σημείωμα μου από προσπάθησα να εξηγήσω με πολύ απλά λόγια όσο γίνεται τις διαδικασίες μιας πτήσης και να λύσω απορίες σας που τυχόν σας έχουν δημιουργηθεί όταν πετάτε.
* Ο Μιλτιάδης Τσαγκαράκης ήταν πιλότος και διετέλεσε και  Γενικός Δ/ντής της Ο.Α.
TRIP TO HOMELAND NEWS
Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2003 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου