Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2017

Για την βύθιση του αγκυροβολημένου δεξαμενόπλοιου "Αγία Ζώνη ΙΙ"




Για την  βύθιση του αγκυροβολημένου δεξαμενόπλοιου "Αγία Ζώνη ΙΙ"

«Αν η βύθιση του αγκυροβολημένου δεξαμενόπλοιου "Αγία Ζώνη ΙΙ", αρχικά, είχε χαρακτηριστικά ενός ναυτικού ατυχήματος, μικρής κλίμακας, δυστυχώς σήμερα τείνει να λάβει πολύ σοβαρότερες διαστάσεις πλήττοντας σημαντικά μεγάλο μέρος του θαλάσσιου περιβάλλοντος, του Σαρωνικού κόλπου», αναφέρει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Ερευνητών του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών.
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις κάνουν λόγο για οικολογική καταστροφή άνευ προηγουμένου, επιστήμονες αναφέρονται στις συνέπειες στη διατροφική αλυσίδα αλλά και την υγεία όσων κολυμπούν ή παραμένουν για ώρα στις «μαύρες» ακτές, ενώ υπάρχουν και οι οικονομικές προεκτάσεις, καθώς η ρύπανση αποτελεί μεγάλο πλήγμα για την αλιεία, όπως και για τον τουρισμό.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες μου είναι αδύνατο να μη σταθώ σε μια καταγγελία που έγινε στο  facebook από την Χριστίνα Σιδέρη και την οποία παραθέτω κατωτέρω με την ελπίδα ότι οι αρμόδιοι, για την εξέταση του συμβάντος, θα την λάβουν υπόψη τους και θα την διερευνήσουν.

Με κάθε επιφύλαξη λοιπόν αναδημοσιεύω απόσπασμα της καταγγελίας  την οποία ολόκληρη μπορείτε να διαβάσετε εδώ:




Η Χριστίνα Σιδέρη γράφει :


«Τόσες μέρες διαβάζω και ακούω τόσες σαχλαμάρες από ανίδεους, που δεν μου προκάλεσε καμία κατάπληξη η αντίδραση κάποιων στο να μου στείλουν μηνύματα οργής γιατί είπα ότι είμαι βέβαιη ότι πίσω από το τη βύθιση του πλοίου στη Σαλαμίνα κρύβονται συμφέροντα και προφανώς και κάποιο σχέδιο δολιοφθοράς.
Είπα λοιπόν να σας ενημερώσω για κάποια δεδομένα, μήπως και κατανοήσετε βασικά πράγματα, μια και ανήκω σε ναυτική οικογένεια και τα πλοία για εμάς δεν αποτελούν τοτέμ αλλά εργαλεία που πρέπει να σέβεσαι για να μπορείς να είσαι ασφαλής.

  • 1. Τα πλοία δεν είναι αυτοκίνητα.

Τι εννοώ με αυτό; Ότι δεν ασφαλίζονται όπως όλα τα μέσα μεταφοράς. Τα πλοία ασφαλίζονται ως H&M (Hull & Machiner) δηλαδή ως το κουφάρι του πλοίου και ο μηχανικός και μηχανολογικός του εξοπλισμός και ως P&I (Protection & Indemnity), ασφάλεια η οποία περιλαμβάνει: τους κινδύνους τρίτων φορέων για ζημίες που προκλήθηκαν στο φορτίο κατά τη μεταφορά, κινδύνους πολέμου και κινδύνους περιβαλλοντικής ζημίας, όπως πετρελαιοκηλίδες και ρύπανση και φυσικά ότι αφορά στη ζωή του πληρώματος και των επιβατών.
Συμπέρασμα; Καλό θα ήταν να σταματήσει τη κλαούνα ο εφοπλιστής που πήρε σβάρνα τα κανάλια ότι καταστράφηκε γιατί το πλοίο ήταν ανασφάλιστο δηλαδή δεν είχε κάλυψη για H&M και να μας πει τι παίρνει από το P&I, που αν δεν είχε δεν θα μπορούσε καν να φορτώσει το πλοίο με το πετρέλαιο. Επομένως όχι μόνο δεν καταστράφηκε αλλά σίγουρα έχει κερδίσει πάρα μα πάρα πολλά.

  • 2. Τελικά πόσο πετρέλαιο είχε το ρημάδι;

Γιατί αν είχε όσο αναφέρει στα επίσημα χαρτιά του δεν τον συνέφερε ο ναύλος. Γιατί ένας πλοιοκτήτης να πάρει ένα ναύλο που δεν τον συμφέρει όταν δεν έχει να κερδίσει τίποτα; Άρα γινόταν λαθρεμπόριο και αυτό το επιχείρημα στηρίζει και το γεγονός ότι το πλοίο δεν είχε αξιωματικούς επάνω και είχε και ελάχιστο πλήρωμα.
Συμπέρασμα; Γινόταν λαθρεμπόριο πετρελαίου και είτε το πλοίο έχει πάνω τη τριπλάσια ποσότητα, που το συγκεκριμένο θα μπορούσε από το τονάζ του είτε όταν έχει αντικατασταθεί ένα μέρος του φορτίου με έρμα (θαλασσινό νερό) είτε όταν συμβαίνουν και τα δύο παραπάνω. Τι απομένει; Να εξαφανιστούν τα αποδεικτικά στοιχεία. Πως; Βυθίζοντας το .... και φυσικά πάνω στο πλοίο δεν αφήνεις πλήρωμα ή αξιωματικούς που μπορούσαν να καταλάβουν τι γίνεται, αφήνεις μόνο αυτούς με τους οποίους έχεις συνεννοηθεί.

  • 3. Τόσο εύκολα βυθίζεται ένα πλοίο;

Φυσικά. Αν γεμίσεις τις δεξαμενές φορτίου, τα διπύθμενα του πλοίου και τις δεξαμενές έρματος, αυτόματα εξαντλείς τις μεταφορικές ικανότητες του πλοίου το οποίο δεν έχει καμία ευστάθεια. Αν βάλεις και λίγο το χεράκι σου και γεμίσεις με τις αντλίες νερό το μηχανοστάσιο, βυθίζεις το πλοίο άμεσα.
Συμπέρασμα; Βύθισαν το πλοίο και αυτό το αποδεικνύει και το ότι δεν εξέπεμψαν SOS και ειδοποίησαν όταν πλέον το πλοίο βυθιζόταν για αυτό άλλωστε και από το σήμα μέχρι την ολική βύθιση μεσολαβούν μόνο 15 λεπτά. Δεν ήθελαν με κανένα τρόπο να το σώσουν. Ο τρόπος δε βύθισης του δείχνει το προφανές.... ΄διότι ένα πλοίο που έχει ρήγμα και παίρνει νερά, γέρνει μονόπατα και βυθίζεται, δεν πάει αύτανδρο και μάλιστα χωρίς κανένα ρήγμα.

Facebook/Χριστίνα Σιδέρη.
Όπως είπα και παραπάνω το παρόν το αναδημοσιεύω με κάθε επιφύλαξη και με την ελπίδα παραπέρα διερεύνησης του θέματος από τους αρμοδίους.
Σε καμιά περίπτωση το boraeinai.blogspot.gr και ο διαχειριστής του δεν υιοθετούν τις συγκεκριμένες καταγγελίες και αφήνουν ανοικτή πρόσκληση στους αναφερόμενους την παραπάνω καταγγελία να λάβουν θέση επώνυμα μέσα από το παρόν blog.
Εξυπακούεται ότι σχόλια με ανώνυμη προέλευση και μη δυνατότητα επιβεβαίωσης του e-mail δεν θα δημοσιεύονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου