Διευκρινήσεις για τη διαγραφή του έκτακτου ειδικού τέλους
ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών (ΕΕΤΗΔΕ) που έχει βεβαιωθεί σε μη
υπόχρεα στο φόρο πρόσωπα παρέσχε το υπουργείο Οικονομικών.
Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών έδωσε τις σχετικές διευκρινήσεις καθώς μετά την αποστολή ατομικών ειδοποιήσεων ΕΕΤΗΔΕ πολλοί φορολογούμενοι προσήλθαν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για τη διαγραφή του «χαρατσιού».
Σύμφωνα με το υπουργείο στις περιπτώσεις που έχει βεβαιωθεί ποσό που αφορά έκτακτο ειδικό τέλος έτους 2011 σε πρόσωπο μη υπόχρεο, θα πρέπει ο φορολογούμενος να προσέρχεται στην αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματός του Εφορία και όχι στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων προσκομίζοντας οποιοδήποτε πρόσφορο στοιχείο, προκειμένου να υποδείξει τον υπόχρεο σε ΕΕΤΗΔΕ κύριο ή επικαρπωτή του ακινήτου, ώστε το «χαράτσι» να βεβαιωθεί στον υπόχρεο.
Αν δεν γνωρίζει τον υπόχρεο, οφείλει να αποδείξει στον προϊστάμενο της Εφορίας με κάθε δυνατό τρόπο (π.χ. βεβαίωση της ΔΕΗ) ότι δεν είναι κύριος ή επικαρπωτής του συγκεκριμένου ακινήτου και ότι δεν έχει οποιαδήποτε σχέση με τον αναφερόμενο στην ατομική ειδοποίηση αριθμό παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.
Η Εφορία μετά την παραλαβή των σχετικών εγγράφων θα πρέπει να διαγράφει το τέλος από το συγκεκριμένο πολίτη και παράλληλα να ενημερώνει σχετικά τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για τις δικές της περαιτέρω ενέργειες, σύμφωνα με τις οδηγίες που θα δοθούν από αυτήν.
Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων του υπουργείου Οικονομικών έδωσε τις σχετικές διευκρινήσεις καθώς μετά την αποστολή ατομικών ειδοποιήσεων ΕΕΤΗΔΕ πολλοί φορολογούμενοι προσήλθαν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για τη διαγραφή του «χαρατσιού».
Σύμφωνα με το υπουργείο στις περιπτώσεις που έχει βεβαιωθεί ποσό που αφορά έκτακτο ειδικό τέλος έτους 2011 σε πρόσωπο μη υπόχρεο, θα πρέπει ο φορολογούμενος να προσέρχεται στην αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματός του Εφορία και όχι στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων προσκομίζοντας οποιοδήποτε πρόσφορο στοιχείο, προκειμένου να υποδείξει τον υπόχρεο σε ΕΕΤΗΔΕ κύριο ή επικαρπωτή του ακινήτου, ώστε το «χαράτσι» να βεβαιωθεί στον υπόχρεο.
Αν δεν γνωρίζει τον υπόχρεο, οφείλει να αποδείξει στον προϊστάμενο της Εφορίας με κάθε δυνατό τρόπο (π.χ. βεβαίωση της ΔΕΗ) ότι δεν είναι κύριος ή επικαρπωτής του συγκεκριμένου ακινήτου και ότι δεν έχει οποιαδήποτε σχέση με τον αναφερόμενο στην ατομική ειδοποίηση αριθμό παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.
Η Εφορία μετά την παραλαβή των σχετικών εγγράφων θα πρέπει να διαγράφει το τέλος από το συγκεκριμένο πολίτη και παράλληλα να ενημερώνει σχετικά τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων για τις δικές της περαιτέρω ενέργειες, σύμφωνα με τις οδηγίες που θα δοθούν από αυτήν.
http://kafeneio-gr.blogspot.gr/2013/01/blog-post_7708.html
1 σχόλιο:
ΟΙ ΝΟΜΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ 1101/2012 ΤΟΥ ΠΟΛΥΜΕΛΟΥΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ, ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ,ΣΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΗΣ Η ΑΠΟΦΑΣΗ 1101/2012 ΤΟΥ ΠΟΛΥΜΕΛΟΥΣ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
( ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΡΑΤΣΙ ΤΗΣ ΔΕΗ ),
ΟΠΟΥ ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΔΙΑΤΥΠΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΟΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ,ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ {{ Η ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΝΕΚΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟΝ ΕΠΙΒΛΗΘΕΝΤΑ ΦΟΡΟ.}}
ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΝ ΟΡΟ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ " ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΝΕΚΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ " ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΡΟ " ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΗΣ ΦΤΩΧΙΑΣ "
Η ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΡΧΗ ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΜΟΝΟ ΤΟ "ΧΑΡΑΤΣΙ" ΤΗΣ ΔΕΗ ΑΛΛΑ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΦΑΣΜΑ.
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ( ΣΕΛΙΔΕΣ 17 & 18 )
....
Εξάλλου, το αρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος, στο οποίο ορίζεται ότι οι έλληνες πολίτες
συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βαρη, αναλογα με τις δυναμεις τους, αποτελεί ειδικότερη εκδηλωση της αρχης της ισότητας που επιτάσσει τη συμμετοχη όλων των ελλήνων πολιτών στην εκπλήρωση των οικονομικών υποχρεωσεων τους προς την Πολιτεία, μεσω της καταβολής φόρων, με σκοπό την καλυψη των δημοσίων δαπανών. Από τις διαταξεις του ανωτέρω αρθρου
συναγεται, περαιτερω, ότι η επιβολη φόρων στους έλληνες πολίτες πρεπει να βασίζεται:
α) στην αναλογική ισότητα υπό την εννοια ότι οι πολίτες συμμετέχουν στις φορολογικές υποχρεώσεις συμφωνα με τις οικονομικές τους
δυνάμεις και επομένως δεν επιτρεπεται η αντιμετώπιση τους επί τη βασει της αριθμητικης - μαθηματικής ισότητας που θα οδηγούσε στην ίδια μεταχείριση των οικονομικα ευρωστότερων με τους οικονομικα ασθενέστερους,
β) στη φοροδοτική ικανότητα των πολιτών οποία επιβαλλει στο νομοθετη να λαμβανει υπόψη ότι υπαρχε κατα τη θεσμοθέτηση φορολογικών επιβαρυνσεων,τυχόν υπέρβαση του οποίου πλησσει τη δυνατότητα τους να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις αυτές και ταυτόχρονα να διατηρήσουν ενα ανεκτό βιοτικό επίπεδο.Οι εν λόγω απορρεουσες από το αρθρο 4 παρ. 5 του Συνταγματος επιταγές προς τον κοινό νομοθετη ισχυουν ακόμα και σε περιόδους οικονομικών κρίσεων κατα τις οποίες η Πολιτεία αναγκαζεται να λαβει έκτακτα οικονομικα μετρα,τα οποία επιβαλλονται παραλληλως με τους τακτικους φόρους, για τη θεραπεία επιτακτικών αναγκών υπερτερου εθνικου συμφέροντος και έχουν ως συνέπεια ιδιαίτερα επαχθείς επιβαρύνσεις για μεγαλες κατηγορίες πολιτών......
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ 1101/2012
http://www.inka.gr/wp-content/uploads/2012/12/1101-12-ΑΠΟΦΑΣΗ-ΔΕΗ-ΓΙΑ-ΤΟ-ΕΤΗΗΔΕ.pdf
ΑΝ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΛΙΝΚ
http://www.inka.gr/?p=1034
==>
1101-12 ΑΠΟΦΑΣΗ ΔΕΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΗΗΔΕ
Δημοσίευση σχολίου