Translate -TRANSLATE -

Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

ΕΛΛΑΔΑ - ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ : ΚΑΙ ΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ........



Αν νομίζετε ότι τον Σεπτέμβρη θα πάτε σχολείο

και δεν θα σας ακουμπήσει τίποτα......


Άκου καθηγητάκο
της Αναστασίας Σκόρδου
Σε σένα μιλάω, που για να καθησυχάσεις το φόβο ότι θα είσαι ο επόμενος για σφαγή, εκφράστηκες απαξιωτικά, στα εκπαιδευτικά φόρουμ, για τις “μοδίστρες και τις κομμώτριες” της εκπαίδευσης που απολύονται εν μια νυκτί, χωρίς προειδοποίηση ή αποζημίωση, και προπαντός χωρίς την παραμικρή αξιολόγηση. Και μη βιαστείς να πεις ότι αξιολόγηση δεν χρειάζεται, αφού αυτές οι ειδικότητες δεν έχουν πανεπιστημιακό πτυχίο, γιατί θα σε διαψεύσουν οι ίδιοι οι μαθητές σου, αν τους ρωτήσουν . Αυτοί, ντε, που τους υποτιμάς, τους ειρωνεύεσαι και δεν μπαίνεις στο κόπο να κατεβείς από το βάθρο της ακαδημαϊκής σου ανωτερότητας για να τους βοηθήσεις να καταλάβουν, χωρίς να χρειαστούν ακριβοπληρωμένα ιδιαίτερα, τα “υψηλά σου διανοήματα” που κραδαίνεις σαν σπάθα πάνω από τα κεφάλια τους.

Ηλεκτρονική κάρτα θα «χτυπούν» οι καθηγητές

Την τοποθέτηση συστήματος ηλεκτρονικής κάρτας σε όλα τα σχολεία από τον Σεπτέμβριο προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος. 


«Επιτέλους μετά από πολλά χρόνια θα γνωρίζει το υπουργείο Παιδείας ποιος εργάζεται, πού και πόσο», είπε χαρακτηριστικά (Έθνος), προσθέτοντας πάντως ότι αποτελούν μειοψηφία οι περιπτώσεις καθηγητών που δεν είναι συνεπείς στα καθήκοντά τους, ωστόσο, όπως είπε, στιγματίζουν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ο ίδιος σημειώνει ότι τον Σεπτέμβριο θα προωθηθούν οι μετατάξεις 4.933 εκπαιδευτικών από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Προαναγγέλλει δε αλλαγές για τους αποσπασμένους στο υπουργείο και στα δημόσια ΙΕΚ, οι οποίοι - όπως είπε - «έχουν επιλεγεί χωρίς κριτήρια».

Πηγή: ΑΜΠΕ


( Σχόλιο από εκπαιδευτικό - αναγνώστη )

Από Σεπτέμβρη, λέει, θα χτυπάμε κάρτα στα σχολεία. Ε, και; Μήπως η δουλειά μας τελειώνει με τη λήξη του κουδουνιού;

Μήπως νομίζουν ότι η φυσική παρουσία μας είναι το θέμα;

Κι αν δεν έχουμε προλάβει να διορθώσουμε τα γραπτά ή να ετοιμάσουμε τις φωτοτυπίες και τις σημειώσεις μας για την επόμενη ημέρα, τι θα πρέπει να κάνουμε;

Από ό,τι κατάλαβα, έρχονται κι άλλες απολύσεις, απλά φτιάχνουν κλίμα για να τις "δικαιολογήσουν"!

Απλά θα πρέπει να καταλάβουν ότι στη διαδικασία της διδασκαλίας δε χωρά εργοστασιακή λογική, ούτε για τους εκπαιδευτικούς, ούτε για τα παιδιά!


Σχολικοί φύλακες :
Εκτός από το κτίριο προσέχαμε και τα παιδιά!


«Στα σχολεία που βρίσκονται στο κέντρο της Αθήνας αντιμετωπίζαμε πολλές δυσκολίες. Τρεις φορές έσπασαν το σχολείο φέτος», λέει η 52χρονη κοινωνιολόγος Αγγελική Κολίρη. Είναι μία από τους 2.200 σχολικούς φύλακες που χάνουν τη δουλειά τους. Εργάστηκε 13 χρόνια στο 8ο Γυμνάσιο, που βρίσκεται στην πλατεία Κολιάτσου. Είναι μητέρα τριών παιδιών. 

 

Λέει με αγωνία ότι «το σχολικό συγκρότημα βρίσκεται σε μια υποβαθμισμένη περιοχή. Στεγάζει τρία σχολεία, Εσπερινό, Γυμνάσιο και Λύκειο. Οι πόρτες έμεναν ανοιχτές μέχρι τις 10.30 το βράδυ. Οι κλοπές ήταν πολλές. Εμπαιναν για να κλέψουν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Εκτός από τη φύλαξη του κτηρίου, προσέχαμε και τα παιδιά. Πρέπει να τα προστατεύουμε όταν τσακώνονται, να προσέχουμε τις επαφές με εξωσχολικά άτομα».

- Από ποιους κινδυνεύουν;
 
«Στο κέντρο της Αθήνας συγκροτούνται συμμορίες παιδιών μέσα κι έξω από τα σχολεία. Μπλέκουν και γίνονται κλεφτρόνια. Τα ναρκωτικά ήταν στην πόρτα του σχολείου. Εκαναν χρήση μπροστά μας. Κι έπρεπε να τους απομακρύνω από το χώρο του σχολείου πριν από τις 7.30 το πρωί, που έρχονται οι μαθητές».

Αγγελική Κολίρη  
Αγγελική Κολίρη

Πώς διορίσθηκες στο σχολείο;
 
«Ημουν άνεργη κοινωνιολόγος. Αλλά δεν ζήτησα τη μεσολάβηση κάποιου δημάρχου. Ζήτησα δουλειά μέσω ενός προγράμματος ανέργων του ΟΑΕΔ και του υπ. Παιδείας. Τα πρώτα έξι χρόνια δούλευα νυχτερινή βάρδια, από τις 11 το βράδυ μέχρι τις 6 το πρωί. Θεωρήθηκε πρόγραμμα κατάρτισης. Ο μισθός ήταν 600 ευρώ. Χωρίς ένσημα και άδειες. Με το Προεδρικό Διάταγμα Παυλόπουλου κι επειδή πληρούσα τις προϋποθέσεις, η σύμβασή μου μετατράπηκε σε αορίστου χρόνου».

- Μπορούσες να κάνεις μετάταξη στο δήμο...
 
«Ναι, αλλά δεν το θέλησα. Αποφάσισα να παραμείνω στο σχολείο. Το 95% των μαθητών ήταν παιδιά από διαφορετικές εθνικότητες. Οι εκπαιδευτικοί βοηθούσαν πολύ στην εκπαίδευσή τους. Τα παιδιά δεν ήξεραν ελληνικά κι έφθασαν σε επίπεδο να ανεβάζουν θεατρικές παραστάσεις. Στενοχωριέμαι που θα τους χάσω...».

- Τι θα σου λείψει περισσότερο;
 
«Ενιωθα τους δασκάλους και τα παιδιά όπως την οικογένειά μου. Εφτιαξα όμορφους κήπους. Ποιος θα τους ποτίζει; Θα εξακολουθήσω να πηγαίνω για να φροντίζω τα λουλούδια».

Η Αγγελική ψάχνει ήδη για δουλειά: «Εχω δουλέψει σε ιατρεία, σε όλες τις δουλειές του ποδαριού. Τώρα δεν βρίσκω δουλειά. Μπορώ να κάνω οτιδήποτε, αλλά δεν βρίσκω. Μέχρι χθες, ήμουν συνεπής στις υποχρεώσεις μου. Τώρα δεν μπορώ ν' ανταποκριθώ. Από το μυαλό μου περνούν άσχημες σκέψεις. Η κόρη μου έδωσε εξετάσεις και πήγε καλά. Πώς θα σπουδάσει;».

Τονίζει ότι «χωρίς να υπάρχει φύλαξη, μπορεί ο οποιοσδήποτε να μπει σ' ένα σχολείο. Τα παιδιά χρειάζονται προστασία. Πρέπει κάποιος ν' ανάψει το καλοριφέρ, να κλείσει τις εξωτερικές πόρτες, να ενεργοποιήσει το συναγερμό. Να ελέγχει αν το κτήριο είναι κλειστό τις νύχτες».
Η ίδια πιστεύει ότι «θα αναθέσουν τη φύλαξη σε ιδιωτικές εταιρείες».

http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=374399

Δεν υπάρχουν σχόλια: