Χρειάστηκε να χυθεί αρκετό μελάνι (ή καλύτερα το αντίστοιχό του για τα ηλεκτρονικά μέσα), χρειάστηκε να εμπλακεί ο Συνήγορος του Καταναλωτή, χρειάστηκε να ξεσηκωθεί ένα ολόκληρο κίνημα πολιτών και να ξεσπάσουν ουκ ολίγες μάχες στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά επιτέλους ο... υπολογιστής αντικαταστάθηκε.
Κι όμως, η υπόθεση που εκτιμάται ότι θα ενδυναμώσει όσο λίγες το εγχώριο καταναλωτικό κίνημα είχε ως αφετηρία ένα χαλασμένο iMac.
Τον iMac, συγκεκριμένα, που πριν από ένα χρόνο είχε αγοράσει ο Δημήτρης Παπαδημητριάδης από τα καταστήματα Public, για να παρατηρήσει λίγους μήνες αργότερα κάποιες ύποπτες γκρίζες περιοχές στην οθόνη του. Η συνέχεια, λίγο-πολύ γνωστή: ο 35χρονος γιατρός απευθύνθηκε στο εξουσιοδοτημένο σέρβις της Apple, τη SystemGraph ΕΠΕ, αλλά δεν κατέστη δυνατή η επισκευή του υπολογιστή.
Οταν ζήτησε να αντικατασταθεί ως ελαττωματικό προϊόν, η εταιρεία αρνήθηκε, ενώ όταν ο Παπαδημητριάδης ανέφερε (επωνύμως) το πάθημά του στο μπλογκ του, η SystemGraph κατέθεσε αγωγή εις βάρος του ύψους 200.000 ευρώ.
Το εξοντωτικό ποσό, σε συνδυασμό με την «ερεθιστική» για τη διαδικτυακή κοινότητα εμπλοκή της Apple και το πάντα επίκαιρο θέμα των δικαιωμάτων των καταναλωτών, δημιούργησαν ένα εκρηκτικό «μείγμα», με αποτέλεσμα η είδηση να κάνει τον γύρο του κόσμου.
Η πίεση ήταν τεράστια για τις εμπλεκόμενες εταιρείες (γράφτηκαν προφανώς και αρκετές υπερβολές) και το διακύβευμα, η φήμη τους, πολύ πιο «ακριβή» από το κόστος ενός υπολογιστή. Ετσι, λίγο πριν από το «ραντεβού» με τον Συνήγορο του Καταναλωτή, στον οποίο είχε προσφύγει από την πρώτη στιγμή ο Παπαδημητριάδης, η SystemGraph απέσυρε την αγωγή.
Το πρόβλημα, πάντως, παρέμενε: ο υπολογιστής συνέχιζε να είναι χαλασμένος και καμία από τις εμπλεκόμενες εταιρείες δεν δεχόταν να τον αντικαταστήσει. Ταυτόχρονα, τα έξοδα της νομικής υπεράσπισης του καταναλωτή ολοένα αυξάνονταν – ξεπερνώντας κατά πολύ το κόστος της αντικατάστασης. Ο κίνδυνος ο Παπαδημητριάδης να έβγαινε... κουρεμένος έμοιαζε παραπάνω από υπαρκτός.
Την περασμένη Δευτέρα, ωστόσο, τα καταστήματα Public προσφέρθηκαν να αντικαταστήσουν ιδία δαπάνη τον επίμαχο ελαττωματικό iMac με προϊόν ίσης αξίας. Τέλος καλό, όλα καλά; Θα δείξει.
Με αφορμή την προσωπική του περιπέτεια, ο Παπαδημητριάδης ξεκινάει τώρα εκστρατεία για βελτίωση των after sales υπηρεσιών της «μητέρας» εταιρείας, ζητώντας από τους υποστηρικτές του να συνυπογράψουν τη δημόσια επιστολή προς την Apple για τη χώρα μας. Μεταξύ άλλων, ζητεί η εταιρεία να επεκτείνει την περίοδο εγγύησης για τα προϊόντα της στα δύο χρόνια, όπως είναι τα ευρωπαϊκά στάνταρντ. Λέτε;
Πηγή:
http://www.techit.gr/computers/346-Νίκη-καταναλωτή-που-ζητούσε-αντικατάσταση-υπολογιστή.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου