ΟΔΙΚΗ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Το
φλας προειδοποιεί, δεν υποχρεώνει
«Φώτα δείκτη κατεύθυνσης»
είναι η επίσημη ορολογία για τα γνωστά μας «Φλας». Από τους οδηγούς, κάποιοι τα
χρησιμοποιούν με συνέπεια, άλλοι αδιαφορούν, κάποιοι τα ξεχνούν και κάποιοι
θεωρούν πως η χρήση τους είναι άσκοπη. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ορίζει ότι
«τα φώτα δείκτη κατεύθυνσης είναι τα φώτα του οχήματος που χρησιμοποιούνται για
να προειδοποιούν τους λοιπούς χρήστες της οδού ότι ο οδηγός προτίθεται να
αλλάξει κατεύθυνση», δηλαδή σκοπεύει:
•
Να αλλάξει λωρίδα κυκλοφορίας
•
Να προσπεράσει
•
Να στρίψει αριστερά ή δεξιά
•
Να ξεκινήσει μετά από κάποια στάση ή
στάθμευση
•
Να σταματήσει
Το φλας δεν κατοχυρώνει
την προτεραιότητα.
Παρατηρώντας τα οχήματα
που κινούνται στο δρόμο, είναι φανερό ότι υπάρχουν οδηγοί που δεν κάνουν σωστή
χρήση των φλας. Το πιο συχνό λάθος που κάνουν κάποιοι οδηγοί είναι να θεωρούν
ότι το να ανάψουν φλας σημαίνει αυτόματα ότι έχουν προτεραιότητα για τον ελιγμό
που σκοπεύουν να κάνουν, κάτι που δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Ιδιαίτερα σε
οδούς ταχείας κυκλοφορίας και αυτοκινητόδρομους πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη
προσοχή. Η προτεραιότητα μας στον ελιγμό δεν κατοχυρώνεται με το άναμμα του
φλας. Το φλας δηλώνει απλώς μια ΠΡΟΘΕΣΗ
στους οδηγούς που ακολουθούν αλλά και στους προπορευόμενους. Έτσι, το σωστό
είναι να ανάψουμε το φλας, να περιμένουμε να περάσουν τα αυτοκίνητα που
έρχονται από πίσω και έπειτα να ξεκινήσουμε τη διαδικασία της προσπέρασης με
ασφάλεια.
Ούτε πολύ νωρίς ούτε πολύ
αργά
Το φλας θέλει σωστό χρονισμό, δηλαδή την
ενεργοποίηση του την κατάλληλη χρονική στιγμή. Ούτε πολύ νωρίς, αλλά ούτε και
την τελευταία στιγμή. Άλλωστε η λανθασμένη χρήση του φλας προκαλεί συχνά
αιφνιδιασμό στους υπόλοιπους οδηγούς, με συνέπεια λανθασμένες αντιδράσεις που
μπορεί να αποβούν και πολύ επικίνδυνες. Πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας όλους
τους χρήστες της οδού, με την επίγνωση ότι κάθε κατηγορία (οδηγοί,
μοτοσικλετιστές, επιβάτες, κλπ.) έχει τις ιδιαιτερότητες της. Δεν έχουν όλοι αμάξωμα
που τους προστατεύει, οι δυνατότητες τους για επιτάχυνση ή επιβράδυνση
ποικίλλουν κλπ. Προειδοποιώντας συστηματικά και έγκαιρα τους υπόλοιπους οδηγούς
για την παρουσία μας και τις διαθέσεις μας, μειώνουμε αισθητά τους κινδύνους
του ατυχήματος.
Ξεχασμένο φλας
Έχει τύχει σε όλους μας να
ακολουθούμε προπορευόμενο όχημα με αναμμένο για ώρα το φλας. Είναι εμφανές ότι
ο οδηγός το έχει απλώς ξεχάσει, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που είναι αναμμένο
π.χ. το αριστερό φλας και τελευταία στιγμή ο οδηγός ανάβει το δεξί φλας και
στρίβει δεξιά. Περιττό να πούμε ότι το να ξεχνάμε τα φλας αναμμένα είναι
παραπλανητικό και επικίνδυνο για τα υπόλοιπα οχήματα.
Ας μην ξεχνάμε, λοιπόν, τη
σωστή χρήση του φλας, και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει ούτε να υποτιμάται η
λειτουργικότητα του, άλλα ούτε και να παρερμηνεύεται ο ρόλος του, διότι τότε
από «σύμμαχος» θα γίνει ένας «θανάσιμος» εχθρός.
Τα νέα της Αττικής Οδού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου