Translate -TRANSLATE -

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012

Η ευθύνη να ταΐζεις αδέσποτα


απέναντι σε μια εθελοντική πράξη που κανείς δε με εξαναγκάζει να κάνω.



Η ευθύνη να ταΐζεις αδέσποτα

Οι κρυφές παράμετροι (και πιθανές συνέπειες) μιας πράξης καλοσύνης.

Ταΐζω τα αδέσποτα σημαίνει: Εί­μαι καλός άνθρωπος. Νοιάζομαι για την αστική πανίδα. Έχω ελε­ήμονα ψυχή και ανθρώπινη συ­νείδηση. Δεν περιμένω από τον δήμο να βγάλει το φίδι από την τρύπα. Δεν με ενδιαφέρει αν φαίνομαι γραφικός. Ξέρω τι ση­μαίνει να βρίσκεσαι στο έλεος των άλλων.

Όμως, ταΐζω τα αδέσποτα ση­μαίνει επίσης: σέβομαι το περι­βάλλον ακόμη κι αν δεν έχω φυτέψει ούτε ένα δέντρο στη ζωή μου, ακόμη κι αν παίρνω το αμάξι για να πάω στο περίπτε­ρο, καταλαβαίνω ότι η ευθύνη μου δεν τελειώνει στη μισοανοιγμένη σακούλα με τα αποφάγια που αφήνω λάθρα στο εγκαταλελειμμένο οικόπεδο.

Ταΐζω τα αδέσποτα σημαίνει κυρίως: προστατεύω τα αδέσπο­τα  με το να μην τα μετατρέπω σε στόχο για τους γύρω, που βρί­σκουν την ευκαιρία να γκρινιά­ξουν επισημαίνοντας ότι τη σα­κούλα που δεν φρόντισα να μα­ζέψω επισκέπτονται διαδοχικά τα ποντίκια, τα έντομα και, στο τέλος, τα σκουλήκια.

Ταΐζω τα αδέσποτα σημαίνει: αναλαμβάνω -εξ ολοκλήρου- τις ευθύνες μου απέναντι σε μια εθελοντική πράξη που κανένας δεν με εξαναγκάζει να κάνω, αλ­λά, αν το αποφασίσω, πρέπει να την κάνω σωστά και μέχρι τέλους. Διαφορετικά, μετά από μέ­να θα έρθει ο επόμενος. Και ο επόμενος θα τα ταΐσει φόλα. Και όχι τίποτα' άλλο... Θα τη φάνε με εμπιστοσύνη, γιατί εγώ ήμουν που τα έμαθε να πλησιάζουν άφοβα τους ανθρώπους.

Ταΐζω τα αδέσποτα σημαίνει για μένα: αναλαμβάνω μια λυ­σιτελή, τελεσφόρο διαδικασία, πρώτα ζυγίζοντας τα υπέρ και τα κατά, όχι για τη διασκέδαση της δικής μου συνείδησης, αλ­λά για το καλό εκείνων που δε­σμεύομαι να ευεργετήσω. Κι αν δω ότι κάτι εμποδίζει την απο­στολή μου (συνήθως η δική μου οκνηρία ή αδιαφορία), τότε κά­νω την καρδιά μου πέτρα και ΔΕΝ ΤΑΪΖΩ ΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ.

K9LIFE
ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: