Translate -TRANSLATE -

Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018

Κων. Γραικιώτης : Μέρες δικτατορίας και fb



Μέρες δικτατορίας και fb

Γράφει ο Κωνσταντίνος Γραικιώτης

Η λογοκρισία που ξεκίνησε από το φατσοβιβλίο να ασκείται από το απόγευμα της 11ης Οκτωβρίου στις αναρτήσεις μου που αφορούσαν το blog  μου boraeinai και ο τρόπος που σκέφτηκα να αντιμετωπίσω την κατάσταση, μου έφεραν στο νου τις μέρες της δικτατορίας και την θητεία μου σε κάποια μονάδα ως αξιωματικού βολής αλλά συγχρόνως και ως αξιωματικού διαφώτισης.
Όμως ας ξεκινήσουμε από την αρχή. Χθες ξαφνικά βρέθηκα με 68 και πλέον ενημερώσεις σχολίων στο fb. Αρχικά σκέφτηκα ότι ξαφνικά και μέσα σε λίγη ώρα έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής. Όμως ξαφνικά προσγειώθηκα απότομα και άρχισα να τρίβω τα μάτια μου από αυτά που διάβαζα. Το facebook είχε ξεκινήσει να κάνει διαγραφές των αναρτήσεών μου που σχετίζονταν με το boraeinai χαρακτηρίζοντάς τες ως spam και το boraeinai.blogspot.com ως «unsafe» ιστοσελίδα.
Η πρώτη μου αντίδραση υπήρξε να ξεκινήσω μια επί ώρες διάψευση όλων των διαγραφών επισημαίνοντας ότι οι αναρτήσεις μου δεν είναι spam και στην  συνέχεια έστειλα και μια διαμαρτυρία για όσα συνέβαιναν.
Πίστευα ότι θα υπήρχε μια άμεση ανταπόκριση στην διαμαρτυρία μου που όμως δεν υπήρξε. Αντιθέτως προσπαθώντας να αναρτήσω μια ενημέρωση για μια νέα ανάρτησή μου έφαγα τοίχο καθώς το fb αρνήθηκε να την αναρτήσει χαρακτηρίζοντάς την spam.


Έτσι σήμερα το πρωί σκέφθηκα να ελέγξω το αν το boraeinai.blogspot.com έχει μπει   στο στόχαστρο κάποιων που δεν τους αρέσουν οι δημοσιεύσεις μας ελέγχου των «κακώς κειμένων» και επιθυμούν να μας φιμώσουν. Το ότι το blog βρίσκεται κάτω από προσπάθεια αγνώστων κύκλων να φιμωθεί μου είναι γνωστό εδώ και αρκετό καιρό. Το ότι όμως θα προσπαθούσαν αυτήν την φίμωση να την επιβάλλουν και μέσω fb δε το περίμενα. Σκέφθηκα λοιπόν να το ελέγξω κάνοντας την ίδια ανάρτηση με κείμενο του αδελφού μου Θεοφάνη Γραικιώτη τόσο στο boraeinai όσο και στο kgrek.blogspot.com που έχω πάρα πολύ  καιρό να το ενημερώσω. Και ξαφνικά διαπίστωσα την λογοκρισία του fb εις βάρος του boraeinai σε όλο της το μεγαλείο. Η ανάρτηση που παρέπεμπε στο kgrek δημοσιεύτηκε χωρίς κανένα πρόβλημα ενώ η ίδια ανάρτηση που παρέπεμπε στο boraeinai χαρακτηρίστηκε ως spam και δεν μου επετράπη να την αναρτήσω αφού είχε link που παρέπεμπε στο boraeinai


Και στο σημείο αυτό θυμήθηκα τις μέρες δικτατορίας και της θητείας μου ως αξιωματικού βολής και αξιωματικού διαφώτισης.
Η τοποθέτησή μου έγινε σε μια μονάδα που σήμερα δεν υπάρχει. Εκεί με υποδέχθηκαν θερμά καθώς ο τίτλος αξιωματικός διαφώτισης είχε εκείνες τις μέρες της δικτατορίας μια ιδιαίτερη λάμψη. Έλα όμως που τα φαινόμενα απατούν. Ναι μεν αξιωματικός διαφώτισης αλλά  έλα που τα όσα συνέβησαν τότε στο φοιτητικό κίνημα είχαν τσιγκλήσει για τα καλά τις δημοκρατικές μου καταβολές. Μου ανατέθηκε λοιπόν η εφημερίδα της μονάδος καθώς και να κάνω μαθήματα ηθικής διαπαιδαγώγησης με κείμενα που μου έδιναν.
Η εφημερίδα της μονάδας συντασσόταν από τον Διοικητή και τον λοχαγό του Δεύτερου γραφείου που αμφότεροι ήταν απόλυτα πιστοί στον Ιωαννίδη. Μου έδιναν λοιπόν αποκόμματα των εφημερίδων ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ και ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ (εφημερίδων καθεστωτικών) και εγώ έπρεπε αυτά να τα αναρτώ σε πίνακα που βρισκόταν στο ΚΨΜ της μονάδας. Ο καλός σας λοιπόν σκέφτηκε κατ’ αρχάς σαν πλάκα και πολύ σύντομα συνειδητά να παρεμβάλω ανάμεσα στις δικτατορικές αράδες και κάποια τσουχτερά αποσπάσματα από άρθρα του Βάσου Βασιλείου στην Βραδινή και άλλων από τα Νέα, Βήμα που ασκούσαν κριτική στη δικτατορία του Ιωαννίδη. Στην μονάδα μου υπηρετούσαν τότε και κάποιοι αναγκαστικά στρατευμένοι φοιτητές που είχαν συλληφθεί στα γεγονότα της Νομικής Σχολής Αθηνών και του ΑΠΘ οι οποίοι όταν πήγαιναν στο ΚΨΜ διασκέδαζαν διαβάζοντας την «εφημεριδούλα». Όμως κάποια στιγμή κάποιος κάτι σφύριξε και δεδομένου ότι και με την διαφώτιση άλλα μου έλεγαν και άλλα έλεγα στους στρατιώτες, ξεκίνησε μια διαδικασία που περιλάμβανε από αποστολή σε εκπαίδευση στα μη διαρρηγνυόμενα βλήματα  μέχρι περιορισμό σε κάποια ΚΑΟΑ κάτω από την επίβλεψη ενός πολύ σκληρού λοχαγού της ΕΣΑ και όλα αυτά βέβαια με το γάντι. Βλέπετε εκείνο το «αξιωματικός διαφώτισης» όταν πήγα στην μονάδα τους μπέρδευε καθώς πίστευαν ότι κάποιο μεγάλο στέλεχος της δικτατορίας βρισκόταν πίσω μου και ότι με είχε στείλει να τους τσεκάρω κάτι φυσικά που δεν ίσχυε. Ευτυχώς το δικτατορικό καθεστώς έπεσε σύντομα και εγώ με μετάθεση στη Θήβα κατάφερα να γλυτώσω από τα σταγονίδια της Χούντας.
Όπως τότε με τις παρεμβολές αποσπασμάτων άρθρων του Βασ. Βασ. έτσι και τώρα με κάτι ανάλογο που πιστεύω να γίνεται αντιληπτό θα προσπαθήσω να παρακάμψω τον αποκλεισμό και το φίμωμα του boraeinai και ο νοών νοείτω.
Καλό θα είναι να ρίχνετε μια καλίτερη ματιά και στην φωτογραφία που προστίθεται σαν σχόλιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: