Translate -TRANSLATE -

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Tελεσίγραφο στους χριστιανούς να εγκαταλείψουν τη χώρα μέχρι τις 8 Απριλίου έδωσε το Σουδάν.







Tελεσίγραφο στους χριστιανούς να εγκαταλείψουν τη χώρα 
μέχρι τις 8 Απριλίου έδωσε το Σουδάν.


Οι Χριστιανοί του Σουδάν εγκαταλείπουν τη χώρα. Περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι με διάταγμα της νέας κυβέρνησης στερούνται την ιδιότητα του πολίτη. Κατά τη γνώμη των σουδανικών Αρχών δεν έχουν θέση σε ένα «αυστηρά ισλαμικό κράτος». Οι εκπρόσωποι των «μη μουσουλμανικών» δογμάτων, οι οποίοι δεν θα προλάβουν να φύγουν έως τις 8 Απριλίου, θα υποστούν διώξεις και αναγκαστική απέλαση.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η μαζική φυγή των Χριστιανών από το Σουδάν εγκυμονεί μια ανθρωπιστική καταστροφή τόσο για τη νεοδημιουργηθείσα Δημοκρατία του Νοτίου Σουδάν, όσο και για τις γειτονικές αφρικανικές χώρες.

Ο μακροχρόνιος εμφύλιος πόλεμος στο Σουδάν έληξε μόλις το περασμένο έτος. Οι νότιες πολιτείες απέκτησαν την ανεξαρτησία τους και το μερίδιό τους από τα έσοδα των πωλήσεων πετρελαίου, που ήταν και η κύρια αιτία των μαχών του Βορρά με το Νότο. Ακόμη και πριν από την τελική απόφαση σχετικά με τη διαίρεση της χώρας ο πρόεδρος του Σουδάν Ομάρ Χασάν αλ-Μπασίρ εκκόλαπτε τα σχέδια για να συντάξει ένα νέο "ισλαμικό" Σύνταγμα. Ως βάση του κηρύχθηκαν οι νόμοι της Σαρίας, το Ισλάμ ως επίσημη θρησκεία και τα αραβικά ως επίσημη γλώσσα του κράτους.



Δεν θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπό το παλαιό δίκαιο οι Χριστιανοί είχαν γλυκιά ζωή στο Σουδάν. Στα χαρτιά το κράτος εγγυάτο τη θρησκευτική ελευθερία, στην πράξη όμως οι μη μουσουλμάνοι αντιμετώπιζαν συνεχώς σοβαρές διακρίσεις και διώξεις. Ακόμη και πριν από τον τελικό διαχωρισμό του Σουδάν σε Νότιο και Βόρειο είχαν εγκαταλείψει τα σπίτια τους εκατοντάδες χιλιάδες χριστιανοί Νουμπί. Στην περιοχή των Ορέων Νουμπί τότε διεξήχθησαν μάχες μεταξύ των αντιμαχόμενων πλευρών.Τώρα ο πόλεμος φαίνεται να τελείωσε, εάν δεν υπολογίσουμε τις περιοδικές αψιμαχίες στα σύνορα. Για τους Χριστιανοί είναι η αλήθεια αυτό δεν κάνει ευκολότερα τα πράγματα: το Χαρτούμ έχει ουσιαστικά τεθεί εκτός νόμου. Και ακόμα και αν οι άλλες γειτονικές χώρες ανοίξουν τα σύνορά σε όσους απελάθηκαν από το Σουδάν, δεν θα λυθεί το πρόβλημα. Στο βορρά η Αίγυπτος, στα βορειοδυτικά η Λιβύη, μακρύτερα το Τσαντ, η Κεντροαφρικανική Δημοκρατία και η Αιθιοπία. Για κάθε μία από αυτές τις χώρες να ταΐσει έστω και ένα τμήμα από το ένα εκατομμύριο των προσφύγων είναι ένα ακατόρθωτο έργο.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι παρόμοιες διαδικασίες λαμβάνουν χώρα σήμερα όχι μόνο στο Σουδάν. Και η φύση τους είναι μάλλον όχι θρησκευτική, αλλά πολιτική, θεωρεί ο εκπρόσωπος της Ρωσικής Εκκλησίας στο Συμβούλιο της Ευρώπης ηγούμενος Φίλιππος (Ριαμπίχ).

Ανησυχητικές ειδήσεις έρχονται και από άλλες χώρες, όπου κυριαρχούν οι ισλαμικές παραδόσεις, όπου γεννώνται εκκλήσεις για την καταστροφή των χριστιανικών εκκλησιών ή το διωγμό των χριστιανών. Κατά τη γνώμη μου, το πρόβλημα δεν είναι ότι οι εκπρόσωποι του Χριστιανισμού και του Ισλάμ έπαψαν να συνεννοούνται ο ένας με τον άλλο. Αφού οι άνθρωποι εκατοντάδες χρόνια ζούσαν δίπλα-δίπλα. Το πρόβλημα είναι ότι στο σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο κόσμο πραγματοποιείται μεταφορά της ευθύνης για τις ενέργειες ενός λαού ή μιας θρησκευτικής παράδοσης σε όλα τα μέλη αυτής της παράδοσης.Πράγματι τα πολιτικά συμφέροντα στο Σουδάν, όπως και σε κάθε χώρα, πλούσια σε πετρέλαιο, έχουν μπλεχτεί πολύ.

Ως παραδείγματα για το πώς λύνονται στον «σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο κόσμο» τα προβλήματα, δεν χρειάζεται να πάμε μακριά: δίπλα στο Σουδάν βρίσκονται οι χώρες της «αραβικής άνοιξης» και η Λιβύη. Η διαμάχη μεταξύ των φυλών, των λαών και θρησκειών, ένα από τα πιο συνηθισμένα εργαλεία αποσταθεροποίησης. Η ανθρωπιστική καταστροφή, στο χείλος της οποίας ισορροπεί το Σουδάν, επίσης μπορεί να επιλυθεί με διαφορετικούς τρόπους, έως και την ήδη δοκιμασμένη μέθοδο του «κλεισίματος του εναέριου χώρου». Ωστόσο προς το παρόν η παγκόσμια κοινότητα έχει αρκετές άλλες μεθόδους επιρροής στο βόρειο Χαρτούμ και τη νότια Τζουμπά, είναι πεπεισμένος ο ειδικός του Κέντρου μελέτης των χωρών της Βόρειας Αφρικής Σεργκέι Koστελιάνετς:Δεν είναι καθόλου μια εσωτερική υπόθεση του Σουδάν, που χωρίστηκε και έχουμε να κάνουμε με δύο διαφορετικές χώρες. Λάβετε υπόψη ότι η ίδια η διαίρεση αυτή έγινε με την υποστήριξη της διεθνούς κοινότητας.

Αν δεν ήταν η πίεση από τη διεθνή κοινότητα, ο πόλεμος είναι πιθανό ότι θα συνεχιζόταν. Και υπάρχουν πολλές πολιτικές, οικονομικές και ανθρωπιστικές πλευρές επίδρασης στις χώρες αυτές. Η διεθνής κοινότητα είναι υποχρεωμένη να λάβει μέτρα ώστε τουλάχιστον να μειωθεί η ένταση των παθών στα σύνορα. Και ως μέγιστος στόχος να διευθετηθεί συνολικά η σύγκρουση.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 20 ετών, που συνοδεύτηκαν από μόνιμες αψιμαχίες, ξηρασία, πείνα, το Σουδάν εγκατέλειψαν περισσότεροι από 4 εκατομμύρια άνθρωποι. Σήμερα 700.000 χριστιανοί είναι αντιμέτωποι με ένα δίλημμα: την καταστολή του καθεστώτος Αλ Μπασίρ ή την πείνα στη Νότια Δημοκρατία. Το πρόβλημα σε κάθε περίπτωση πρέπει να λύσει η διεθνής κοινότητα: η κυβέρνηση του Σουδάν εξαρτάται πλήρως από την οικονομική και ανθρωπιστική βοήθεια από το εξωτερικό. Εν τω μεταξύ εκπρόσωποι διαφόρων χριστιανικών δογμάτων στο Σουδάν λένε με μια φωνή: οι ομόθρησκοί τους απειλούνται στη χώρα από μια πραγματική γενοκτονία.

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr



Coptic Cathedral (Khartum)


 Sudan: South Sudanese Christians face deadline to leave






A racist and Islamic supremacist purge in the making, in line with Sudanese president Bashir's plans for the intensified imposition of Sharia and cultural and linguistic Arabization: "Sudanese people in the north with any parents, grandparents or great grandparents born in the South Sudan or belong to any southern ethnic group are considered that country's nationals."

"South Sudanese face deadline to leave the north," by Frederick Nzwili for ENI News, March 7 (thanks to The Religion of Peace):

    (ENInews). Sudanese Christians who have barely a month to leave the north or risk being treated as foreigners are starting to move, but Christian leaders are concerned that the 8 April deadline set by Islamic-majority Sudan is unrealistic.

    "We are very concerned. Moving is not easy ... people have children in school. They have homes ... It is almost impossible," Roman Catholic Bishop Daniel Adwok, the Khartoum archdiocese auxiliary told ENInews in a telephone interview on 7 March.

    Sudan in February announced the deadline for the former citizens it had stripped of nationality after South Sudan's January 2011 vote to secede. The ultimatum will affect an estimated 500,000-700,000 people, who are mainly Christians of southern origin that still live in the north.

    Many of them fled north during the long civil war fought between the Government of Sudan and the former rebels, the Sudan People's Liberation Movement. They have lived there for decades together with children who were born there. Few have ties with South Sudan.

    The people are desperate to move, according to reports, following the deadline and increasing tensions between the two nations over oil wealth. The tensions started escalating in January after the north allegedly started taking crude oil from the landlocked south, which it was exporting through a pipeline to Port Sudan on the Red Sea.

    "We want the rights of these people addressed by the two parliaments. Everyone has a right to choose where they want to live. It is a human right," said Adwok.

    Sudan amended its laws after the south's independence to say that Sudanese people automatically lose citizenship when they acquire by right or by other means the citizenship of South Sudan. Sudanese people in the north with any parents, grandparents or great grandparents born in the South Sudan or belong to any southern ethnic group are considered that country's nationals.

    "That's the official deadline, but we don't know how the Khartoum regime will react," said John Ashworth, an advisor of the Sudan Ecumenical Forum.

    Some church leaders fear increased persecution of Christians in the north or even forced repatriation for those who may want to stay. "The fears have been there from the beginning. There could be some form of harassment, and that could intensify after that date, but for forceful removal, it is hard to ascertain," said the Rev. Don Bosco Ochieng, a Roman Catholic priest in the Rumbek diocese.

    Aid agencies are calling for the extension of the deadline, warning that it will create a logistical and humanitarian catastrophe.



http://www.actforaustralia.com/articles/sudan-south-sudanese-christians-face-deadline-leave

Δεν υπάρχουν σχόλια: