Οι
10 παγίδες που κρύβουν οι κάρτες
Η
ενημέρωση είναι το μόνο όπλο προστασίας του καταναλωτή
Των ΕΛ. ΚΩΣΤΑΡΕΛΟΥ Σ. ΓΟΥΛΑΤΗ
Ένα σωρό παγίδες «κρύβει»
η χρήση του πλαστικού χρήματος: Από τα ψιλά γράμματα των συμβάσεων μέχρι τις
«θολές» προσφορές και τους διακανονισμούς με δόσεις, οι πιστωτικές κάρτες
προβληματίζουν πολύ κόσμο που συνήθισε στην ευκολία της πίστωσης.
Μόνο «όπλο» του πολίτη
αποδεικνύεται η ενημέρωση, αφού ούτε οι κοινοτικές οδηγίες για «διαφανείς
συμβάσεις» ούτε η νομοθεσία για την προστασία του καταναλωτή κατάφεραν να
αποτρέψουν τα «παρατράγουδα» που
επιβαρύνουν το χρήστη.
Σαν να μην έφθαναν αυτά,
οι πιστωτικές κάρτες έχουν και εξαιρετικά υψηλά επιτόκια, τα οποία δεν
ακολούθησαν την πτωτική πορεία των άλλων επιτοκίων.
Δέκα είναι τα βασικά σημεία-παγίδες
που πρέπει να έχετε υπόψη σας, τα οποία διευκρινίζονται σε ελάχιστες συμβάσεις:
Καθυστέρηση.
Αν η ημερομηνία εξόφλησης της μηνιαίας δόσης λήγει στις 3 Μαΐου και εσείς πάτε
στην τράπεζα στις 4 Μαΐου, στον επόμενο λογαριασμό θα πληρώσετε και τόκους για
τη δόση αυτή, λόγω καθυστέρησης αποπληρωμής της.
Ακύρωση. Η
τράπεζα προχωρεί στην πράξη αυτή όταν ο πελάτης δεν εξοφλεί τις δόσεις του. Σε
κάθε περίπτωση έχει υποχρέωση να σας ενημερώσει αρκετό διάστημα πριν, για να μη
βρεθείτε στη δύσκολη θέοη να σας πουν σε κάποιο κατάστημα ότι η κάρτα σας δεν
περνάει.
Λύση
σύμβασης. Ο πελάτης
μπορεί να λύσει
τη σύμβαση ενημερώνοντας προηγουμένως
την τράπεζα. Προσέξτε, γιατί κάποιες τράπεζες ζητούν και αποζημίωση για τη
διακοπή.
Έξοδα. Ο
λογαριασμός, που παίρνετε κάθε μήνα, επιβαρύνεται με έξοδα έκδοσης και
αποστολής του.
Πιστωτικό
όριο.
Υπέρβαση του σημαίνει πρόσθετα έξοδα, και αν συμβαίνει συνεχώς μπορεί να σας
αφαιρέσουν την κάρτα.
Αναλήψεις
μετρητών. Αν με την κάρτα σας πάρετε μετρητά από τα ΑΤΜ θα
επιβαρυνθείτε με κάποιο επιπλέον ποσό και βέβαια πρέπει να γνωρίζετε ότι τα
χρήματα αυτά τα καταβάλλετε στην τράπεζα με την έκδοση του επόμενου
λογαριασμού, αλλιώς το ποσό αυτό γίνεται ληξιπρόθεσμο και επιβαρύνεται με τους
ανάλογους τόκους.
Εξωτερικό.
Οι αγορές που κάνετε στο εξωτερικό με την κάρτα σας, στοιχίζουν κάτι παραπάνω.
Επιπλέον επιβάρυνση υπάρχει και για αναλήψεις μετρητών στο εξωτερικό.
Κλοπή.
Αν σας κλέψουν την κάρτα, έχετε υπόψη ότι
ορισμένες τράπεζες δεν αναγνωρίζουν μόνο την τηλεφωνική
ενημέρωση, αλλά θέλουν και γραπτή ώστε να προβούν στην ακύρωση της.
Εξυπηρετήσεις.
Για κάθε είδους εξυπηρέτηση οι επιχειρήσεις χρεώνουν και πέραν του ποσού που
κοστίζει η υπηρεσία που σας παρέχουν. Για παράδειγμα, η έκδοση εισιτηρίου θα
επιβαρυνθεί, πέραν της τιμής του εισιτηρίου, και με κάποιο ποσό πρόσθετης
υπηρεσίας.
Ασφαλιστική
κάλυψη. Για να τύχετε
του προνομίου αυτού πρέπει να πληρώσετε και κάποιο επιπλέον ποσό μηνιαίως.
Και βέβαια, η παρεχόμενη υπηρεσία δεν αφορά όλες τις ηλικίες κατόχων, ενώ
εξαιρούνται και όσοι έχουν χρόνια πάθηση (όπως μυωπία άνω των 10 βαθμών). Σε
περίπτωση αποζημίωσης πρέπει να έχετε καλύψει το κόστος (π.χ. αντίτιμο
εισιτηρίου) μέσω της κάρτας, ενώ αν η τράπεζα δεν έχει συμβληθεί με τη
συγκεκριμένη επιχείρηση, τότε δεν παίρνετε και αποζημίωση.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου