Translate -TRANSLATE -

Τρίτη, 5 Απριλίου 2011

FW: Ο ΟΤΕ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙ....ΠΡΟΣΟΧΗ (HOAX ΜΗΝΥΜΑ) και ΤΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ 54300 (ΑΛΗΘΕΙΑ)








FW: Ο ΟΤΕ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙ....ΠΡΟΣΟΧΗ Ή ΑΛΛΟ ΕΝΑ HOAX ΜΗΝΥΜΑ


Τις τελευταίες μέρες λαμβάνω στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο από φίλους και γνωστούς ένα  ηλεκτρονικό μήνυμα που εμφανίζεται να προέρχεται από τον ΟΤΕ και φέρει το ακόλουθο κείμενο:


Ο ΟΤΕ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙ....ΠΡΟΣΟΧΗ !!!  

ΠΡΟΣΟΧΗ

Από  :  O.T.E
Δ/ΝΣΗ ΕΤΑΙΡΙΚΩΝ ΠΕΛΑΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ , ΧΡΗΣΤΟΣ ΦΙΛΙΝΗΣ
ΤΗΛ.
            210-6117476       ,

Αν σας τηλεφωνήσουν στο κινητό σας από κάποιον που θα σας πει ότι είναι τεχνικός εταιρείας, και κάνουν έλεγχο στο τηλέφωνό σας και θα πρέπει να πατήσετε #90 ή 09# ή οποιοδήποτε άλλο αριθμό.
 
ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΑΤΗΣΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΡΙΘΜΟ.

Πρόκειται για κάποια εταιρεία-απάτη που χρησιμοποιεί κάποια συσκευή, η οποία μόλις επιλέξετε τους παραπάνω αριθμούς, μπορεί να μπει στην κάρτα SIM και να παίρνουν τηλέφωνα με δική σας χρέωση.
 
Προωθήστε το μήνυμα σε όσους περισσότερους μπορείτε

BEWARE

If you get a call on your mobile from someone claiming to be a technician from the mobile provider, they are checking the line and you should press either #90 or 90#, or any other number
 
CLOSE THE LINE IMMEDIATELY WITHOUT PRESSING ANY BUTTON
 
This seems to be the latest scam whereby they can access your SIM once you have  pressed the numbers requested and they can then make phone calls on your bill.
Pass this on

Το παραπάνω μου φάνηκε σαν hoax μήνυμα και έστειλα το ακόλουθο E-MAIL στο Γραφείο Τύπου του ΟΤΕ:

From: Konstantinos Grekiotis [mailto:kongrek@gmail.com]
Sent: Tuesday, April 05, 2011 12:32 AM
To: Media-Office
Subject:
Ο ΟΤΕ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΕΙ....ΠΡΟΣΟΧΗ !!! (?????)
Importance: High

Κύριοι

Έλαβα το ακόλουθο e-mail και θα ήθελα να με ενημερώσετε αν τα όσα αναφέρονται σε αυτό: (α) προέρχονται από τον ΟΤΕ και (β) αν ισχύουν προκειμένου να ενημερώσω επίσημα τους αναγνώστες του blog μου http://boraeinai.blogspot.com που με ρωτούν με μηνύματά τους.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την συνεργασία σας

Κων/νος Γραικιώτης

Σήμερα το πρωί έλαβα την απάντηση στο παραπάνω e-mail μου  από τον ευγενέστατο κ. Κώστα Κανακάρη από το Γραφείο Τύπου του ΟΤΕ με τον οποίο είχα την δυνατότητα να μιλήσω και τηλεφωνικά.

Όπως λοιπόν μου γνώρισε ο κ. Κ. Κανακάρης το παραπάνω κείμενο ΔΕΝ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΤΕ έστω και αν ο κ. Χρήστος Φιλίνης είναι υπαρκτό πρόσωπο που δεν έχει καμιά σχέση με τις Τεχνικές Υπηρεσίες του ΟΤΕ και ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ του κειμένου.

Το γεγονός αυτό δεν πρέπει να μας παραξενεύει δεδομένου ότι η εμφάνιση – χρήση ενός «αρμοδίου» προσώπου είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα των hoax μηνυμάτων. Ωστόσο θα πρέπει, όπως μου είπε, να μην είμαστε ευκολόπιστοι σε τηλεφωνικές κλήσεις που ζητούν προσωπικά στοιχεία τηλεφωνικά ή που μας ζητούν κάποιες ενέργειες εκ μέρους μας που μπορεί να μας οδηγήσουν σε λανθασμένες ενέργειες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση πάντως  έχουμε μια καθαρή περίπτωση hoax.

Και πραγματικά είναι  hoax. όπως προκύπτει και από την παραπέρα έρευνα που έκαμα.

Το συγκεκριμένο μήνυμα κυκλοφορεί εδώ και αρκετό διάστημα όχι μόνο στη Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό.

Όπως μας πληροφορεί η ιστοσελίδα http://www.hoax-slayer.com πρόκειται για ένα e-mail που διατείνεται ότι ένας κακόβουλος scammer μπορεί να ελέγξει την λειτουργία του κινητού σας αν καλέσετε το #90. Το μήνυμα που κυκλοφορεί στο εξωτερικό υποστηρίζει επίσης ότι κυκλοφορεί ένας  ιός των κινητών που μπορεί να διαγράψει την κάρτα SIM του κινητού που έχει προσβληθεί από τον ιό.

Το κείμενο που κυκλοφορεί στο εξωτερικό από το 2005 και μια παραλλαγή του είναι το ελληνικό κείμενο αναφέρει τα εξής :

Dear All,

If you receive a phone call on your mobile from any person, saying that, he or she is a company engineer, or telling that they're checking your mobile line, and you have to press # 90 or #09 or any other number. End this call immediately without pressing any numbers. There is a fraud company using a device that once you press #90 or #09 they can access your "SIM" card and make calls at your expense. Forward this message to as many friends as you can, to stop it.

All mobile users pay attention if you receive a phone call and your mobile phone displays (XALAN) on the screen don't answer the call, END THE CALL IMMEDIATELY, if you answer the call, your phone will be infected by a virus..

This virus will erase all IMEI and IMSI information from both your phone and your SIM card, which will make your phone unable to connect with the telephone network. You will have to buy a new phone. This information has been confirmed by both Motorola and Nokia.

PLEASE FORWARD THIS PIECE OF INFORMATION TO ALL YOUR FRIENDS HAVING A MOBILE.

Καμιά από τις παραπάνω πληροφορίες δεν ισχύει για τους χρήστες κινητών τηλεφώνων.

Το πρώτο σκέλος του μηνύματος διατείνεται  ότι πιέζοντας το #90 ή το 09# θα δώσει μια δυνατότητα κακόβουλης εισόδου στη κάρτα sim του κινητού σας και θα επιτρέψει στον εισβολέα να κάνει τηλεφωνήματα χρεώνοντας το κινητό σας. Αυτό είναι κάτι εξωπραγματικό που έχει διαψευστεί από τον Telstra  τον Αυστραλιανό γίγαντα της κινητής  τηλεφωνίας.

Μια άλλη έκδοση του hoax  υποστηρίζει ότι το ίδιο κόλπο μπορεί να χρησιμοποιηθεί  για να ελέγξει σταθερά τηλέφωνα. Παρόλο ότι μια τέτοια ενέργεια  όπως υποστηρίζεται από τον Telstra θεωρητικά μπορεί να συμβεί με ορισμένους τύπους εταιρικών τηλεφωνικών δικτύων  που απαιτούν να καλέσεις πρώτα το «9» για να καλέσεις κάποιον αριθμό ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ στα σταθερά τηλέφωνα των κατοικιών ή στα κινητά τηλέφωνα (Πηγή: http://www.hoax-slayer.com/xalan-hoax.html)

Διαφορετική πάντως είναι η παρακάτω περίπτωση που υπάρχει σε ένα άλλο e-mail που έφτασε σήμερα το πρωϊ στο ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο και περιλαμβάνει εκτός από το παραπάνω hoax κείμενο και την ακόλουθη παράγραφο:

Επίσης: Αν σας στείλουν μήνυμα από μια εταιρία με αριθμό 54300, μην τ' ανοίξετε, γιατί σας θεωρούν αυτόματα πελάτη και σας στέλνουν καθημερινά μηνύματα και τα χρεώνουν με 1,6 euro  το καθένα!

Για το θέμα αυτό σας μεταφέρω ανάρτηση της Ένωσης  Προστασίας Καταναλωτών Χανίων

Καταγγελία εξαπάτησης από το 54300

H Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων ,σας παραθέτει καταγγελία αυτούσια , αγανακτισμένου καταναλωτή, και μάλιστα συνταξιούχου ,αφενός για να ενημερώσουμε τους καταναλωτές που πέφτουν θύματα τέτοιων εμπορικών πρακτικών ότι οφείλουν να προβαίνουν σε καταγγελίες είτε στις Πιστοποιημένες Ενώσεις Καταναλωτών, όπως την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, είτε στην Γενική Γραμματεία ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΉ.

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, ως νόμιμος Φορέας εκπροσώπησης των καταναλωτών ,θα οδηγήσει την παρούσα καταγγελία στην Εποπτεύουσα Αρχή Ε.Ε.Τ.Τ, η οποία και θα διερευνήσει τα καταγγελλόμενα καλώντας τον πάροχο να εξηγήσει , αλλά προπάντων θα επιβάλλει τις νόμιμες κυρώσεις.

Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ ενημερώνει ότι, καταγγελίες τέτοιου τύπου θα τις βγάζει στην δημοσιότητα και καλεί κάθε καταναλωτή που θίγονται τα δικαιώματα του με οποιανδήποτε μη νόμιμη στρατηγική να επικοινωνεί άμεσα με την Ε.Π.Κ.ΧΑΝ στο τηλ.2821092666 για την προστασία του.

"Στο τηλέφωνο χχχχχχχχχχ ,της Cosmote, το οποίο ανοίκει στο όνομά μου, διαπίστωσα με μεγάλη έκπληξη και αγανάκτηση, οι λογαριασμοί:

1. Από 20/6/2010 - 19/7/2010

2. Από 20/7/2010 - 19/8/2010

Να έχουν  υπερτριπλασιαστεί. Συγκεκριμένα από 25 έως 30 Ευρώ που πλήρωνα κάθε μήνα, έγιναν ξαφνικά 100,11 και 100,52 Ευρώ αντίστοιχα.

Όπως φαίνεται από την αναλυτική χρέωση του τηλεφώνου, υπάρχουν αλλεπάλληλα μηνύματα από το Νο 54300, σχεδόν καθημερινά ΧΩΡΙΣ ΠΟΤΕ ΝΑ ΕΧΩ ΖΗΤΉΣΕΙ να μου παρέχουν κάποια υπηρεσία από το παραπάνω τηλέφωνο.

Όταν έλαβα τον πρώτο φουσκωμένο λογαριασμό, επικοινώνησα με το 1212 της Cosmote και ανέφερα το πρόβλημα.

Με παρέπεμψαν στο τηλέφωνο 210 6069590 το οποίο ανήκει όπως μου είπαν σε κάποια εταιρεία TELEBOX.

Στο παραπάνω τηλέφωνο της TELEBOX δέν εμφανίζεται κανένα εκπρόσωπος όσες φορές και αν προσπάθησα.

Ο ΄΄Εκπρόσωπος΄΄ τηλεφωνητής ,αναφέρει να αφήσετε το μήνυμά σας και το αίτημα σας και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας.

Αυτό έκανα επανειλειμένα μια και δεν απαντούσε κανείς. ΖΗΤΗΣΑ ΝΑ ΜΗΝ ΜΟΥ ΞΑΝΑΣΤΑΛΟΥΝ ΜΗΝΎΜΑΤΑ και τον αριθμό του τηλεφώνου μου.

Ουδέποτε από την εν λόγω εταιρεία, επικοινώνησαν μαζί μου παρά τα μηνύματα στον τηλεφωνητή τους.

Όταν έλαβα και τον επόμενο φουσκωμένο λογαριασμό και....

( ευτυχώς δεν έπαθα εγκεφαλικό )

Τα μηνύματα συνεχίζονται ... το ανεξέλεγκτο κλέψιμο των ΄΄ ΝΟΜΊΜΩΝ ΄΄ αυτών κυρίων συνεχίζεται χωρίς να μπορεί κάποιος να τους σταματήσει...

Έχω κάνει και 2η τηλεφωνική καταγγελία στο 1212 της Cosmote . Ζήτησα να μην επιτρέπουν τα μηνύματα προς το τηλέφωνό μου απο το Νο 54300. Μου είπαν ότι αυτό δεν γίνεται , θα κάνουν έστω και τώρα αίτημα προς την TELEBOX για να διακοπούν τα μηνύματα.

Παρόλαυτά έχω μείνει με την ΑΜΦΙΒΟΛΊΑ ΑΝ ΤΟ ΚΛΈΨΙΜΟ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΉΣΕΙ....

ΖΗΤΆΩ ΝΑ ΜΟΥ ΕΠΙΣΤΡΑΦΟΎΝ ΤΑ ΧΡΉΜΑΤΑ απο τα ΄΄ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΈΝΑ ΄΄ μηνύματα, που δεν ζήτησα ποτέ απο την TELEBOX.
Την εποχή αυτή που βλέπουμε τους μισθούς μας να μειώνονται συνεχώς, τα χρήματά μας να μην φθάνουν για να σπουδάσουν τα παιδιά μας , είναι πολύ μεγάλη πρόκληση να έρχονται αυτές οι εταιρείες, να αδειάζουν τις τσέπες μας και να μην τους σταματάει κανείς.!!!

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ¨


Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, επανειλημμένα έχει δώσει οδηγίες στους καταναλωτές για καταστρατηγήσεις τηλεφωνικών υπηρεσιών, έχει επιστήσει την προσοχή των καταναλωτών, έχει αναφερθεί για τις "κακές υπηρεσίες" του 54800 της TELEBOX, αλλά και πάλι επαναλαμβάνει ότι όταν λαμβάνουμε τέτοια μηνύματα άμεσα θα πρέπει να στείλουμε απάντηση μη αποδοχής των μηνυμάτων στην telebox ,που ενεργεί ως ενδιάμεσος, καταγγελία στον πάροχό μας και ενημέρωση της Ε.Π.Κ.ΚΑΝ, της ΄Ένωσης που στέκεται δίπλα στο πρόβλημα κάθε καταναλωτή, βρίσκει λύσεις ,διεκδικεί τα παράνομα απ αιτηθέντα χρήματα, δεν ανέχεται κανένα να χρησιμοποιεί μεθόδους που βλάφτουν τα συμφέροντα και τα διακαιώματα του καταναλωτή.-

Η Πρόεδρος της ΄Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων
Ιωάννα Μελάκη

Πηγή:
http://www.facebook.com/topic.php?uid=51790014290&topic=13891

Επικίνδυνες διαφημίσεις


Κίνδυνοι σε ιστοσελίδες που ζητούν να απαντήσετε σε κουίζ ή να δώσετε το κινητό σας

Του Κωστα Δεληγιαννη

«Ανακαλύψτε πού βρίσκονται οι φίλοι σας», «απαντήστε στο κουίζ», «πάρτε μέρος στον διαγωνισμό». Αν σε κάποια ιστοσελίδα που επισκέπτεστε «πέσετε πάνω» σε μια τέτοια διαφήμιση που, χωρίς να αναφέρει καμία άλλη διευκρίνιση, ζητεί να γράψετε τον αριθμό του κινητού σας για να συνεχίσετε, τότε πρέπει να το σκεφτείτε καλά πριν προχωρήσετε. Προσοχή, γιατί είναι πιθανό να πρόκειται για απάτη ώστε, καταχωρίζοντας τον τηλεφωνικό σας αριθμό, να εγγράφεστε εν αγνοία σας σε μία συνδρομητική υπηρεσία υψηλής χρέωσης. Αποτέλεσμα; Σύντομα να αρχίσουν να καταφθάνουν στο κινητό σας γραπτά μηνύματα από κάποιο πενταψήφιο νούμερο της μορφής 54xxx, 14xxx ή 19xxx, για καθένα από τα οποία θα χρεώνεστε με ένα ποσό έως και 2 ευρώ, χωρίς βέβαια να το ξέρετε.

Αυτοί που κρύβονται πίσω από τέτοιες απάτες, εκμεταλλεύονται τις απόλυτα νόμιμες Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) που προσφέρουν μέσα από τα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας εταιρείες οι οποίες πωλούν σε χρήστες κινητών ringtones, παιχνίδια κι άλλο υλικό multimedia, μέσω της αποστολής ή λήψης sms από πενταψήφιους αριθμούς. Οι πάροχοι ΥΠΠ αδειοδοτούνται από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤ&Τ) και πρέπει να τηρούν τον κώδικα δεοντολογίας της ΕΕΤ&Τ, ώστε οι πελάτες τους να είναι απόλυτα ενημερωμένοι για το ποσό που θα πληρώσουν αλλά και μέσα από ποια διαδικασία. Κάτι όμως που δεν συμβαίνει πάντα, όπως φάνηκε από το πρόστιμο των 750.000 (!) ευρώ που επέβαλε πριν από λίγες ημέρες η Επιτροπή σε έναν πάροχο ΥΠΠ, λαμβάνοντας υπόψη τα χρήματα που ενδεχομένως είχε κερδίσει με αυτό τον τρόπο.

Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι τηλεφωνικοί αριθμοί των θυμάτων συνήθως αλιεύονται από site που διαφημίζουν διάφορες δελεαστικές προσφορές ή υπόσχονται να «προικίσουν» το κινητό με κάθε πιθανή και απίθανη λειτουργία, χωρίς να αναφέρουν λέξη για συνδρομές. Για να προλάβει τέτοιες παρατυπίες στις εγγραφές σε ΥΠΠ μέσω του Iντερνετ, ο κώδικας δεοντολογίας προβλέπει κατ’ αρχάς ότι σε όλες τις σχετικές ιστοσελίδες είναι αναγκαστικό να υπάρχει ένα κείμενο που αναφέρει το όνομα της υπηρεσίας όπως και τη χρέωση, με ένα συνοδευτικό box που θα πρέπει υποχρεωτικά να μαρκάρει ο χρήστης, πριν προχωρήσει στην εγγραφή. Η Επιτροπή επιβάλλει επίσης μία διαδικασία δύο σταδίων μετά την εγγραφή, αφού κάθε εταιρεία είναι υποχρεωμένη να στείλει δύο δωρεάν sms στον πελάτη με τα οποία θα τον ενημερώνει για το σχετικό κόστος – και η χρέωση θα ξεκινήσει μόνον αν αυτός συναινέσει.

Ο κώδικας δεοντολογίας απέκτησε τη σημερινή του μορφή τον περασμένο Οκτώβριο για να προσφέρει μεγαλύτερη προστασία στους καταναλωτές. Και προσφέρει αρκετές ακόμη δικλίδες ασφαλείας, όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι καθορίζει ανώτερο μηνιαίο όριο 20 ευρώ στις χρεώσεις για μια υπηρεσία πολυμεσικής πληροφόρησης. Επίσης, επιτρέπει στους γονείς να θέσουν φραγή προληπτικά σε όλες αυτές τις υπηρεσίες στα κινητά των παιδιών τους, που είναι για ευνόητους λόγους και πιο ευάλωτα.

Η πρωτοβουλία της ΕΕΤ&Τ φαίνεται πως έχει φέρει αποτελέσματα, καθώς τα κρούσματα έχουν περιορισθεί σημαντικά, χωρίς βέβαια να εξαφανιστούν πλήρως.

Πάντως, ακόμη κι αν ένας καταναλωτής αρχίζει να λαμβάνει sms από πενταψήφιους αριθμούς χωρίς να έχει δώσει τη συγκατάθεσή του, έχει τη δυνατότητα να επικοινωνήσει με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στην οποία είναι συνδρομητής ώστε να πάρει τα στοιχεία του παρόχου ΥΠΠ, αλλά και για να ζητήσει να μπλοκαριστεί είτε ο συγκεκριμένος πενταψήφιος αριθμός είτε όλες οι ΥΠΠ. Μπορεί επίσης να αποταθεί στην ΕΕΤ&Τ και τον Συνήγορο του Καταναλωτή, καταθέτοντας με την καταγγελία του όλα εκείνα τα στοιχεία (νούμερο αποστολής των SMS, περιεχόμενο) που θα βοηθήσουν τις ανεξάρτητες αρχές στο έργο τους.

Μέσω τηλεόρασης
Εκτός από το να βρεθεί ο οποιοσδήποτε να χρεώνεται μέσω πενταψήφιων sms επειδή έγραψε τον αριθμό του κινητού του σε ιστοσελίδες- «δολώματα», η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤ&Τ) διερευνά –χωρίς να μπορεί προς το παρόν να επιβεβαιώσει– καταγγελίες καταναλωτών οι οποίοι ισχυρίζονται πως τους συνέβη το ίδιο, όταν έστειλαν γραπτό μήνυμα σε κάποια τηλεοπτική εκπομπή. Επίσης, υπάρχουν περιπτώσεις που πολλοί χρήστες άρχισαν ξαφνικά να λαμβάνουν sms από ένα πενταψήφιο νούμερο 54xxx, με… πικάντικο μάλιστα περιεχόμενο. Αν και δεν υπήρχαν χρεώσεις για τα εισερχόμενα sms, σε αυτά ωστόσο δεν αναφερόταν ούτε το όνομα της επιχείρησης ούτε το γεγονός ότι όποιος αποφάσιζε να απαντήσει θα χρεωνόταν με 1,5 περίπου ευρώ ανά μήνυμα.

Η «Κ» επικοινώνησε με εκπρόσωπο του συγκεκριμένου παρόχου ΥΠΠ –μιας επιχείρησης η οποία εδρεύει στην Κύπρο και προσφέρει υπηρεσίες chat– που δήλωσε πως η αποστολή των μηνυμάτων σε άσχετα κινητά οφειλόταν σε χρήστες του chat οι οποίοι καταχώρισαν λάθος τηλεφωνικό νούμερο, χωρίς όμως να δώσει κάποια εξήγηση γιατί δεν τηρείται ο κώδικας δεοντολογίας της ΕΕΤ&Τ. Τα στοιχεία του παρόχου είναι ωστόσο διαθέσιμα σε όλες τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και με ένα απλό τηλεφώνημα στα γραφεία της μπορεί κανείς να απαλλαγεί μια για πάντα από τα sms.
Πηγή:

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_2_07/04/2011_438491

Δεν υπάρχουν σχόλια: