Της Τζένης
Χαραλαμπίδου
Απειλητικό ή
προσβλητικό mail/SMS. Ένα βιντεάκι παιδιού σε προσωπική του στιγμή. Παραλλαγμένη φωτογραφία
εφήβου στο Facebook. Υποκλοπή κωδικών για το προφίλ του παιδιού. Κατασκευή ενός
ψεύτικου προφίλ του με σκοπό τη διάδοση φημών εις βάρος του… .Όλα τα παραπάνω αποτελούν
περιστατικά ηλεκτρονικής παρενόχλησης
παιδιών και εφήβων.
Η
παρενόχληση στο Διαδίκτυο μπορεί να έχει πολύ δυσάρεστες συνέπειες, .όπως στην
περίπτωση της ς 13χρονης Μegan από τις ΗΠΑ, που έπασχε από κατάθλιψη και η οποία
αυτοκτόνησε όταν ο διαδικτυακός της φίλος
Josh την "παράτησε". Αποδείχτηκε ότι ο φίλος ήταν στην
πραγματικότητα η μητέρα μιας φίλης της με την οποία η Μegan είχε τσακωθεί...
Τι είναι η
ηλεκτρονική παρενόχληση
Η ηλεκτρονική παρενόχληση (cyberbulling) είναι η επιθετική συμπεριφορά από
πρόθεση με τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων. Τέτοιου είδους συμπεριφορά μπορεί να κάνουν
τα νέα άτομα να νιώθουν μοναχικά, δυστυχή, φοβισμένα και ανασφαλή. Τα άτομα
αυτά χάνουν την εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και επιδιώκουν να απομονωθούν από τις
παρέες τους.
Περιστατικά παρενόχλησης
μεταξύ παιδιών και έφηβων μπορούν
να συμβούν με πολύ διαφορετικές μορφές. Δεν εκδηλώνονται μέσω καβγάδων και επιθετικότητας, αλλά και μέσω διαφορετικών
τύπων εκφοβισμού που αφήνουν το θύμα εκτεθειμένο.
Είδη
παρενόχλησης
• Μηνύματα (SMS, MMS, E-mails) με απειλητικό ή προσβλητικό
περιεχόμενο.
• Ανάρτηση προσβλητικών/εξευτελιστικών
φωτογραφιών, βίντεο και άλλου υλικού σε ιστοσελίδες όπου και άλλα άτομα έχουν πρόσβαση,
όπως για παράδειγμα blogs, ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, for a k.a.
•Η διάδοση φημών στο περιβάλλον του θύματος
μέσω της χρήσης κινητού, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μέσω άλλων υπηρεσιών ηλεκτρονικής
επικοινωνίας.
Τι οφείλουμε ως γονείς
• Συζητούμε με το παιδί μας και του εμπνέουμε εμπιστοσύνη,
ώστε να απευθυνθεί σε μάς αν παρενοχληθεί;."
• Δεν απαγορεύουμε τη χρήση του διαδικτύου
ως αντίδραση σε περιστατικό παρενόχλησης, γιατί αυτό θα αποθαρρύνει το παιδί να
μας εμπιστευθεί
• Είμαστε σε επιφυλακή για ενδείξεις
ότι το παιδί μας έχει γίνει στόχος ηλεκτρονικής παρενόχλησης (π.χ. συναισθηματική αναστάτωση, αποφυγή φίλων,
σχολείου, δραστηριοτήτων, πτώση επιδόσεων κ.α.).
•Λέμε στο παιδί να μην απαντά ποτέ σε
μηνύματα παρενόχλησης που λαμβάνει.
• Δεν υποβαθμίζουμε το συμβάν. Η
παρενόχληση μπορεί να εξελιχθεί σε κάτι πολύ σοβαρό αν δεν προσέξουμε.
• Αν η παρενόχληση είναι πολύ σοβαρή
και συστηματική, απευθυνόμαστε στον πάροχo μας για σύνδεση με
το Διαδίκτυο [ΙSΡ) ή εάν η παρενόχληση λαμβάνει χώρα μέσω κινητού,
στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας μέσω των γραμμών επικοινωνίας ή της ιστοσελίδας
της. Αν το πρόβλημα δεν ξεπεραστεί, αλλάζουμε αριθμό τηλεφώνου και ενημερώνουμε
την ανοιχτή γραμμή Safeline.
www.safeinternet.gr / Ραδιοτηλεόραση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου