Translate -TRANSLATE -

Σάββατο 11 Απριλίου 2015

Σαν σήμερα, Μεγάλο Σάββατο του 1974


Σαν σήμερα, Μεγάλο Σάββατο του 1974



Γράφει ο Θεοφάνης Γραικιώτης 

Μόλις είχα γυρίσει στο στρατόπεδο.
Μεγάλο Σάββατο
Πριν λίγο στη Μητρόπολη, στα Γιάννενα
Επικεφαλής Τιμητικού αγήματος
Περασμένες δώδεκα
Οι στρατιώτες κάθισαν χαρούμενοι στους πάγκους
Η Μαγειρίτσα τους περίμενε
-Χριστός Ανέστη κύριε Δόκιμε
Μου ευχήθηκαν
-Αληθώς, αντευχήθηκα συνέχισα
-Του χρόνου σπίτια μας. Καλοί Πολίτες
Σηκώσανε τα ποτήρια.

 
Ο αξιωματικός Υπηρεσίας με πλησίασε
-Κύριε Δόκιμε εσείς θα δειπνήσετε στη Λέσχη Αξιωματικών
Απόρησα
-Μα ήμουν με το άγημα;;;;;;;; είπα
Μου χαμογέλασε
-Διαταγές κύριε Δόκιμε, Διαταγές

Δεν είπα τίποτα.
Καληνύχτησα τους στρατιώτες μου με ευχές
-Γιατί φεύγετε κύριε Δόκιμε, είπαν με παράπονο
-Διαταγές απήντησα, Διαταγές.


Έφυγα
Άγρια μεσάνυχτα τριγυρίζω έξω απ την Λέσχη
Θεόκλειστα
Καμιά κίνηση.
Φάγανε νωρίς.
Πήγαν για ύπνο.
Πάει να με πιάσει το παράπονο
-Ο Στρατός αυτή είναι η οικογένεια σου τώρα
Έτσι είπα στον εαυτό μου για να τον παρηγορήσω.


Δεν θα ξεχάσω εκείνο το Πάσχα στα Γιάννενα.
Γύριζα θεονήστικος μέσα στη νύχτα. Ολομόναχος
Πιο πολύ δεν μου λείπε το φαγητό
Πιο πολύ η ζεστασιά της οικογένειας μου μου λείπε
Η ζεστασιά της οικογένειας,,,,,,,,,,,,,,,,,
Εκείνο το Πάσχα στα Γιάννενα.
Εκείνο το Πάσχα......................,

facebook/ Theofanis Graikiotis
Σχόλιο : 
 
Ένα χρόνο αργότερα ήλθε η δική μου σειρά να "μείνω νηστικός" το Μεγάλο Σάββατο του 1975 στην Θήβα καθώς ήμουν και εγώ αξιωματικός του αγήματος απόδοσης τιμών και από καθαρά "λανθασμένη εκτίμηση των περιστάσεων" (είχαμε πει με συναδέλφους να φάμε σε κάποιο ταβερνάκι που φυσικά ήταν θεόκλειστο)  βρέθηκα  στην ίδια μοίρα. Στάθηκα όμως τυχερός και μαζί με εμένα και άλλοι δύο δόκιμοι, που ήταν και αυτοί επικεφαλείς σε αγήματα, καθώς βρήκαμε συμπαράσταση από μια καλή φίλη και συμφοιτήτρια του αδελφού μου την Μαρία Γ. που όταν πήγαμε μεταμεσονύκτια στο σπίτι της και την κατατρομάξαμε κτυπώντας επίμονα το κουδούνι της, με το θάρρος της παλιάς φιλίας μας, την ξυπνήσαμε  και της ζητήσαμε φαγητό και αυτή προθυμότατα μας κατέβασε αυγά, τσουρέκι και άλλα καλούδια. Αξέχαστες στιγμές…
ΚΓ

Δεν υπάρχουν σχόλια: