Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου 2015

ΕΛΛΑΔΑ : Τα 10 χαρακτηριστικά του καλού εκπαιδευτικού


Photo από http://www.theguardian.com



Τα 10 χαρακτηριστικά του καλού εκπαιδευτικού, μόνο για την Ελλάδα.

Στην Ελλάδα ο εκπαιδευτικός:

  • Είναι επαγγελματίας

Είναι επαγγελματίας ,  γιατί πολλές φορές, με τρόπους που ο ίδιος γνωρίζει καλά, κάνει τα σχολεία να λειτουργήσουν.
(Σημ. Τα σχολεία στην Ελλάδα στελεχώνονται πλήρως  με προσωπικό 4 μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων και   τα  σχολικά βιβλία  έρχονται πάντα με καθυστέρηση).

  • Είναι  πολυμήχανος

Είναι  πολυμήχανος, γιατί εκτελεί παράλληλα με τη δουλειά του και άλλες  δουλειές όπως του νοσοκόμου, του συντηρητή, του κοινωνικού λειτουργού, του εκφορτωτή και άλλες πολλές.
(Σημ. Στα ελληνικά σχολεία δεν υπάρχει άλλο υποστηρικτικό προσωπικό εκτός από εκπαιδευτικούς και καθαρίστριες)

  • Είναι σε εγρήγορση

Είναι σε εγρήγορση, με τα υπάρχοντά του πάντα έτοιμα, για να υπηρετήσει στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της χώρας , ιδιαίτερα αν είναι αναπληρωτής.
( Σημ. Στην Ελλάδα οι τοποθετήσεις αναπληρωτών αλλά και μονίμων βγαίνουν πάντα τελευταία στιγμή. Μερικές φορές ανακοινώνονται μετά την έναρξη του σχολικού έτους.

  • Είναι προσαρμοστικός.

Δείχνει μεγάλη προσαρμοστικότητα στα  νέα δεδομένα που κάθε φορά ο νέος Υπουργός Παιδείας  «οραματίζεται» για την εκπαίδευση.
(Σημ. Στην Ελλάδα οι Υπουργοί Παιδείας αλλάζουν κάθε χρόνο σχεδόν και όλοι τους έχουν “νέες” ιδέες για την εκπαιδευση).

  • Είναι κακοπληρωμένος

Είναι κακοπληρωμένος , και ιδιαίτερα ο  νέος εκπαιδευτικός, σε τέτοιο βαθμό , που η επιβίωσή του είναι δύσκολη.
( Σημ. Δε χρειάζεται σημείωση)

  • Είναι ανεκτικός

Είναι ανεκτικός με την ιδεολογία που καλλιεργείται από γονείς αλλά και Υπουργούς Παιδείας, ότι δεν εργάζεται όσο πρέπει.
( Σημ. Υπουργοί Παιδείας της Ελλάδας κατά  καιρούς αναφέρονται προσβλητικά στους εκπαιδευτικούς)

  • Είναι ονειροπόλος

Είναι ονειροπόλος γιατί ονειρεύεται μια καλύτερη εκπαίδευση που ποτέ δε την έχει ζήσει και μάλλον δε θα τη ζήσει ποτέ.
( Σημ. Αυτή η εικόνα είναι πιο έντονη σε  Έλληνες εκπαιδευτικούς που πλησιάζουν στην αφυπηρέτηση και γνωρίζουν ότι τίποτα δεν άλλαξε στην ελληνική εκπαίδευση μέσα στις τελευταίες 3 δεκαετίες )

  • Είναι παραγκωνισμένος

Είναι παραγκωνισμένος γιατί πάντα εφαρμόζει  εκπαιδευτικές πολιτικές που έχουν συλλάβει και οργανώσει άτομα που βρίσκονται μακριά από τον ενεργό χώρο της σχολικής τάξης. Επιπλέον ποτέ δεν του έχει ζητηθεί η άποψή του για αυτό που πρόκειται να εφαρμοστεί.
(Σημ. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι απόλυτα συγκεντρωτικό)

  • Είναι υπομονετικός

Είναι υπομονετικός με ανθρώπους που του υποδεικνύουν, ως ειδήμονες, πώς θα κάνει τη δουλειά του.
( Σημ. Στην Ελλάδα  όλοι έχουν άποψη για τη διδασκαλία και το έργο του εκπαιδευτικού)

  • Είναι ευέλικτος

Είναι ευέλικτος , γιατί παρά τις άνωθεν εντολές για τον τρόπο διδασκαλίας του  στην τάξη, έχει την επαγγελματική ικανότητα να διαμορφώνει ο ίδιος τη διδασκαλία του σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών που αυτός γνωρίζει καλά.
( Σημ. Τα mail box στα ελληνικά σχολεία γεμίζουν καθημερινά με εντολές του Υπουργείου Παιδείας σχετικές με τη λειτουργία τους)
Υπάρχουν και άλλα σίγουρα που μόνο οι Έλληνες εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλά
Παντέρας Ν. ΠΕ 70
http://fresheducation.gr/?p=8746

Δεν υπάρχουν σχόλια: