ΗΛΙΑΚΗΣ POINT
Στις 17/05/2011 σας παρουσιάσαμε τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες ενός εγκλήματος στον ουρανό του Αιγαίου – που έχει κουκουλωθεί στο όνομα του γνωστού δόγματος των ελληνικών κυβερνήσεων που λέγει «Μην ενοχλείτε και καταγγέλλετε την Τουρκία» και ανασύραμε από το αρχείο του τουρκικού Υπουργείου Άμυνας το φάκελο του θανάτου του ηρωικού σμηναγού, Κώστα Ηλιάκη που στις 23 Μαΐου 2006, καταρίφθηκε στην περιοχή της Καρπάθου από τον Τούρκο πιλότο Χαλί Ιμπραήμ, που αξίζει να σημειώσουμε ότι ενώ βρισκόταν στα χέρια των Ελλήνων παραδόθηκε στους Τούρκους.
Σήμερα με την βοήθεια των ιστολογίων http://gdailynews.wordpress.com, http://www.onalert.com και του ιστολογίου της εφημερίδας "Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" σας παρουσιάζουμε μια σφαιρική εικόνα του γεγονότος
ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Τα ημερολόγια του Ηλιάκη.
Πέρασαν πέντε χρόνια. 23 Μαίου 2006.
Τέσσερα ελληνικά F-16,διατάσσονται να απογειωθούν από αεροδρόμιο της Κρήτης,με αποστολή την αναγνώριση-αναχαίτιση, τεσσάρων τουρκικών μαχητικών που συνόδευαν φωτογραφικό αεροσκαφός της τουρκικής ΠΑ. Οι έλληνες χειριστές ενημερώνονται ότι στη θαλάσσια περιοχή ,πλέει και τουρκική φρεγάτα.
Ο τουρκικός σχηματισμός είχε στόχο να συνοδεύσει το φωτογραφικό RF-4 ,μέχρι τα παράλια της Κρήτης. Η εμμονή της Άγκυρας να εντοπίσει τις θέσεις που είχαν αναπτυχθεί τα αντιπυραυλικά συστήματα S-300,ήταν πια γνωστή στους έλληνες χειριστές.
Λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι,τα ελληνικά F-16,είχαν προσεγγίσει το τουρκικό σχηματισμό. Ο σμηναγός Κώστας Ηλιάκης, πλησίασε το φωτογραφικό αεροσκάφος κατόπιν εντολής από το ΑΤΑ,για να καταγράψει τον εξοπλισμό του.
Χωρίς καμμία προειδοποίηση ο τούρκος σμηναγός Ιμπραήμ Χάλι, πραγματοποίησε ένα φονικό ελιγμό πέφτοντας με το F-16 του, πάνω στη καλύπτρα του αεροσκάφους του Κ.Ηλιάκη,ο οποίος σκοτώθηκε ακαριαία. (σημ.kgrek: Βεβαίως στην αναφορά του Τούρκου πιλότου τα γεγονότα παρουσιάζονται διαφορετικά). Ο τούρκος πιλότος κατόρθωσε να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα και λίγα δευτερόλεπτα μετά βρέθηκε στη θάλασσα.
Από εκείνη τη στιγμή αρχίζει ο χειρισμός μιας κρίσης που θα μπορούσε να οδηγήσει σε καταστάσεις ανεξέλγκτες. Μαχητικά οπλιμσμένα αεροσκάφη και των δύο χωρών απογειώνονται και πετούν προς τη περιοχή μεταξύ Καρπάθου-Κρήτης. Μυρίζει μπαρούτι και μια σπίθα αρκεί για να προκαλέσει έκρηξη.
Στο υπόγειο του ΥΕΘΑ, στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων βρίσκεται ήδη ο τότε Α/ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Πανγιώτης Χινοφώτης. Σύντομα έφθασε και ο τότε υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Μεϊμαράκης. Έχει διαταχθεί ήδη πλήρης ετοιμότητα αλλά είναι σαφές ότι οι χειρισμοί που πρέπει να γίνουν απαιτούν λεπτότητα.
To On Alert, δημοσιεύει τα ημερολόγια του ΕΘΚΕΠΙΧ. Καταγράφουν λεπτό προς λεπτό ότι συνέβη εκείνο το τραγικό μεσημέρι της 26ης Μαίου 2006 στην περιοχή μεταξύ Καρπάθου-Κρήτης. Πως ενοπίστηκε ο Τούρκος πιλότος που σκότωσε τον Κ.Ηλιάκη ,πως αρνήθηκε την ελληνική βοήθεια από ελικόπτερο Super Puma τραβώντας ακόμη και πιστόλι εναντίον των πιλότων μας και τελικά πως αποφασίσαμε να τον παραδώσουμε!
Σ΄ αυτή τη σελίδα περιγράφονται οι πρώτες ενέργειες που έγιναν,ώστε η ελληνική στρατιωτική μηχανή να τεθεί σε ετοιμότητα για παν ενδεχόμενο. Το ελικόπτερο Super Puma, έχει ήδη διαταχθεί να απογειωθεί και το πετρελαιοφόρο πλοίο CENTURY έχει ενημερώσει ότι πλέει προς τη περιοχή όπου έχει εντοπιστεί ο Τούρκος πιλότος Ιμπραήμ Χάλι.Το δεξαμενόπλοιο μαζεύει από τη θάλσσα τον Τούρκο,ο οποίος έχει εντοπιστεί από το ελικόπτερό μας ,αλλά αρνείται την βοήθειά του.
Η ομάδα διάσωσης αποβιβάζεται στο δεξαμενόπλοιο κι έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τον Τούρκο χειριστή. Παρά το σοκ της εγκατάλειψης ο Χάλι είναι σκληρός. Εκτελώντας προφανώς τις εντολές των ανωτέρων του αρνείται πεισματικά να μπει στο ελικόπτερο. Ξέρει ότι έχει προκαλέσει το θάνατο ενός Έλληνα πιλότου κι αυτό μπορεί να έχει βαρύτατες συνέπειες. Όταν πιέζεται από τους Έλληνες,τραβάει πιστόλι και απειλεί! Η κατάσταση έχει ξεφύγει από τον έλεγχο και η ένταση,όχι μόνο στο κατάστρωμα του δεξαμενόπλοιου ,αλλά και στον αέρα είναι τεταμένη. Εκείνη τη στιγμή στον αέρα βρίσκονται 120 μαχητικά αεροσκάφη,ελληνικά και τουρκικά,όλα πάνοπλα! Ήδη έχει φθάσει και τουρκικό ελικόπτερο για να πάρει τον Τούρκο.
Η ώρα είναι 14.29. Η εντολή που φθάνει από το ΕΘΚΕΠΙΧ είναι μεν σαφής αλλά προκαλεί απορίες:
“Εντολή Α/ΓΕΕΘΑ για παράδοση τούρκου πιλότου στο τουρκικό πλήρωμα διάσωσης με τρόπο όμως ώστε να φανεί ότι η παράδοση έγινε από την ελληνική προς τη τουρκική πλευρά.Η παράδοση να καταγραφεί από κάμερα”.
Η ουσία του θέματο είναι ότι οι Τούρκοι που εκείνη την ημέρα προσπαθούσαν να εντοπίσουν και να φωτογραφίσουν τις θέσεις των συστημάτων S-300, κατόρθωσαν ασκώντας στρατιωτική πίεση στην Ελλάδα να επιβάλουν τις θέσεις τους. Ήταν η πρώτη φορά που ένας Τούρκος που έπεσε στο Αιγαίο παραδίνονταν μ΄ αυτό το τρόπο στους συμπατριώτες του. Αφού πρώτα είχε σκοτώσει έναν Έλληνα χειριστή.
http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=5833
Ακολουθεί παρακάτω η αναφορά του Τούρκου πιλότου προς το Υπουργείο Άμυνας της χώρας του;
«Ζήτησα από τον Ηλιάκη να απομακρυνθεί από τον σχηματισμό μας, ενώ με κατάλληλο ελιγμό τον εγκλωβίζω στο δικό μου σύστημα ραντάρ των πυραύλων μου. Ο ένας πιλότος δεν έφυγε, συνεννοήθηκα με το συμπολεμιστή μου στο δεύτερο αεροπλάνο και αντιμετώπισα την κατάσταση με εκτόξευση πυραύλου. Ο άλλος Έλληνας πιλότος εξαπέλυσε και αυτός έναν πύραυλο και βρήκε τον συνάδελφό μου χειριστή στο RF-4 στο φτερό και τον κατέρριψε».
Είναι η πρώτη φορά που αποκαλύπτεται ότι η κατάρριψη του ηρωικού Κώστα Ηλιάκη δεν ήταν ένα ατύχημα στον αέρα, αλλά μια καθαρή επιθετική πολεμική ενέργεια των Τούρκων πιλότων, γεγονός που έχει αποκρυφτεί επιμελώς μέχρι σήμερα.
ΑΠΌ τον ιστοχώρο της εφημερίδας "Η Καθημερινή
της 24ης Μαίου 2006.
Φονική εμπλοκή στο Αιγαίο
Απέφυγαν τη μεγάλη κρίση Αθήνα και Αγκυρα
Η σύγκρουση δύο πολεμικών F-16 της ελληνικής και τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας που είχε ως συνέπεια την απώλεια του Eλληνα πιλότου σμηναγού Κώστα Ηλιάκη, αποτελεί σοβαρότατο γεγονός, αποκαλυπτικό του κινδύνου που εκπηγάζει από την εμμονή της Τουρκίας να αναπτύσσει εντονότατη στρατιωτική δραστηριότητα στο Αιγαίο, δίχως να τηρεί τους κανόνες ασφαλείας εναερίου κυκλοφορίας.
Τα Γενικά Επιτελεία και οι κυβερνήσεις Ελλάδος και Τουρκίας ανέλαβαν μία κοινή προσπάθεια διαχειρίσεως της κρίσεως, με στόχο να αποφευχθεί κλιμάκωση της μεγάλης εντάσεως, που απειλείτο, ώστε να μη διαταραχθούν οι πολιτικές σχέσεις των δύο χωρών.
Ο πρωθυπουργός κ. Κ. Καραμανλής από το Παρίσι, όπου ευρίσκετο, έδωσε εντολή στην υπουργό Εξωτερικών κα Ντόρα Μπακογιάννη να επιστρέψει από το Ελσίνκι στην Αθήνα. Προηγουμένως είχαν πραγματοποιηθεί αλλεπάλληλες συνομιλίες των Αρχηγών των Επιτελείων Ελλάδος και Τουρκίας, που είχαν ως αποτέλεσμα την εκτόνωση της εντάσεως.
Το περιστατικό συνέβη στις 12.45 στον διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου, νοτιανατολικώς της Καρπάθου, σε ύψος 27.000 ποδών, όπου κινούνται αεροσκάφη της Πολιτικής Aεροπορίας και όχι μαχητικά. Παράλληλα, ο διασωθείς Τούρκος πιλότος δημιούργησε έντονο επεισόδιο, αρνούμενος να παραδοθεί σε Eλληνες διασώστες και, τελικώς, κατόπιν συνεννοήσεως παρελήφθη από τουρκικό ελικόπτερο.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_100047_24/05/2006_185094
«Kόκκινη γραμμή» Xηνοφώτη-Oζκιόκ
Eλλάδα και Tουρκία βρέθηκαν χθες πάρα πολύ κοντά σε μια κρίση που πολύ εύκολα θα μπορούσε να καταστεί ανεξέλεγκτη. H σύγκρουση των δύο μαχητικών αεροσκαφών ήταν ασφαλώς ένα από τα πλέον «επικίνδυνα» περιστατικά από την εποχή των Iμίων. Eνα περιστατικό που για χρόνια αναμενόταν με ανησυχία ως προς τις ανεξέλεκτες, εκρηκτικές διαστάσεις που θα μπορούσε να λάβει και τις οποίες, ευτυχώς τελικά, δεν έλαβε. Kαθοριστικός παράγων σε αυτήν την εξέλιξη ήταν οι απευθείας επικοινωνίες μεταξύ των δύο αρχηγών, του AΓEEΘA ναυάρχου Xηνοφώτη και του Tούρκου στρατηγού Oζκιόκ.
Aμέσως μετά τη σύγκρουση, πολλές δεκάδες μαχητικά αεροσκάφη απογειώθηκαν από την Kρήτη και σειρά μονάδων όλων των όπλων τέθηκαν σε άμεση ετοιμότητα, η οποία διατηρήθηκε για αρκετές ώρες.
Σχεδόν ταυτόχρονα, όμως, ξεκίνησε και η άμεση επικοινωνία των δύο αρχηγών. Στις τηλεφωνικές τους συνδιαλέξεις, πρώτον, επιβεβαιώθηκε από κοινού ότι επρόκειτο περί σύγκρουσης και, δεύτερον, ότι το τραγικό αυτό περιστατικό δεν θα έπρεπε να οδηγήσει σε κλιμάκωση μεταξύ των δύο πλευρών. H σημασία αυτών των επαφών καθίσταται ακόμη πιο προφανής λαμβάνοντας υπόψη ότι στο τουρκικό πολιτικό σύστημα ο αρχηγός του γενικού επιτελείου ενόπλων δυνάμεων δεν έχει μόνο τη στρατιωτική ευθύνη για το θέμα, αλλά και πολύ σημαντικό μέρος της αποφασιστικής αρμοδιότητας του πολιτικού χειρισμού - άλλωστε στο πρωτόκολλο προηγείται του υπουργού Aμυνας της χώρας.
Oι σοβαρότατοι κίνδυνοι που γεννάει αυτή η συνεχής τουρκική δραστηριότητα στο Aιγαίο ήταν το κεντρικό θέμα συζήτησης μεταξύ των δύο αρχηγών στη συνάντησή τους στο περιθώριο των εργασιών της Στρατιωτικής Eπιτροπής του NATO (το οποίο χθες κράτησε τις αναμενόμενες αποστάσεις από το περιστατικό) πριν από λίγες μέρες στις Bρυξέλλες. Mάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η συζήτηση αυτή δεν ήταν η πρώτη. Eίχαν προϋπάρξει άλλες, τηλεφωνικές επαφές. H αρχή είχε γίνει όταν, πριν από μερικές εβδομάδες, οι τουρκικές παραβιάσεις άγγιξαν πρωτοφανείς αριθμούς. Πράγματι, στις εβδομάδες που ακολούθησαν εκείνες τις επαφές οι παραβιάσεις περιορίστηκαν σταθερά σε χαμηλούς μονοψήφιους αριθμούς, χωρίς βεβαίως αυτό να εγγυάται κάτι για το μέλλον. Στη συνάντηση Xηνοφώτη - Oζκιόκ συζητήθηκε και το ενδεχόμενο επίσκεψης του Eλληνα αρχηγού στην Aγκυρα, υπό τον όρο ότι μια τέτοια επίσκεψη, που θα είναι η πρώτη σε αυτό το στρατιωτικό επίπεδο και προγραμματίζεται για το καλοκαίρι, δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί εν μέσω παραβάσεων ή παραβιάσεων στο Aιγαίο, με δεδομένο και το πολύ κακό προηγούμενο κατά τις ημέρες της επίσκεψης Mολυβιάτη στην Aγκυρα.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_1_24/05/2006_185085
Μία εβδομάδα πριν τον Ηλιάκη,
οι Τούρκοι είχαν προσπαθήσει να σκοτώσουν
κι άλλο πιλότο μας.
16 Μαίου 2006. Μία ακριβώς εβδομάδα, πριν από τη μοιραία για τον Κώστα Ηλιάκη πτήση.
Δύο ελληνικά F-16, έχουν απογειωθεί με αποστολή την αναγνώριση και αναχαίτιση δύο τουρκικών φωτογραφικών αεροσκαφών που έχουν εντοπιστεί να πετούν μεταξύ Λέσβου- Λήμνου.
Οι πτήσεις των φωτογραφικών αεροσκαφών των Τούρκων είχαν μπει στην ημερήσια διάταξη των προκλήσεων κάμποσο καιρό. Οι Έλληνες χειριστές δεν άργησαν να εντοπίσουν τα τουρκικά RF-4, τα οποία όπως ανέμεναν οι πιλότοι μας, συνοδεύονταν από δύο οπλισμένα F-16.
Ακολουθώντας πιστά τις διαταγές οι δύο χειριστές ξεκίνησαν τη διαδικασία αναγνώρισης του τουρκικού σχηματισμού. Ο ένας από τους δύο Έλληνες πιλότους, έχοντας πορεία προς τον τουρκικό σχηματισμό –αλλά χωρίς να έχει πλησιάσει επικίνδυνα- προσπάθησε να δει με τι φωτομηχανή ήταν εφοδιασμένα τα τουρκικά αεροσκάφη. Και τότε ο νεαρός χειριστής, χωρίς να το περιμένει , χωρίς να το φανταστεί κατάλαβε, ότι έβαλε τη ζωή του σε θανάσιμο κίνδυνο.
Το ένα από τα δύο οπλισμένα F-16, που συνόδευαν τα φωτογραφικά αεροσκάφη, έκανε ένα φονικό ελιγμό προς το μέρος του. Μόνο το ένστικτο επιβίωσης, τα γρήγορα αντανακλαστικά του και η τύχη τον έσωσε από τη σύγκρουση, από την οποία δεν θα είχε καμία ελπίδα επιβιώσης. Το τουρκικό F-16, θα έπεφτε πάνω στην καλύπτρα του. Όπως ακριβώς έμελε να συμβεί επτά ημέρες αργότερα. Ο χειριστής με ένα ενστικτώδη ελιγμό βούτηξε το αεροσκάφος του προς τα κάτω. Από τον ασύρματο ανέφερε αμέσως το φονικό ελιγμό του Τούρκου, κάνοντας τους επιτελείς του ΑΤΑ να παγώσουν.
Όταν οι δύο πιλότοι προσγειώθηκαν στη βάση τους, ανέφεραν τον ασυνήθιστα επιθετικό και χωρίς αμφιβολία εγκληματικό ελιγμό του Τούρκου. Με βάση απόρρητο σήμα που είχε εκδοθεί από τις 17-01-06, με σκοπό “τη καταγραφή- παρακολούθηση επικίνδυνων καταστάσεων”, οι δύο χειριστές συνέταξαν και έγγραφη αναφορά προς το ΑΤΑ. Το σήμα που είχε εκδοθεί από τις αρχές του χρόνου, έλεγε με σαφήνεια ότι οι χειριστές πρέπει να αναφέρουν άμεσα:
1. Χρήση C/F
2. Επικίνδυνους ελιγμούς
3. Παρενόχληση πολιτικών και στρατιωτικών μεταφορικών αεροσκαφών
4. Οποιοδήποτε ασυνήθιστο γεγονός παρατηρηθεί κάτα τη φάση αναχάιτισης
5. Τα ανωτέρω στοιχεία να αναφέρονται και προφορικά σε απενημερώσεις με ΑΤΑ/ΕΚΑΕ.
2. Επικίνδυνους ελιγμούς
3. Παρενόχληση πολιτικών και στρατιωτικών μεταφορικών αεροσκαφών
4. Οποιοδήποτε ασυνήθιστο γεγονός παρατηρηθεί κάτα τη φάση αναχάιτισης
5. Τα ανωτέρω στοιχεία να αναφέρονται και προφορικά σε απενημερώσεις με ΑΤΑ/ΕΚΑΕ.
Οι δύο πιλότοι και ειδικά ο ένας που έζησε το τρόμο του φονικού ελιγμού του Τούρκου, ακολούθησαν κατά γράμμα τις εντολές του σήματος, ελπίζοντας προφανώς ότι μετά από την ανφορά τους, θα λαμβάνονταν κάποια μέτρα προφύλαξης των χειριστών , γιατί η εντύπωση που αποκόμισαν από την εμπειρία τους ήταν κάτι παραπάνω από σαφής. Οι Τούρκοι ήθελαν να προκαλέσουν θύματα στο Αιγαίο.
Το παράδοξο όμως είναι ότι παρά το συβάν στο βορειοανατολικό Αιγαίο, δεν εκδόθηκε καμία διαταγή, κανένα σήμα που θα εφιστούσε την προσοχή στους πιλότους αναχαίτισης. Τίποτα απολύτως. Υποτίμηση της απειλής ή κάτι άλλο;
Το μόνο βέβαιο είναι ότι ακριβώς μία εβδομάδα μετά, το σκηνικό επαναλήφθηκε με ακριβώς τον ίδιο τρόπο. Μόνο που αυτή τη φορά το σενάριο δεν είχε χάπι έντ. Ο ηρωϊκός σμηναγός Κώστας Ηλιάκης , πλήρωσε με τη ζωή του, την αδιαφορία για την ανθρώπινη ζωή που έδειξαν οι Τούρκοι, αλλά πιθανόν και την αδιαφορία – ή μήπως την ανικανότητα- κάποιων να εκτιμήσουν το μέγεθος της απειλής. Ο τρόπος με τον οποίο σκοτώθηκε ο Ηλιάκης, σόκαρε κάποιους συναδέλφους του, οι οποίοι ήταν από τους ελάχιστους που είχαν γνώση και του συμβάντος που είχε προηγηθεί μεταξύ Λήμνου – Λέσβου. Ψάχνοντας να εντοπίσουν τη τύχη της αναφοράς των δύο πιλότων που είχαν τη πρώτη ένδειξη των προθέσεων των Τούρκων, λένε ότι δεν τη βρήκαν πουθενά.
http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=5837
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου