Μικροί εφευρέτες
«Είμαστε η καλύτερη εικονική επιχείρηση της χρονιάς!» δηλώνουν γεμάτοι
ενθουσιασμό οι απόφοιτοι της Α΄ Λυκείου των εκπαιδευτηρίων Ι. Μ.
Παναγιωτόπουλος, οι οποίοι πριν από λίγες ημέρες κατέκτησαν την πρώτη
θέση στον Πανελλαδικό Μαθητικό Διαγωνισμό, που πραγματοποιήθηκε στο
Deree, με το προϊόν Night Eye. Πρόκειται για ένα καινοτόμο και
οικολογικό σύστημα φωτισμού για ποδήλατο, το οποίο οριοθετεί με λέιζερ
την πορεία του ποδηλάτη, συμβάλλοντας σημαντικά στην ασφάλειά του. Την
πατέντα, η οποία είναι βασισμένη αποκλειστικά σε ανανεώσιμες πηγές
ενέργειας (μικρά ηλιακά πάνελ), ανέπτυξαν οι μαθητές συστήνοντας την
Athletic Technology Cooperation, μια εικονική επιχείρηση.
Εχοντας αφιερώσει ολόκληρη τη σχολική χρονιά δουλεύοντας επάνω στην ιδέα τους, οι δεκαεξάχρονοι «επιχειρηματίες» είδαν τους κόπους τους να ανταμείβονται: «Διαγωνιστήκαμε με άλλα δώδεκα σχολεία. Είχαμε το περίπτερό μας, κάναμε συνέντευξη με τους κριτές για να παρουσιάσουμε το προϊόν μας, ακολούθησε παρουσίαση για το κοινό. Αισθανόμαστε χαρούμενοι και δικαιωμένοι», λένε.
Αυτές τις ημέρες, ενώ οι περισσότεροι συνομήλικοί τους απολαμβάνουν τις διακοπές τους απαλλαγμένοι από το άγχος των εξετάσεων, οι δημιουργοί του Night Eye προετοιμάζονται πυρετωδώς για τη συμμετοχή τους στον Τελικό Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2014», που θα πραγματοποιηθεί στην Εσθονία στις 22-25 Ιουλίου. Στο μεταξύ -αν και εικονική- η επιχείρησή τους δοκιμάζει τις δυνάμεις της στην αληθινή αγορά, καθώς βρίσκεται στα σκαριά μια συνεργασία με την εταιρεία Cocomat, που έχει ήδη παραγγείλει συστήματα φωτισμού για τα ποδήλατα που πουλάει.
Τους τελευταίους μήνες παρακολουθήσαμε από κοντά τις προσπάθειες των παιδιών. Οταν ακόμα η ιδέα τους βρισκόταν στη φάση της υλοποίησης, είχαμε περάσει μία μέρα μαζί τους, καταγράφοντας την ατμόσφαιρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, που αποτελούσε το χώρο εργασίας τους. Οι αρμοδιότητες ήταν αυστηρά κατανεμημένες. Το ενδιαφέρον όλων έντονο. Η συμμετοχή ενεργή. Η δυναμική της ομάδας τέτοια, ώστε να έχουν δραστηριοποιηθεί ακόμη κι εκείνοι που μέχρι τότε δεν διακρίνονταν για τις υψηλές επιδόσεις τους στα μαθήματα.
«Πρώτη φορά έπιασα κολλητήρι στα χέρια μου!» λέει η Μαριαλένα Καλύβα. «Επειδή είμαστε κορίτσια, θεωρούσαν ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τα ίδια πράγματα με τα αγόρια, αλλά δεν είναι έτσι. Συνέβαλα κι εγώ στην κατασκευή, ένιωσα ότι κάνω κάτι χρήσιμο. Δεν λείπουν οι διαφωνίες, όμως συνεργαζόμαστε πολύ καλά, ενώ η εμπειρία είναι σίγουρα ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική». «Εδώ και μήνες λειτουργούμε σαν μια κανονική επιχείρηση. Για να καλύψουμε τις ανάγκες μας, συγκεντρώσαμε μετοχικό κεφάλαιο 1.000 ευρώ, πουλώντας “μετοχές” των 2 ευρώ - οι οικογένειές μας, οι φίλοι, οι δάσκαλοί μας έγιναν όλοι μέτοχοι», εξηγεί ο Σπύρος Λύτρας, «πρόεδρος» της εταιρείας.
Οχι ότι δεν έλειψαν οι δυσκολίες, με μεγαλύτερη την ανεύρεση των απαραίτητων εξαρτημάτων. Χρειάστηκε να γίνει εισαγωγή από την Κίνα, με την υποστήριξη του καταστήματος ποδηλάτων «Τρίαθλον», που έγινε χορηγός της ομάδας. Επειτα έπρεπε να βρεθεί το κατάλληλο σλόγκαν για την προώθηση του προϊόντος. Τα παιδιά σκέφτηκαν το (B)RIGHT CYCLING. Εφτιαξαν και το σχετικό λογότυπο, σχεδίασαν τη συσκευασία και, φυσικά, τη διαφημιστική αφίσα. Τα πράγματα πήραν το δρόμο τους... Μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί 70 κομμάτια, με στόχο τα 100. Διαπιστώθηκε διαφορά στις μαθητικές επιδόσεις των παιδιών από τότε που μπήκε σε εφαρμογή το πρόγραμμα; «Η μέρα με τη νύχτα», απαντά ο φυσικός Γιάννης Αποστολάκης. «Μόλις εξασφάλισαν το θεωρητικό υπόβαθρο, με ξεπέρασαν! Σκέφτηκαν μόνοι τους εξαιρετικές λύσεις για να βελτιώσουν το προϊόν». «Επιδίωξή μας είναι η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας των μαθητών. Είναι σημαντικό ένα σχολείο να συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη. Η γνώση, αν δεν συνδέεται με την ίδια τη ζωή, είναι άνευ νοήματος», τονίζει ο διευθυντής Στάθης Κουτσούνης. Αρωγός στο πλευρό της ομάδας είναι και ο Γιώργος Δαλάκας, οικονομικός αναλυτής της εταιρείας SDB (βιομηχανικά ορυκτά), ο οποίος προσφέρει εθελοντικά την τεχνογνωσία του. Ως άνθρωπος της αγοράς, θεωρεί άραγε πως ένα προϊόν σαν αυτό των παιδιών θα είχε μέλλον; «Γιατί, ο Στιβ Τζομπς πώς ξεκίνησε;» απαντά χωρίς δεύτερη σκέψη.
Τι είναι το Night Eye
Κάθε ποδήλατο που είναι εφοδιασμένο με αυτό το πρωτοποριακό σύστημα φωτισμού, εκτός από το σύνηθες μπροστινό φως και το πίσω led, διαθέτει στο πίσω μέρος του δύο λέιζερ, τα οποία οριοθετούν έναν φωτεινό ποδηλατόδρομο, επιτρέποντας στον ποδηλάτη να κινείται με ασφάλεια. Κόστος: περίπου 30 €.
Εχοντας αφιερώσει ολόκληρη τη σχολική χρονιά δουλεύοντας επάνω στην ιδέα τους, οι δεκαεξάχρονοι «επιχειρηματίες» είδαν τους κόπους τους να ανταμείβονται: «Διαγωνιστήκαμε με άλλα δώδεκα σχολεία. Είχαμε το περίπτερό μας, κάναμε συνέντευξη με τους κριτές για να παρουσιάσουμε το προϊόν μας, ακολούθησε παρουσίαση για το κοινό. Αισθανόμαστε χαρούμενοι και δικαιωμένοι», λένε.
Αυτές τις ημέρες, ενώ οι περισσότεροι συνομήλικοί τους απολαμβάνουν τις διακοπές τους απαλλαγμένοι από το άγχος των εξετάσεων, οι δημιουργοί του Night Eye προετοιμάζονται πυρετωδώς για τη συμμετοχή τους στον Τελικό Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2014», που θα πραγματοποιηθεί στην Εσθονία στις 22-25 Ιουλίου. Στο μεταξύ -αν και εικονική- η επιχείρησή τους δοκιμάζει τις δυνάμεις της στην αληθινή αγορά, καθώς βρίσκεται στα σκαριά μια συνεργασία με την εταιρεία Cocomat, που έχει ήδη παραγγείλει συστήματα φωτισμού για τα ποδήλατα που πουλάει.
Τους τελευταίους μήνες παρακολουθήσαμε από κοντά τις προσπάθειες των παιδιών. Οταν ακόμα η ιδέα τους βρισκόταν στη φάση της υλοποίησης, είχαμε περάσει μία μέρα μαζί τους, καταγράφοντας την ατμόσφαιρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, που αποτελούσε το χώρο εργασίας τους. Οι αρμοδιότητες ήταν αυστηρά κατανεμημένες. Το ενδιαφέρον όλων έντονο. Η συμμετοχή ενεργή. Η δυναμική της ομάδας τέτοια, ώστε να έχουν δραστηριοποιηθεί ακόμη κι εκείνοι που μέχρι τότε δεν διακρίνονταν για τις υψηλές επιδόσεις τους στα μαθήματα.
«Πρώτη φορά έπιασα κολλητήρι στα χέρια μου!» λέει η Μαριαλένα Καλύβα. «Επειδή είμαστε κορίτσια, θεωρούσαν ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τα ίδια πράγματα με τα αγόρια, αλλά δεν είναι έτσι. Συνέβαλα κι εγώ στην κατασκευή, ένιωσα ότι κάνω κάτι χρήσιμο. Δεν λείπουν οι διαφωνίες, όμως συνεργαζόμαστε πολύ καλά, ενώ η εμπειρία είναι σίγουρα ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική». «Εδώ και μήνες λειτουργούμε σαν μια κανονική επιχείρηση. Για να καλύψουμε τις ανάγκες μας, συγκεντρώσαμε μετοχικό κεφάλαιο 1.000 ευρώ, πουλώντας “μετοχές” των 2 ευρώ - οι οικογένειές μας, οι φίλοι, οι δάσκαλοί μας έγιναν όλοι μέτοχοι», εξηγεί ο Σπύρος Λύτρας, «πρόεδρος» της εταιρείας.
Οχι ότι δεν έλειψαν οι δυσκολίες, με μεγαλύτερη την ανεύρεση των απαραίτητων εξαρτημάτων. Χρειάστηκε να γίνει εισαγωγή από την Κίνα, με την υποστήριξη του καταστήματος ποδηλάτων «Τρίαθλον», που έγινε χορηγός της ομάδας. Επειτα έπρεπε να βρεθεί το κατάλληλο σλόγκαν για την προώθηση του προϊόντος. Τα παιδιά σκέφτηκαν το (B)RIGHT CYCLING. Εφτιαξαν και το σχετικό λογότυπο, σχεδίασαν τη συσκευασία και, φυσικά, τη διαφημιστική αφίσα. Τα πράγματα πήραν το δρόμο τους... Μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί 70 κομμάτια, με στόχο τα 100. Διαπιστώθηκε διαφορά στις μαθητικές επιδόσεις των παιδιών από τότε που μπήκε σε εφαρμογή το πρόγραμμα; «Η μέρα με τη νύχτα», απαντά ο φυσικός Γιάννης Αποστολάκης. «Μόλις εξασφάλισαν το θεωρητικό υπόβαθρο, με ξεπέρασαν! Σκέφτηκαν μόνοι τους εξαιρετικές λύσεις για να βελτιώσουν το προϊόν». «Επιδίωξή μας είναι η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας των μαθητών. Είναι σημαντικό ένα σχολείο να συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη. Η γνώση, αν δεν συνδέεται με την ίδια τη ζωή, είναι άνευ νοήματος», τονίζει ο διευθυντής Στάθης Κουτσούνης. Αρωγός στο πλευρό της ομάδας είναι και ο Γιώργος Δαλάκας, οικονομικός αναλυτής της εταιρείας SDB (βιομηχανικά ορυκτά), ο οποίος προσφέρει εθελοντικά την τεχνογνωσία του. Ως άνθρωπος της αγοράς, θεωρεί άραγε πως ένα προϊόν σαν αυτό των παιδιών θα είχε μέλλον; «Γιατί, ο Στιβ Τζομπς πώς ξεκίνησε;» απαντά χωρίς δεύτερη σκέψη.
Τι είναι το Night Eye
Κάθε ποδήλατο που είναι εφοδιασμένο με αυτό το πρωτοποριακό σύστημα φωτισμού, εκτός από το σύνηθες μπροστινό φως και το πίσω led, διαθέτει στο πίσω μέρος του δύο λέιζερ, τα οποία οριοθετούν έναν φωτεινό ποδηλατόδρομο, επιτρέποντας στον ποδηλάτη να κινείται με ασφάλεια. Κόστος: περίπου 30 €.
http://www.kathimerini.gr/776108/article/epikairothta/ellada/mikroi-efeyretes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου