Γιατί οι κάτοικοι δημοφιλών καλοκαιρινών τουριστικών προορισμών και δη της Μεσογείου πληρώνουν πολλές φορές στην ίδια τους τη χώρα ακριβότερα τις διακοπές τους σε σχέση με τους Αγγλους, Γερμανούς ή άλλους ξένους επισκέπτες των χωρών τους; Aυτό είναι ένα ερώτημα που απασχολεί Ελληνες, Ισπανούς αλλά και κατοίκους άλλων τουριστικών καλοκαιρινών προορισμών του ευρωπαϊκού Νότου, το οποίο γίνεται ακόμη πιο έντονο όταν στη διπλανή ξαπλώστρα του ξενοδοχείου που διαμένουν ξένοι επισκέπτες συζητούν για το πόσο χαμηλές τιμές πλήρωσαν απολαμβάνοντας τις ίδιες υπηρεσίες με αυτούς.
Προφανώς, αυτό δεν συμβαίνει γιατί οι Ελληνες ιδιοκτήτες καταλυμάτων έχουν κάτι με τους Ελληνες τουρίστες ούτε γιατί οι Ισπανοί ξενοδόχοι έχουν κάτι με τους συμπατριώτες τους. Η δυνατότητα αυτή των ξένων επισκεπτών να κλείσουν φθηνότερα τις διακοπές τους για παράδειγμα στον ελληνικό προορισμό προκύπτει από κανόνες που επιβάλλει η επιχειρηματική τουριστική αγορά παγκοσμίως.
Οι ξενοδόχοι και ιδιοκτήτες διαμερισμάτων, τουλάχιστον, έξι μήνες νωρίτερα από την έναρξη της τουριστικής περιόδου πουλάνε «χονδρική» τα δωμάτιά τους στους ξένους τour οperators προσπαθώντας να εξασφαλίσουν ικανοποιητικές πληρότητες καθόλη τη διάρκεια της σεζόν. Οι τour οperators έχοντας εξασφαλίσει φθηνά τα δωμάτια τα διαθέτουν με τη σειρά τους προς ενοικίαση νωρίς και φθηνότερα στους πελάτες τους είτε αυτόνομα είτε με το αεροπορικό εισιτήριο και την παροχή πρόσθετων υπηρεσιών μεταφοράς κ.ά.
Τour οperator για κρατήσεις στην εσωτερική αγορά από Ελληνες τουρίστες που να έχει τον ρόλο των ξένων τοur οperator δεν υπάρχει. Και αυτό γιατί οι Ελληνες τουρίστες δεν κάνουν νωρίς τις κρατήσεις τους ενώ ο μεγαλύτερος όγκος ταξιδεύει κυρίως τον Αύγουστο. Τα ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία διαθέτουν χαμηλότερες τιμές από τις τιμές που δίνουν στους μεμονωμένους πελάτες τα ξενοδοχεία. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, έχει ήδη απευθύνει σύσταση προς τους ξενοδόχους για τη διατήρηση χαμηλών τιμών προς τους Ελληνες τουρίστες τη φετινή σεζόν και θα την επαναλάβει το επόμενο διάστημα. Ξενοδοχεία που προέβησαν σε προσφορές κατά την πασχαλινή περίοδο «επιβραβεύθηκαν» από τους Ελληνες τουρίστες με υψηλές πληρότητες και, ήδη, αναμένεται να ακολουθήσουν την ίδια πολιτική και το τριήμερο της Πρωτομαγιάς.
Η ΠΟΞ στη σύστασή της αναμένεται να προτρέπει τους ξενοδόχους από τώρα να διαμορφώσουν τους προϋπολογισμούς τους για το 2010, συμπεριλαμβάνοντας με ελκυστικές προσφορές στην τιμολογιακή τους πολιτική και την ελληνική αγορά. Παράλληλα, επισημαίνει τη δυνατότητα που έχουν και οι Ελληνες να κλείσουν μέσω διαδικτυακών τόπων τη διαμονή τους σε μεγάλο αριθμό ξενοδοχείων σε τιμές αντίστοιχες με αυτές που κλείνουν και οι ξένοι τουρίστες. Ενδεικτικά, ορισμένοι διαδικτυακοί τόποι που αξίζει να επισκεφθεί κανείς, προκειμένου να κλείσει το ξενοδοχειακό του κατάλυμα έχουν ως εξής: www.youtravel.com, www. expedia.com, www.hotels.com, www.booking.com, www. hotelier365.com, www.lastminute.com, www.thomascook.com, www.medhotels.com, www.thomson.co.uk, www.hotels4you.co.uk
Από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_2_26/04/2009_312283
Προφανώς, αυτό δεν συμβαίνει γιατί οι Ελληνες ιδιοκτήτες καταλυμάτων έχουν κάτι με τους Ελληνες τουρίστες ούτε γιατί οι Ισπανοί ξενοδόχοι έχουν κάτι με τους συμπατριώτες τους. Η δυνατότητα αυτή των ξένων επισκεπτών να κλείσουν φθηνότερα τις διακοπές τους για παράδειγμα στον ελληνικό προορισμό προκύπτει από κανόνες που επιβάλλει η επιχειρηματική τουριστική αγορά παγκοσμίως.
Οι ξενοδόχοι και ιδιοκτήτες διαμερισμάτων, τουλάχιστον, έξι μήνες νωρίτερα από την έναρξη της τουριστικής περιόδου πουλάνε «χονδρική» τα δωμάτιά τους στους ξένους τour οperators προσπαθώντας να εξασφαλίσουν ικανοποιητικές πληρότητες καθόλη τη διάρκεια της σεζόν. Οι τour οperators έχοντας εξασφαλίσει φθηνά τα δωμάτια τα διαθέτουν με τη σειρά τους προς ενοικίαση νωρίς και φθηνότερα στους πελάτες τους είτε αυτόνομα είτε με το αεροπορικό εισιτήριο και την παροχή πρόσθετων υπηρεσιών μεταφοράς κ.ά.
Τour οperator για κρατήσεις στην εσωτερική αγορά από Ελληνες τουρίστες που να έχει τον ρόλο των ξένων τοur οperator δεν υπάρχει. Και αυτό γιατί οι Ελληνες τουρίστες δεν κάνουν νωρίς τις κρατήσεις τους ενώ ο μεγαλύτερος όγκος ταξιδεύει κυρίως τον Αύγουστο. Τα ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία διαθέτουν χαμηλότερες τιμές από τις τιμές που δίνουν στους μεμονωμένους πελάτες τα ξενοδοχεία. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, έχει ήδη απευθύνει σύσταση προς τους ξενοδόχους για τη διατήρηση χαμηλών τιμών προς τους Ελληνες τουρίστες τη φετινή σεζόν και θα την επαναλάβει το επόμενο διάστημα. Ξενοδοχεία που προέβησαν σε προσφορές κατά την πασχαλινή περίοδο «επιβραβεύθηκαν» από τους Ελληνες τουρίστες με υψηλές πληρότητες και, ήδη, αναμένεται να ακολουθήσουν την ίδια πολιτική και το τριήμερο της Πρωτομαγιάς.
Η ΠΟΞ στη σύστασή της αναμένεται να προτρέπει τους ξενοδόχους από τώρα να διαμορφώσουν τους προϋπολογισμούς τους για το 2010, συμπεριλαμβάνοντας με ελκυστικές προσφορές στην τιμολογιακή τους πολιτική και την ελληνική αγορά. Παράλληλα, επισημαίνει τη δυνατότητα που έχουν και οι Ελληνες να κλείσουν μέσω διαδικτυακών τόπων τη διαμονή τους σε μεγάλο αριθμό ξενοδοχείων σε τιμές αντίστοιχες με αυτές που κλείνουν και οι ξένοι τουρίστες. Ενδεικτικά, ορισμένοι διαδικτυακοί τόποι που αξίζει να επισκεφθεί κανείς, προκειμένου να κλείσει το ξενοδοχειακό του κατάλυμα έχουν ως εξής: www.youtravel.com, www. expedia.com, www.hotels.com, www.booking.com, www. hotelier365.com, www.lastminute.com, www.thomascook.com, www.medhotels.com, www.thomson.co.uk, www.hotels4you.co.uk
Από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economy_2_26/04/2009_312283
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου