Ανοιξαν τα φτερά της
Την πρώτη της επίσημη πτήση πραγματοποίησε σήμερα το πρωί η Olympic Air, κάνοντας έτσι μια νέα αρχή και εισάγοντας νέα δεδομένα στον τομέα των αερομεταφορών στη χώρα μας.
Το αεροσκάφος, ένα Airbus 320 με κυβερνήτη τον κ. Σωτήρη Καλογήρου, διευθυντή πτητικής εκμετάλλευσης της Olympic Air, πραγματοποίησε την πρώτη πτήση προς Θεσσαλονίκη, στα χνάρια της αντίστοιχης πρώτης πτήσης που έκανε πριν από μισό και πλέον αιώνα η Ολυμπιακή του Αριστοτέλη Ωνάση. Σε αυτό επέβαιναν μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της MIG κ. Ανδρέας Βγενόπουλος, τα στελέχη της εταιρίας και δημοσιογράφοι.
Πριν από την αναχώρηση της πτήσης έγινε ο καθιερωμένος αγιασμός χοροστατούντος του μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαου.
Κατά την τελετή έναρξης των πτήσεων της ΟΑ, ο πρόεδρος της MIG κ. Βγενόπουλος χαρακτήρισε ιστορική και συγκινητική τη σημερινή μέρα, σημειώνοντας ότι σε αυτή τη χώρα όταν οργανωθούμε και δουλέψουμε, μπορούμε.
Ο κ. Βγενόπουλος επισήμανε ότι είναι μοναδικό επίτευγμα στον τομέα των αερομεταφορών το γεγονός ότι μέσα σε λίγους μήνες κατορθώθηκε να στηθεί, να λειτουργήσει και να πετάξει η νέα εταιρία. Σημείωσε ακόμη ότι υπάρχει μεγάλη συμπαράσταση του κόσμου «που μας δίνει δύναμη να προωθήσουμε το έργο μας».
Ο κ. Βγενόπουλος διευκρίνισε ωστόσο ότι «δεν είμαστε ιδιοκτήτες του ονόματος της Ολυμπιακής αλλά διαχειριστές. Το όνομα ανήκει στους Έλληνες».
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου κ. Γιάννης Παράσχης τόνισε ότι η σημερινή μέρα είναι ξεχωριστή, η σημαντικότερη μετά την έναρξη λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Κανείς δεν περίμενε η Ολυμπιακή να εξυγιανθεί, και, απελευθερωμένη από χρέη και παθογένειες, να αρχίσει το νέο της έργο. Πρόσθεσε, επίσης, ότι η ΟΑ έχει το νεώτερο στόλο της Ευρώπης και ευχήθηκε καλή δύναμη και καλή επιτυχία.
Στη συνέχεια ο κ. Βγενόπουλος μαζί με τον κ. Παράσχη έδεσαν τις δύο κορδέλες ως είθισται σε τέτοιες περιπτώσεις και ευχήθηκαν καλές πτήσεις στη νέα εταιρία.
Πηγή:
52 χρόνια μετά
Στις 6 Απριλίου 1957 ξεκίνησε μία ντακότα (DC3) από την Αθήνα και προσγειώθηκε στην Θεσσαλονίκη.
Έτσι ξεκίνησε η πλούσια ιστορία της Ολυμπιακής. Η εταιρεία σιγά-σιγά έγινε η εταιρεία των 5 ηπείρων, ένα ισχυρό BRAND ΝΑΜΕ στον χώρο των αερομεταφορών. Η εταιρεία του παγκόσμιου jet set η εταιρεία σύνδεσμος της Ελλάδας με τον απανταχού απόδημο ελληνισμό. Η εταιρεία τέλος πρότυπο σε θέματα ασφάλειας πτήσεων. Αυτά επί Ωνάση.
Μετά ήρθε το κράτος με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Η εταιρεία αποκτά μεν τον βαρύγδουπο τίτλο «Εθνικός Αερομεταφορέας» αλλά ταυτόχρονα με τις διάφορες κρατικές - κομματικές-παρεμβάσεις αρχίζει να χάνει γοργά την αίγλη και την αξιοπιστία που μέχρι τότε διέθετε. Οι παροχές υπηρεσιών πέφτουν και οι vip επιβάτες την εγκαταλείπουν. Η εταιρεία αλλάζει και γίνεται μία μέτρια εταιρεία που απευθύνεται κύρια στους ομογενείς και σε επιβάτες της τελευταίας στιγμής. Οι παρεμβάσεις συνεχίζονται και η Ο.Α καταντάει Φιλιππινέζα της εκάστοτε κυβέρνησης. Χιλιάδες κομματικές προσλήψεις, η κακοδιαχείριση και οι ρεμούλες, φέρνουν την εταιρεία σε θέση καταστροφής μη αναστρέψιμη.
Το... κράτος αδιαφορώντας εξακολουθεί να την εκμεταλλεύεται προσπαθώντας παράλληλα να κοροϊδέψει και την Ε.Ο.Κ για να συνεχίσει το καταστροφικό του έργο.
Οι εργαζόμενοι από την άλλη μεριά έδειξαν να μην αντιλαμβάνονται την καταστροφή που ερχόταν και ουδέποτε παρουσίασαν ένα άλλο σχέδιο λειτουργίας της εταιρείας για να μπορέσουν να αντιπαρατεθούν σοβαρά με την κακοδιαχείριση και τον κομματισμού. Έφταναν κάποιες αυξήσεις οι οποίες τις περισσότερες φορές επιβάρυναν την ήδη τραγική οικονομική κατάσταση της εταιρείας για να συμβιβαστούν και να σωπάσουν.
Με αυτά και με αυτά φτάσαμε στο σήμερα όπου η εταιρεία, διαλυμένη πια, ξαναπερνάει στα χέρια του ιδιώτη ο οποίος θα προσπαθήσει να την ξαναστήσει κόβοντας όμως όλες τις υπερατλαντικές γραμμές καθώς και την Ν. Αφρική. Οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που θα πληρώσουν το μεγαλύτερο τίμημα διότι θα κληθούν να υπογράψουν νέες συμβάσεις και χωρίς κανονισμό εργασίας. Βλέπετε όταν έπρεπε οι συνδικαλιστές να συζητήσουν με υπουργείο ή ιδιώτη για το μέλλον των εργαζομένων προτίμησαν το εύκολο σύνθημα «ενιαία & δημόσια» και «δεν συζητάμε» παρ' όλο ότι ήξεραν ότι ήταν μονόδρομος ο διάλογος. Τώρα βρίσκονται οι πάντες μπροστά σε τετελεσμένο. Κάποιοι βέβαια από τους «επαναστάτες» ανακάλυψαν εκ των υστέρων τα καλά του διαλόγου τον οποίο όπως διαδίδεται ξεκίνησαν για να πετύχουν την πρόσληψη τους με παχυλούς μισθούς από τον «κακό ιδιώτη εργοδότη».
Βλέπετε το συνδικαλιστικό κίνημα βρίθει από περιπτώσεις όπου ξεπουλήθηκαν εργαζόμενοι στο βωμό των προσωπικών συμφερόντων κάποιων συνδικαλιστών. Στο σημείο αυτό θέλουμε να πούμε δύο πράγματα προς κάθε κατεύθυνση: Το Δ.Σ του συλλόγου συνταξιούχων που αριθμεί πάνω από 10.000 μέλη παρακολουθεί με προσοχή τα τεκταινόμενα τόσο στο γενικότερο συνδικαλιστικό κίνημα της Ο Α, όσο και στο διοικητικό κομμάτι της νέας εταιρείας.
Εάν χρειαστεί να παρέμβουμε θα το κάνουμε προς κάθε κατεύθυνση και ελπίζω να γίνομαι κατανοητός. Δεν είναι της παρούσης να γραφούν λεπτομέρειες αλλά θα έχουμε λόγο για ό,τι συμβεί από εδώ και πέρα, τόσο στην ΟΑ όσο και στα συνδικάτα της.
Εμείς δεν έχουμε ψευτο-διλήμματα και ....ταμπού. Εάν η νέα διοίκηση ανεβάσει την εταιρεία και τους εργαζόμενους θα είμαστε οι πρώτοι που θα την χειροκροτήσουμε και θα την στηρίξουμε. Εάν κάποιοι συνδικαλιστές συνεχίζουν να παίζουν σε πολλά ταμπλό θα μας βρουν απέναντι τους. Τα παιχνίδια τέρμα. Η μέχρι σήμερα ιστορία μας άλλωστε εγγυάται την αξιοπιστία του Δ.Σ του συλλόγου καθώς και την αποτελεσματικότητα του.
ΗΡΑΚΛΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Πρόεδρος Σ.Σ Ε.Α.Π.Α.Ε
Πηγή
ιουλιος - Αύγουστος 2009 Τα δικά μας φτερά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου