Στις 8/5/2010 η ΝΕΤ φιλοξένησε το «Μουσικό Σχολείο Βόλου», όπου οι μαθητές και οι διδάσκοντες μάς πρόβαλαν το μοντέλο του σχολείου που διδάσκει χωρίς να καταπιέζει , που λειτουργεί χωρίς να απορρίπτει.
Η όλη εκπαιδευτική διαδικασία φαινόταν μια ευχάριστη ενασχόληση, κατά τη διάρκεια της οποίας οι μαθητές μαθαίνουν παίρνοντας ψυχική ενέργεια με την απίστευτη μουσική δημιουργικότητά τους και οι διδάσκοντες βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση με την ίδια χαρά και με μεγάλη ικανοποίηση για αυτό που κάνουν.
Το νέο σχολείο του Υπουργείου Παιδείας με τον ετήσιο προγραμματισμό και την αξιολόγηση, μπορεί και πρέπει να ενθαρρύνει τον κάθε μαθητή προς την αυτοβελτίωσή του, προς τη μέγιστη αυτοανακάλυψή του και προς τη μεγιστοποίηση της προσπάθειάς του, με διαρκή έλεγχο της απόδοσής του.
Όλοι οι μαθητές, χωρίς να θυσιάζουν τα χόμπυ τους, μπορούν να κατανοήσουν την τεράστια- υπαρξιακή ανάγκη της μόρφωσης έγκαιρα, να αναζητήσουν ένα σωστό πρόγραμμα, τις κατάλληλες θετικές επιδράσεις, ένα απαραίτητο σύστημα μελέτης, τη σωστή κατανομή του χρόνου τους, ώστε να πετυχαίνουν τους στόχους τους , τους οποίους πρέπει να θέτουν από τις τάξεις του Γυμνασίου.
Από τις 15/6 ως τις 15/8, που είναι ελεύθερος χρόνος, μπορούν οι μαθητές να ακολουθούν ένα πρόγραμμα με δραστηριότητες άθλησης, μουσικής και μάθησης χωρίς κούραση.
Μπορούν να εμπεδώνουν ύλη της προηγούμενης χρονιάς, να καλύπτουν κενά έγκαιρα με λίγη προσπάθεια και να έχουν σωστές βάσεις για την περαιτέρω διαδικασία μάθησης.
Παράλληλα με σωστό προγραμματισμό αθλοπαιδιών μπορούν να βιώσουν τη μέγιστη ικανοποίηση της σωματικής τους αντοχής, την αξία της επίμονης προσπάθειας και τα θεαματικά αποτελέσματά της.
Η αυτομόρφωση και η σωματική αυτοβελτίωση θα αποτελέσουν αναδραστικά το διαρκές σημαντικότατο μέσον προς την υπέρβαση.
Η πολιτεία πρέπει να αναλάβει την παρακολούθηση της μέγιστης δυνατής προόδου του κάθε μαθητή .
Στην ιστορία διαβάζουμε το απίστευτο και όμως αληθινό γεγονός ότι οι Αθηναίοι το 480π.Χ., το καλοκαίρι μετά τη μάχη των Θερμοπυλών και προ της ναυμαχίας της Σαλαμίνας, όταν έδιωξαν τα γυναικόπαιδα και τους πάσχοντες προς την Αίγινα, εξασφάλισαν χρήματα για τη συνέχιση της εκπαίδευσης των παιδιών σε συνθήκες επικείμενης εθνικής καταστροφής(!)
Σήμερα, με τόσα μέσα επικοινωνίας, με τα τόσα συμπεράσματα ψυχολογίας και παιδαγωγικής, αφήνουμε τραγικά αβοήθητα αρκετά Ελληνόπουλα, αμύητα στη χαρά του διαβάσματος και της προσπάθειας, παγιδευμένα και μη ανταποκρινόμενα στην εκπαιδευτική διαδικασία ή ακόμη εκτός αυτής σε μεγάλο ποσοστό(14,7%) από την ηλικία των 15 ετών.
Με την υπεύθυνη εισήγηση του κάθε Γυμνασιάρχη, μαζί με το ενδεικτικό του Ιουνίου, ίσως θα μπορούσαν οι μαθητές να παίρνουν σε φωτοτυπία έναν οδηγό σπουδών Λυκείου και Πανεπιστημίου και μια λίστα με τίτλους βιβλίων διασκεδαστικών και διδακτικών.
Ακόμη οι καθηγητές τάξης θα μπορούσαν να καθοδηγήσουν τους μαθητές, υποδεικνύοντάς τους ένα δημιουργικό, εφαρμόσιμο και ευχάριστο πρόγραμμα για την «αργία» των τριών μηνών.
Στο βιβλίο «Σύγχρονες θεωρίες μάθησης» του KNUD ILLERIS (Εκδόσεις Μεταίχμιο) προτείνονται τέσσερις τύποι μάθησης: «Η συσωρευτική, η αφομοιωτική, που σημαίνει σύνδεση κάθε νέου στοιχείου με σχήμα ή πρότυπο που προϋπάρχει, η προσαρμοσμένη σε κάτι νέο σημαντικό και δύσκολο και η μετασχηματίζουσα μαθηση ,προκαλεί αλλαγή της προσωπικότητας και του προσανατολισμού του ατόμου»
Μέσα στη Βαβέλ των σωστών και των πολλών ανόητων μηνυμάτων, πρέπει να βοηθήσουμε τους νέους να αναπτύξουν δημιουργικές δραστηριότητες και έτσι να ανακαλύψουν και να βελτιώσουν κρυμμένες δυνατότητές τους πνευματικές και σωματικές.
Προτείνουμε στους μαθητές , πριν την μεγάλη καλοκαιρινή απόδραση,να αναζητήσουν κάποια συναρπαστικά και κατάλληλα για την ηλικία τους βιβλιαράκια (ελληνόγλωσσα ή ξενόγλωσσα), ποιοτικά και μορφωτικά DVD, (εύκολα) SUDOKU,κάποια μουσικά cd,και μια μπάλα, ένα μονόζυγο πόρτας, ένα ζευγάρι παπούτσια για ορειβασία κ.λ.π. Η με κάθε τρόπο «έξοδος» από τον Η/Υ, την τηλεόραση, τα video προς τη δράση οδηγεί τους νέους σε λυτρωτική αυτοανακάλυψη.
Σας ευχόμαστε να χαρείτε το παιχνίδι στο μέγιστο δυνατό βαθμό.
Μπακούλας Στέλιος
Μαθηματικός
www.bakoula.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου