Translate -TRANSLATE -

Τετάρτη 4 Φεβρουαρίου 2015

ΜΑΡΙΟΝ ΜΙΝΤΣΗ : ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ




ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΣΑΛΟΝΙ

ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ !!!

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ

-Μπας και βρίσκεται στον πάτο της κόλασης Κύριε, η πόρτα του παραδείσου;
- Θεός θα πει, να κυνηγάς Θεό στον αδειανό αγέρα!
-Για πάντα το πιο βαθύ μας μυστικό - το μόνο που άξιζε να ειπωθεί- μένει ανείπωτο!
-Από τα καλά κερδεμένα, παίρνει ο διάολος τα μισά.
Από τα κακά κερδεμένα, παίρνει και τον νοικοκύρη.
-Δεν υπάρχει βαρύτερη τιμωρία από τούτη:
Να απαντάς στην κακία με καλοσύνη!
-Δεν είναι ο Χριστός το τέλος- είναι η αρχή- δεν είναι το ‘’καλώς όρισες’’ είναι το ‘’καλό ταξίδι’’
-Νίκησε το στερνό, τον πιο μεγάλο πειρασμό, την ελπίδα.
- Τι θα πει φως; Να κοιτάς με αθόλωτο μάτι όλα τα σκοτάδια.
-Αγάπα τον άνθρωπο, γιατί είσαι συ!
-Δεν φοβάμαι το Θεό, αυτός καταλαβαίνει και συχωρνάει. Τους ανθρώπους φοβάμαι. Αυτοί δεν καταλαβαίνουν και δεν συχωρνούν.
-Παππού αγαπημένε, είπα, δωσ΄ μου μια προσταγή.
-Φτάσε όπου μπορείς παιδί μου.
-Παππού, φώναξα τώρα πιο δυνατά, δωσ΄μου μια πιο δύσκολη, πιο Κρητικιά προσταγή.
-Φτάσε, όπου ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ παιδί μου!
Αυτό θα πει άνθρωπος: Να πονάς, ν΄αδικιέσαι, να παλεύεις και να μην το βάνεις κάτω! Αν ήταν να με ρωτήσουν:
Ποιος δρόμος πάει στον ουρανό, θ΄απαντούσα: O πιο δύσκολος.
ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΛΥΜΠΗΘΡΑ ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ.
-Όσο υπάρχουν παιδιά που πεινούν, Θεός δεν υπάρχει.
*** *** ***
Ο Νίκος Καζαντζάκης, ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες συγγραφείς, γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης το 1883-1957
Για μερικά από τα διάσημα έργα του:
-Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΞΑΝΑΣΤΑΥΡΩΝΕΤΑΙ
-O ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ
-ΟΔΥΣΣΕΙΑ
-ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ
-ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΚΟ
-ΑΣΚΗΤΙΚΗ
Προτάθηκε 3 φορές για το βραβείο ΝΟΜΠΕΛ!!!
Ο ίδιος, απαντώντας στις απειλές της εκκλησίας για τον αφορισμό του, έγραψε σε επιστολή του:
-Mου δώσατε μια κατάρα, Άγιοι πατέρες, σας δίνω μια ευχή.
Σας εύχομαι, να΄ναι η συνείδησή σας, τόσο καθαρή, όσο η δική μου και τόσο ηθικοί και θρήσκοι, όσο είμαι εγώ.
Στην επικήδεια στήλη του Καζαντζάκη- με δική του επιθυμία- γράφτηκε:
Δεν ελπίζω τίποτα, δεν φοβούμαι τίποτα, λυτρώθηκα από το νου και την καρδιά, ανέβηκα πιο πάνω.
Είμαι λεύτερος.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ !!! ΑΘΑΝΑΤΟΣ!!!




 

Δεν υπάρχουν σχόλια: