ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΩΤΗ
Το είχαμε 'πει παλαιότερα επί Κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας το λέμε και σήμερα επί Κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ.
Γιατί κάποια στιγμή οι πολιτικοί των δύο μεγάλων κομμάτων ( γιατί αυτά νέμονται την εξουσία και έχουν την κύρια ευθύνη) θα πρέπει να αντιληφθούν ότι αυτό που ενδιαφέρει τον Έλληνα Πολίτη είναι η συνέπεια και συνέχεια της Διοίκησης, η συνέπεια και συνέχεια του Κράτους Δικαίου, η συνέπεια και συνέχεια της φορολογικής πολιτικής και όχι τα πολιτικά παιγνίδια εντυπωσιασμού που καθιστούν τον πολίτη ΑΝΙΚΑΝΟ να σχεδιάσει και να κουμαντάρει την ζωή του.
Ο Έλληνας Πολίτης θέλει μια σταθερότητα και να γνωρίζει ότι σε αυτή την χώρα το άσπρο είναι άσπρο και το κόκκινο είναι κόκκινο.
Και για να συνεννοούμαστε. Δεν τα γράφουμε αυτά για τα προεκλογικά προγράμματα των δύο αυτών κομμάτων που ποτέ δεν εφαρμόζονται στο σύνολό τους, γιατί ξέρουμε πολύ καλά - και είναι πεποίθηση όλων - ότι άλλα υπόσχονται και άλλα πράττουν, όμως το λέμε γιατί παρατηρούμε ότι η αλλαγή κυβέρνησης σημαίνει πάντοτε, όχι συνέχιση της διαχείρισης της εξουσίας και βελτιώσεις της οικονομικής, πολιτικής, εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής αλλά ανατροπές εκ θεμελίων. Μάλιστα έχει παρατηρηθεί ότι με την αλλαγή της πολιτικής εξουσίας (ενίοτε μάλιστα και με την αλλαγή προσώπων από την ίδια παράταξη) σημειώνονται κοσμογονικές ανατροπές.
Ένα πρόσφατο απτό παράδειγμα αυτό που θα διαβάσετε παρακάτω:
κγ
Χιλιάδες εργαζόμενοι μένουν στον αέρα από την αναδίπλωση της κυβέρνησης στο θέμα της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ τ. Α 181/16-09-09) για τους πρώην υπαλλήλους της Ολυμπιακής, η οποία όμως δεν επηρεάζει τη συμφωνία πώλησης της εταιρείας στη MIG. Οι φήμες που ήθελαν η ανακοίνωση της μη κύρωσης να θέτει σε κίνδυνο τη συμφωνία που υπεγράφη στις 23 Μαρτίου 2009 μεταξύ Δημοσίου και MIG, έπεσαν πολύ γρήγορα στο κενό. Και αυτό γιατί η τύχη και η διαχείριση των εργαζομένων στην παλαιά Ολυμπιακή αποτελεί αρμοδιότητα και «πρόβλημα» του Δημοσίου και όχι του ιδιώτη που προχώρησε στην εξαγορά της αεροπορικής εταιρείας. Σημειώνεται ότι η MIG μέσω του Ανδρέα Βγενόπουλου προχώρησε στην αγορά της εταιρείας (με δικαίωμα χρήσης εξοπλισμού κτλ κτλ) και όχι του προσωπικού που απασχολούνταν σε αυτήν. Τυπικά μάλιστα ο κ. Βγενόπουλος αγόρασε έναντι τιμήματος 177,7 εκατ. ευρώ, μια άλλη εταιρεία και όχι τις Ολυμπιακές Αερογραμμές (Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες). Συγκεκριμένα το σχέδιο Χατζηδάκη προέβλεπε τη δημιουργία τριών εταιρειών που θα είχαν τη μορφή εταιρειών «κέλυφος» των εταιρειών της Ολυμπιακής (Πάνθεον - πτητικό κομμάτι, εταιρεία δραστηριοποίησης στην επίγεια εξυπηρέτηση και εταιρεία συντήρησης αεροσκαφών) προκειμένου να αποφευχθεί ο χαρακτηρισμός της νέας ιδιωτικής εταιρείας ως διαδόχου σχήματος από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Οι τρεις εταιρείες «κελύφη» εκτελούσαν τυπικά το έργο των Ολυμπιακών Αερογραμμών (και Ολυμπιακή Αεροπορία - Υπηρεσίες) το οποίο και μεταβιβάστηκε στον αγοραστή.
Ωστόσο το πρόβλημα περίπου 2.500 εργαζομένων παραμένει μεγάλο μετά την απόφαση της κυβέρνησης να βάλει «φρένο» στις πρόσθετες μισθολογικές παροχές, στα μπόνους ή στον συνυπολογισμό του πλασματικού χρόνου, σε περίπτωση που δεν προλάβουν να υποβάλουν τα χαρτιά τους εντός της επόμενης εβδομάδος.
Σε πρώτη φάση φαίνεται ότι επηρεάζονται όσοι επιθυμούσαν να κάνουν χρήση του δικαιώματος πρόωρης συνταξιοδότησης (50% προσαύξηση ενσήμων για εργαζομένους πριν από το 1993). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, δικαίωμα συνταξιοδότησης θεμελίωναν 2.464 άτομα, ενώ οι άλλοι 573 μπορούσαν να κάνουν χρήση της προσαύξησης των ενσήμων κατά το δοκούν μιας και δεν θεμελίωναν δικαίωμα συνταξιοδότησης. Ανάσα για τους εργαζομένους αποτελεί το γεγονός ότι όσοι προλάβουν να υποβάλουν τα χαρτιά τους έως και τις 19 Φεβρουαρίου (λήξη της 3μηνης «παραμονής» της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου στη Βουλή χωρίς να έχει ψηφιστεί) δεν θα εξαιρεθούν των ρυθμίσεων που προβλέπονταν στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2009.
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι εμφανίζονται ιδιαίτερα καθησυχαστικοί, υποστηρίζοντας ότι στην πράξη δεν θίγονται, με μοναδική εξαίρεση το ζήτημα της προσαύξησης των ενσήμων. Υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι οι εργαζόμενοι στον Γαλιλαίο, την Πάνθεον και οι διοικητικοί υπάλληλοι των ενώσεων εργαζομένων έχουν ήδη προχωρήσει και κατοχυρώσει τα δικαιώματα συνταξιοδότησης ή μετάταξής τους. Πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι πιλότοι καθώς δεν δικαιούνται πλέον την άνευ αποδοχών άδεια (χωρίς να εξυπηρετείται οικονομικά ιδιαίτερα το Δημόσιο), ενώ η μεγαλύτερη πληγή είναι για το σύνολο των εργαζομένων η ακύρωση της μισθολογικής εξομοίωσης της θέσης που είχαν στην Ολυμπιακή με αυτήν που θα έχουν ύστερα από τη μετάταξη. Παράλληλα, η ακύρωση του δικαιώματος προσαύξησης των ενσήμων είναι αυτή που θίγει τη μεγαλύτερη μερίδα εργαζομένων που είχαν προγραμματίσει να βγουν σε πρόωρη σύνταξη.
Αναλυτικά, η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου περιλάμβανε ρυθμίσεις για:
- Ασφαλιστικά δικαιώματα εργαζομένων, την ένταξη των εργαζομένων της Γαλιλαίος, η οποία είναι θυγατρική της Ολυμπιακής, στο τακτικό προσωπικό της Ο. Α. και θέματα των υπαλλήλων της εταιρείας στο εξωτερικό.
- Τον συνυπολογισμό, χωρίς προσαύξηση, του χρόνου ασφάλισης των εργαζομένων της εταιρείας πριν από την ένταξή τους σε αυτήν (δηλαδή, όταν εργάσθηκαν εκτός Ολυμπιακής) καθώς και θέματα αποσπασμένων της Ολυμπιακής στο ελληνικό Δημόσιο.
- Θέματα των εργαζομένων στην OLYMPIC CATERING, της Πάνθεον, καθώς επίσης και τη δυνατότητα των μηχανικών αεροσκαφών, αλλά και των ιπτάμενων χειριστών της Ολυμπιακής να μεταφερθούν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, διατηρώντας το δικαίωμα να ζητούν και να λαμβάνουν άδεια άνευ αποδοχών άνω του ενός έτους, για να μπορούν οι ίδιοι να ζητούν εργασία εκτός ΥΠΑ και να διατηρήσουν ενεργά τα πτυχία τους. Διατηρούσαν επίσης το δικαίωμα να επιστρέψουν στην ΥΠΑ εάν και εφόσον το επιθυμούσαν οι ίδιοι.
Aντιδράσεις
«Η μη κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου εξυπηρετεί μόνο επικοινωνιακά παιχνίδια της κυβέρνησης χωρίς ουσιαστικό οικονομικό όφελος για τον κρατικό προϋπολογισμό, παρά τα αντιθέτως θρυλούμενα από τους αρμοδίους. Το μόνο που επιτυγχάνεται είναι η διατάραξη της εμπιστοσύνης των πολιτών στην κυβέρνηση, δηλώνει στην «Κ» ο Γρηγόρης Κωνσταντέλος, πρώην πρόεδρος της ΕΧΠΑ (πιλότων), που υποστηρίζει ότι η εξοικονόμηση των 700 εκατ. ευρώ την οποία επικαλείται το υπουργείο Υποδομών είναι πλασματική και δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, καθώς οι περισσότεροι εργαζόμενοι θα προλάβουν να κατοχυρωθούν έως τις 19 Φεβρουαρίου.
Πηγή:
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_economyepix_100030_07/02/2010_389875
ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ
ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ
στη Βουλή και τον ΟΣΕ
Τις περισσότερες φορές τις στρεβλώσεις αυτές προωθούν οι ίδιοι οι πολιτικοί που τις καταδικάζουν. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στις 18 Σεπτεμβρίου 2009, δηλαδή μεσούσης της προεκλογικής περιόδου, με ένα «εξαιρετικά επείγον» έγγραφο, προωθήθηκε η αύξηση της ούτως ή άλλως μεγάλης μηνιαίας αποζημίωσης των υπαλλήλων της Βουλής. Μάλιστα, για να εξασφαλισθεί και το αφορολόγητό της αξιοποιήθηκε παλαιότερη εγκύκλιος που τη διασφάλιζε.
Εννοείται, βεβαίως, ότι οι ιστορίες του παραλόγου δεν περιορίζονται εντός των στενών τειχών του Κοινοβουλίου. Στον ΟΣΕ, για παράδειγμα, των 2,2 εκατ. ευρώ ζημιών ημερησίως, των περίπου 600 εκατ. ευρώ δανείων ετησίως και των 9,4 δισ. ευρώ συσσωρευμένου ελλείμματος, υπάρχουν ακόμα μηχανοδηγοί που κοστίζουν έως και 109.000 ευρώ ετησίως ή εργαζόμενοι που εμφανίζονται να λαμβάνουν επιδόματα υπερωριών τη στιγμή που βρίσκονται σε... άδεια.
Επειτα απ' όλα αυτά, το γεγονός ότι η αποτελεσματικότητα του ελληνικού Δημοσίου κατατάσσεται στην τελευταία θέση μεταξύ 23 κρατών-μελών του ΟΟΣΑ μάλλον δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση σε κανέναν.
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_100029_07/02/2010_389988
Του Γιωργου Σ. Μπουρδαρα
Το έγγραφο που έφευγε στις 18 Σεπτεμβρίου 2009 από το γραφείο τού τότε υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών με αποδέκτες μια ντουζίνα κρατικούς φορείς, είχε την ένδειξη, με έντονα γράμματα, «ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ». Με τον τότε πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή, εν μέσω έντονης προεκλογικής περιόδου, να λέει εκείνη την ημέρα σε συγκέντρωση ότι «έχουμε όλοι βαθιά συναίσθηση της κρισιμότητας των στιγμών», και ότι «οι περιστάσεις απαιτούν δύσκολες αποφάσεις», θα περίμενε κανείς ότι κάποια εξαιρετικά επείγουσα, δύσκολη απόφαση από το οικονομικό επιτελείο διαβιβαζόταν σε τόσους φορείς. Κι όμως... Το επίμαχο έγγραφο απλώς έδινε εντολή να... αυξηθεί το ποσό της μηνιαίας αποζημίωσης «για τα οδοιπορικά έξοδα τα οποία δικαιούνται οι υπάλληλοι που διατίθενται για τη γραμματειακή υποστήριξη των βουλευτών, καθώς και οι υπάλληλοι και αστυνομικοί που διατίθενται στα γραφεία των κομμάτων που εκπροσωπούνται στη Βουλή και στην Ευρωβουλή»!
Το εν λόγω έγγραφο είναι αποκαλυπτικό των μηχανισμών μέσω των οποίων μοιράζεται το δημόσιο χρήμα. Η προσεκτικότερη μελέτη του δε, αλλά και μια μικρή αναδρομή στο αρχείο, αποκαλύπτει και κάτι ακόμα: μια παλαιότερη εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών, του 1992, η οποία μνημονεύεται στο εν λόγω έγγραφο προέβλεπε μεταξύ άλλων ότι «η ανωτέρω αποζημίωση καταβάλλεται χωρίς καμία κράτηση και δεν υπόκειται σε φόρο εισοδήματος».
Σε ό,τι αφορά τον τρέχοντα προϋπολογισμό της Βουλής, το συνολικό ποσό της προαναφερόμενης αποζημίωσης, των οδοιπορικών ή αλλιώς εξόδων κίνησης δηλαδή, ανέρχεται σε περίπου 11 εκατ. ευρώ και βρίσκεται – όπως αποκάλυψε η «Κ»– στον ειδικό κωδικό με τον παραπλανητικό τίτλο «Αποζημίωση μελών συλλογικών οργάνων». Κατά την πρόσφατη τελετή κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας των υπαλλήλων της Βουλής, ο εκπρόσωπός τους δήλωσε πως δεν πρόκειται να σιωπήσουν σε τυχόν προσπάθεια μείωσης των αποδοχών τους. Ο μισθός όλων εκείνων που ανεξαρτήτως αντικειμένου εργασίας ή ειδικότητας θεωρούνται «υπάλληλοι της Βουλής» ανέρχεται συνολικά και σε ετήσια βάση στα 28.600.000 ευρώ, ενώ τα πάσης φύσεως επιδόματά τους, φθάνουν στα 60.254.700 ευρώ.
Υπάρχουν, όμως, και οι συνεργάτες των βουλευτών (Ιδιωτικού Δικαίου ορισμένου χρόνου και ειδικές κατηγορίες – όπως χαρακτηριστικά αναφέρονται σε ξεχωριστό κωδικό), η αντιμισθία των οποίων αγγίζει τα 11,9 εκατ. ευρώ.
Λίγα 24ωρα πριν, νέα υπουργική απόφαση προέβλεπε τη μείωση στο μισό (από 90 στις 45 ώρες) των χρημάτων που δικαιολογούνται σαν υπερωριακή απασχόληση και των υπαλλήλων των υπουργείων ή των βουλευτικών γραφείων – προφανώς και της Βουλής. Σε ό,τι αφορά το Κοινοβούλιο, αξιοσημείωτο είναι ότι εντοπίζονται... δύο ταμεία άντλησης χρημάτων για λόγους που είναι σχεδόν ταυτόσημοι: ειδικότερα, υπάρχουν 16.670.700 ευρώ ως «αποζημίωση για υπερωριακή εργασία», καθώς και άλλα 5.660.000 ευρώ ως «αποζημίωση για απασχόληση πέραν του κανονικού ωραρίου υπαλλήλων που έχουν διατεθεί στα γραφεία βουλευτών»...
Ο τρόπος διάθεσης τόσο μεγάλων χρηματικών ποσών έχει προκαλέσει σειρά συζητήσεων, αρνητικών σχολίων και, το τελευταίο διάστημα, ένταση στις σχέσεις των υπαλλήλων της Βουλής με τους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ επειδή «δίνουν τέτοιας έκτασης δημοσιότητα» στο θέμα.
Πάντως, οι ψυχραιμότεροι, σπεύδουν να σημειώσουν ότι γι’ αρκετούς, η εξαντλητικών ρυθμών καθημερινή εργασία τους δικαιολογεί το ύψος των αποδοχών που λαμβάνουν. Και αφού με ρεαλισμό αναγνωρίζουν ότι αντικειμενικά τυγχάνουν «προνομίων» σε σχέση με πολλές άλλες κατηγορίες εργαζομένων, αναφέρουν πως υπάρχει και «η άλλη όψη του νομίσματος»: «Ψάξτε για τις πραγματικές απόλαβες των βουλευτών» μας λέει υπάλληλος που για ευνοήτους λόγους δεν καταγράφονται τα στοιχεία του, διευκρινίζοντας ότι αναφέρεται σε παροχές που κάνουν εξαιρετικά οικονομικότερη την καθημερινότητα του βουλευτή...
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_2_07/02/2010_389966
1 σχόλιο:
Οι παραμένοντες στην εκκαθάριση της ΟΑ ειναι στον αέρα.
Ο εκκαθαριστής ΔΕΝ τους απολύει ως 18 Φεβρουαρίου το αργότερο ωστε να προλάβουν να καταθέσουν χαρτιά συνταξιοδότησης και υπάρχει περίπτωση αυτοί οι 259 άνθρωποι να χάσουν το δικαίωμα συνταξιοδότησης μεσω του μπόνους του πλασματικού χρόνου εργασίας.
Αυτοι οι άνθρωποι παρέμειναν για να εξυπηρετήσουν στην εκκαθάριση και τώρα θα βρεθούν στον δρόμο με αβέβαιο μέλλον, οταν στην αλλαγή του Ασφαλιστικού καταργηθούν οι πλασματικοί χρόνοι εργασίας.
Νιώθουμε εξαπατημένοι απο όλες τις κυβερνήσεις.
Δημοσίευση σχολίου