Translate -TRANSLATE -

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

ΤΟ ΤΕΣΤ ΤΗΣ ΤΡΙΠΛΗΣ ΔΙΥΛΙΣΗΣ



Ζούμε σε μια κρίσιμη περίοδο και πολλές φορές γινόμαστε φορείς ψευδών ειδήσεων χωρίς να το θέλουμε. 

Πολλές φορές έχω διαβάσει σε μπλογκ αποκαλύψεις για τον Αλφα ή τον Βήτα που όταν τις έψαξα βρήκα ότι οι αποκαλύψεις αυτές στερούνταν κάποιας βάσης.

Καλό λοιπόν είναι τόσο εμείς που γράφουμε στα blog καθώς και όσοι φίλοι μας τιμούν με τα σχόλιά τους να αποφεύγουμε να μεταφέρουμε ειδήσεις και σχόλια που δεν έχουν βάση ή δόση αληθειας.

Γιαυτό τον λόγο ευχαριστό τον καλό μου φίλο και πρώην συνάδελφο μου στην ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ που μου έστειλε μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ένα αρκετά επίκαιρο διάλογο του αρχαίου φιλόσοφου Σωκράτη. 

Αξίζει να τον διαβάσουν όλοι με προσοχή...


Mια μέρα, εκεί που ο μεγάλος αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Σωκράτης έκανε τη βόλτα του στην Ακρόπολη, συνάντησε κάποιον γνωστό του, ο οποίος του ανακοίνωσε ότι έχει να του πει κάτι πολύ σημαντικό που άκουσε για κάποιον από τους μαθητές του.
Ο Σωκράτης του είπε ότι θα ήθελε, πριν του πει τι είχε ακούσει, να κάνουν το τεστ της "τριπλής διύλισης".

"- Τριπλή διύλιση;"
ρώτησε με απορία ο γνωστός του.

- Ναι, πριν μου πεις τι άκουσες για το μαθητή μου θα ήθελα να κάτσουμε για ένα λεπτό να φιλτράρουμε αυτό που θέλεις να μου πεις.

- Το πρώτο φίλτρο είναι αυτό της αλήθειας.  
Είσαι λοιπόν εντελώς σίγουρος ότι αυτό που πρόκειται να μου πεις είναι αλήθεια;
 
- Ε... όχι ακριβώς, απλά το άκουσα όμως και...

-Μάλιστα, άρα δεν έχεις ιδέα αν αυτό που θέλεις να μου πεις είναι αλήθεια ή ψέματα.

- Ας δοκιμάσουμε τώρα το δεύτερο φίλτρο, αυτό της καλοσύνης.
Αυτό που πρόκειται να μου πεις για τον μαθητή μου είναι κάτι καλό;

- Καλό; Όχι το αντίθετο μάλλον...
- Άρα, συνέχισε ο Σωκράτης, θέλεις να πεις κάτι κακό για τον μαθητή μου αν και δεν είσαι καθόλου σίγουρος ότι είναι αλήθεια.

Ο γνωστός του έσκυψε το κεφάλι από ντροπή και αμηχανία.
- Παρόλα αυτά, συνέχισε ο Σωκράτης, μπορείς ακόμα να περάσεις το τεστ γιατί υπάρχει και το τρίτο φίλτρο.
 
Το τρίτο φίλτρο της χρησιμότητας.
Είναι αυτό που θέλεις να μου πεις για τον μαθητή μου κάτι που μπορεί να μου φανεί xρήσιμο σε κάτι;

- Όχι δεν νομίζω...

- Άρα λοιπόν αφού αυτό που θα μου πεις δεν είναι ούτε αλήθεια, ούτε καλό, ούτε χρήσιμο, γιατί θα πρέπει να το ακούσω;

Δεν υπάρχουν σχόλια: