Translate -TRANSLATE -

Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2017

Ε/Γ ΑΓΓΕΛΙΚΑ




Ε/Γ ΑΓΓΕΛΙΚΑ

ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ

Δεν ξέρω αν σας έτυχε να ταξιδέψετε ποτέ με το S/S ΑΓΓΕΛΙΚΑ αλλά εγώ θυμάμαι τα καλοκαιρινά ταξίδια μου στο Ηράκλειο της Κρήτης με νοσταλγία. Το ταξίδι διαρκούσε 12 ίσως και περισσότερες ώρες αφού το ΑΓΓΕΛΙΚΑ ξεκινούσε από Πειραιά στις 6 μ.μ και έφθανε ξημερώματα στα Χανιά για να συνεχίσει μετά την πορεία του προς το Ηράκλειο με μια μικρή ενδιάμεση στάση αρόδο στο Ρέθυμνο.
Οι αίθουσές του πλοίου ήταν μεγάλες και ψηλοτάβανες. Είχε κάθετη πλώρη, γυρτή προς τα πίσω τσιμινιέρα και άλμπουρα, και γενικά είχε την όμορφη γραμμή των παραδοσιακών ατμόπλοιων. Αυτό που θυμάμαι με ιδιαίτερη νοσταλγία είναι η εγγύτητα των πλάγιων καταστρωμάτων με την θάλασσα, αφού το ΑΓΓΕΛΙΚΑ δεν είχε καμιά σχέση με τα τεράστια σημερινά πλοία που ταξιδεύουν στον ίδιο προορισμό. Εκείνο που επίσης θυμάμαι ήταν η ορχήστρα του πλοίου που έπαιζε σε ένα μεγάλο σαλόνι χορευτικούς σκοπούς ενώ τα δελφίνια ακολουθούσαν από κοντά το πλοίο.

Το ΑΓΓΕΛΙΚΑ ναυπηγήθηκε το 1910 και ανήκε αρχικά στην Canadian Pacific. Ήταν βαμμένο μαύρο. Έλεγαν ότι πριν έλθει στην Ελλάδα, ταξίδευε στις Καναδικές λίμνες. Ήταν ένα μεγάλο πλοίο, 3025 κόρων, με μήκος 88,5 μέτρα και πλάτος 14,05. Είχε βύθισμα 4,6 μέτρα. Το κινούσε μια παλινδρομική ατμομηχανή τριπλής εκτόνωσης, με τέσσερις κυλίνδρους, με διαδρομή εμβόλου 39" (991 mm) και διαμέτρους: ο υψηλής πίεσης 27" (686 mm), ο μέσης πίεσης 42" (1.067 mm) και οι δύο κύλινδροι χαμηλής πίεσης 48,5" (1.232 mm). Τον ατμό έφτιαχναν τέσσερις λέβητες, που αρχικά ήσαν για κάρβουνο και μετατράπηκαν, για πετρέλαιο. Μία πολύ υψηλή τσιμινιέρα του έδινε μεγαλοπρέπεια. Η τεράστια βεράντα και οι πολύ μεγάλοι διάδρομοί του το έκανε άνετο, για τους επιβάτες. Οι αίθουσές του ήταν μεγάλες και ψηλοτάβανες. Είχε κάθετη πλώρη, γυρτή προς τα πίσω τσιμινιέρα και άλμπουρα, και γενικά είχε την όμορφη γραμμή των παραδοσιακών ατμόπλοιων. Το καράβι αυτό αγοράστηκε μεταπολεμικά, το 1949, από τους αδελφούς Τυπάλδου και εκτελούσε τα δρομολόγια του μεταξύ 1950 και 1960 οργώνοντας τις ελληνικές θάλασσες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: