Translate -TRANSLATE -

Κυριακή, 10 Δεκεμβρίου 2017

ΑΣΠΙΔΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΚΡΥΩΜΑ



ΑΣΠΙΔΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΚΡΥΩΜΑ

Α. Τέσσερα μυστικά για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

ΤΗΣ ΕΥΑΣ ΚΑΦΕΤΖΗ*

Για να αντιληφθεί κανείς τη σύνδεση διατροφής και καθημερινότητας με το ανοσοποιητικό, πρέπει να δει ποιοι παράγοντες αδυνατίζουν τις άμυνες του οργανισμού. Για να λειτουργήσει σωστά το ανοσοποιητικό απαιτείται διατροφική ισορροπία και αρμονία. Πράγμα που σημαίνει πως μπορεί να αποσταθεροποιηθεί από το χρόνιο στρες, την κακή διατροφή, τις διατροφικές ελλείψεις, τις ορμονικές διαταραχές και τις χρόνιες λοιμώξεις. Επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις, αλλεργίες, κρυολογήματα και γρίπες αποτελούν σημάδια ότι το αμυντικό μας σύστημα ασθενεί. Ένας υγιής ενήλικας δεν θα πρέπει να υποφέρει περισσότερο από 2 κρυολογήματα τον χρόνο.
Έτσι γίνεται αντιληπτό πόσο σημαντικό είναι να υιοθετήσουμε συνήθειες και διατροφή, οι οποίες θα ενισχύσουν την άμυνα του οργανισμού μας. Συγκεκριμένα:

  • Αυξήστε τις ώρες που κοιμάστε.

Ο ύπνος είναι σημαντικός όχι μόνο για την ξεκούραση και την αναζωογόνηση αλλά και για την υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος. Όταν κοιμόμαστε ενδυναμώνεται η άμυνα του οργανισμού χάρη στην αυξημένη έκκριση της ορμόνης μελατονίνης.

  • Εντάξτε στην καθημερινότητα σας φυσική δραστηριότητα.

Η σωματική άσκηση είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Είναι σημαντικό να μην ασκούμαστε πολύ σκληρά, διότι με αυτό τον τρόπο μπορεί να έχουμε τα αντίθετα αποτελέσματα.
Η υιοθέτηση καθημερινού περπατήματος για 20-30 λεπτά αποτελεί ένα αποτελεσματικό μέσο ενδυνάμωσης και θωράκισης του οργανισμού μας.

  • Ελέγξτε τις στρεσογόνες καταστάσεις.

Το στρες μπορεί να είναι επιζήμιο για το ανοσοποιητικό σύστημα. Παρατεταμένοι περίοδοι άγχους θα οδηγήσουν στη μείωση της λειτουργίας του.

  • Διατροφή και ανοσοποιητικό σύστημα.

Η διατροφή είναι το πιο σημαντικό κλειδί για να έχουμε ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα. Ο πιο σημαντικός εχθρός του ανοσοποιητικού μας συστήματος είναι οι ελεύθερες ρίζες, οι οποίες προκαλούν αλλοιώσεις των κυττάρων, που μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρές ασθένειες, όπως καρδιοπάθειες και καρκίνο. ·

*Η ΕΥΑ ΚΑΦΕΤΖΗ είναι κλινική διαιτολόγος -διατροφολόγος, BSc και αναπληρώτρια υπεύθυνη του τομέα Βόρειας Ελλάδας της Ελληνικής Δτατροφολογικής Εταιρείας.

Β. Ο δεκάλογος της καλής υγείας

ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΚΑΠΩΛΗ*

Τροφές που πρέπει να εντάξετε στο διαιτολόγιο σας:

  1. Πορτοκάλι. Χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, κάλιο και σελήνιο τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.
  2. Σκόρδο. Χρησιμοποιείται από τους αρχαίους χρόνους για τη θεραπεία παθήσεων, συμπεριλαμβανομένων και των καρδιακών. Είναι πλούσιο στο φυτοχημικό αλυσίνη, η οποία έχει έντονη αντιμικροβιακή δράση, διεγείρει την παραγωγή λευκοκυττάρων και μειώνει τη χοληστερόλη.
  3. Μαϊντανό. Διαθέτει εξαιρετικές αντισηπτικές ιδιότητες, δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα και ενισχύει τη νεφρική λειτουργία. Το γνωρίζατε ότι ο χυμός μαϊντανού φαίνεται να καταπραΰνει τον πυρετό, τον βήχα, τη γρίπη, αλλά και τις παθήσεις του αναπνευστικού;
  4. Πιπεριές. Είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικές βιταμίνες C & β-καροτένιο συμβάλλοντας έτσι στην καλή κυκλοφορία του αίματος, που απομακρύνει άχρηστες ουσίες που θα μπορούσαν να βλάψουν το ανοσοποιητικό σύστημα.
  5. Μανιτάρια. Αυξάνουν την παραγωγικότητα και τη δραστηριότητα των λευκών αιμοσφαιρίων, εξουδετερώνουν τις περιβαλλοντικές τοξίνες, ρυθμίζουν το σάκχαρο του αίματος και τη χοληστερόλη.
  6. Θαλασσινά. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο. 0 ψευδάργυρος ενισχύει τη λειτουργία των βοηθητικών κυττάρων, τα οποία είναι σημαντικά για τον εντοπισμό ξένων αντιγόνων και την έγκαιρη ενημέρωση των άλλων κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος για εισβολείς.
  7. Ελαιόλαδο. Πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά, φαινολικές ενώσεις και σε αντιοξειδωτική βιταμίνη Ε, η έλλειψη των οποίων μειώνει την άμυνα έναντι των ιών και αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.
  8. Κρεμμύδι. Με αξιοσημείωτη περιεκτικότητα σε αλυσίνη και βιταμίνη C, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αντιβιοτικό και αναλγητικό. Συμβάλλει στην επούλωση των πληγών, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και προλαμβάνει τα κρυολογήματα.
  9. Μέλι. Περιέχει φυσικές αντιβιοτικές ουσίες που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, καθώς και ένζυμα και μέταλλα όπως σίδηρο, φώσφορο, ασβέστιο, χλώριο, κάλιο κ.λπ. που αναστέλλουν την ανάπτυξη βακτηρίων και μυκήτων.
  10. Λεμόνι. Ο χυμός λεμονιού συνιστάται σε όλες τις προληπτικές και θεραπευτικές αγωγές των λοιμώξεων χάρη στην υψηλή του περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. Επιπλέον συμβάλλει στην αύξηση των λευκών αιμοσφαιρίων..

*Η ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΠΩΛΗ είναι Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, Αντιπρόεδρος Ελληντκής Διατροφολογικής Εταιρείας

ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: