Translate -TRANSLATE -

Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2014

Στον απόηχο της Προεδρικής εκλογής



Αποκάλυψη Σεραφείμ Φυντανίδη


Γιώργος Γενηματάς
«Βοήθησε να περάσουμε τον Καραμανλή...»


Μέρες πονηρές, η εκλογή του νέου Προέδρου της Δημοκρατίας έχει γίνει το επίκεντρο των πολιτικών εξελίξεων, μέχρι και τη Μέρκελ απασχολεί -αν και μέχρι τον Φεβρουάριο που θα ξεκινήσει η διαδικασία απομένουν τρεις γεμάτοι μήνες- και τούτο γιατί από την κατάληξή της θα εξαρτηθεί αν θα πάμε αναγκαστικά σε πρόωρες εκλογές και από αυτές, ανάλογα με την επόμενη μέρα που θα προκύψει, θα υπάρξουν αναπροσαρμογές στην εσωτερική πολιτική και στην τακτική των δανειστών.

Έτσι, εσωτερικά, είναι κοινό μυστικό ότι έχουν αρχίσει τα παζάρια για το πώς μπορούν να διασφαλιστούν με κάθε μέσο οι απαραίτητες 180 ψήφοι, ώστε να συνεχισθεί ο βίος της σημερινής κυβέρνησης και οι έξω να μην αρχίσουν να ψάχνονται, αν και δεν τους ανησυχεί και τόσο πολύ μια αλλαγή, γιατί νομίζουν και πιστεύουν ότι έχουν τον τρόπο να ελέγξουν και την τυχόν νέα κατάσταση που θα προκύψει από τις κάλπες...

Η πιο σοβαρή περίπτωση ήταν του 1985, που ήρθαν τα πάνω-κάτω. Τι έγινε τότε, θα αφήσουμε να περιγράψει ο Σεραφείμ Φυντανίδης, ο οποίος, ως διευθυντής της «Ελευθεροτυπίας», έζησε εκείνα τα γεγονότα και το παρασκήνιο. Για εκείνη την ιστορία γράφει στο βιβλίο του, που πρόσφατα κυκλοφόρησε, με τίτλο: «31 αξέχαστα χρόνια στο ξύλινο τιμόνι της ''Ελευθεροτυπίας'' και της ''Κυριακάτικης Ε''», στη σελίδα 259 με τίτλο «Σοκ με Σαρτζετάκη»:

Ανάλογες καταστάσεις έχουν διαδραματισθεί και σε προηγούμενες Προεδρικές εκλογές, όχι όμως στη βάση παζαριών, αλλά στην κομματική αντιπαράθεση μεταξύ των υποψηφίων, με κρίσιμο παράγοντα το γεγονός ότι τότε η εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας γινόταν με μυστική ψηφοφορία.

Υπέρ Καραμανλή ο Γεννηματάς

«Μία ημέρα πριν από την ανακοίνωση του ονόματος, με πήρε στο τηλέφωνο, στην εφημερίδα, ο Γιώργος Γεννηματάς. Μου είπε: ''Σεραφείμ, βοήθησε να περάσουμε τον Καραμανλή''. Βγήκα, λοιπόν, με τίτλο, όπως και άλλες εφημερίδες πλην της ''Αυριανής'': ''Πάμε για Καραμανλή''. Την ίδια μέρα, όμως, Σάββατο πρωί ήταν, ακούμε το όνομα του Χρήστου Σαρτζετάκη. Η συνέχεια είναι γνωστή με τα γαλάζια ψηφοδέλτια κ.τ.λ. κ.τ.λ...

Λίγους μήνες μετά, με πήρε στο τηλέφωνο η γραμματέας του Κωνσταντίνου Καραμανλή και μου είπε ότι θέλει να με δει στο σπίτι του Αχιλλέα Καραμανλή, στο Κεφαλάρι. Πήγα. Ο Καραμανλής έπινε τσάι και ήταν πολύ συννεφιασμένος: ''Γιατί με το έκανε αυτό ο Ανδρέας; Εγώ ποτέ δεν του το ζήτησα. Εκείνος το είχε πει''. Ήπιε μια γουλιά απ' το τσάι του και με ρώτησε: ''Γιατί με το έκανε αυτό;''. Του απάντησα: ''Πού να ξέρω, κύριε πρόεδρε; Λένε ότι πήγε στο γραφείο του εκείνο το πρωί ο Μένιος Κουτσόγιωργας με τον Γιώργο Κουρή και του έδειξαν μια τεράστια σακούλα με γράμματα πολιτών που έλεγαν ότι αν ψηφίσει Καραμανλή, δεν θα ξαναψηφίσουν ΠΑΣΟΚ''.

Με κοίταξε σκοτεινιασμένος και μου είπε: ''Κάποιος με είπε ότι με τον τρόπο αυτό ο Ανδρέας σκότωσε για δεύτερη φορά τον μπαμπά του. Όπως ξέρετε όλοι, δεν τα πήγαινε καθόλου καλά με τον Γεώργιο Παπανδρέου γιατί είχε χωρίσει με τη μητέρα του, τη Σοφία. Ο δεύτερος μπαμπάς του εγώ ήμουνα. Εγώ τον έφερα το 1959 από την Αμερική, εγώ τον διόρισα σε διάφορες θέσεις και εγώ τον βοήθησα να κυβερνήσει όταν πήρε τις εκλογές του '81. Το βράδυ των εκλογών με πήραν στο τηλέφωνο οι στρατηγοί από το Πεντάγωνο και μου είπαν ότι θέλουν να παραιτηθούν. Τους είπα να καθίσουν στα αυγά τους και να περιμένουν τις κρίσεις του Μαρτίου. Και, αν θυμάσαι, εγώ πήρα τον -πρωθυπουργό πλέον- Ανδρέα Παπανδρέου και τον πήγα στο Πεντάγωνο για να γνωρίσει την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων και να τους κατευνάσει. Και εγώ είμαι αυτός που τον βοήθησε να κυβερνήσει στην πρώτη του τετραετία, αν και διαφωνούσα με πολλά από αυτά που έλεγε ή έκανε. Γι' αυτό, με σκότωσε''.

Έμεινα άφωνος. ''Πολύ φροϋδικό αυτό που λέτε, κύριε πρόεδρε''.

Χτύπησε το χέρι στο τραπέζι και μου είπε: ''Φρόυντ-ξεφρόυντ, εγώ αυτό πιστεύω''.

Πάντως, όταν ξαναέγινε Πρόεδρος Δημοκρατίας, το '90, πάλι καλά τα πήγε με τον Ανδρέα Παπανδρέου, αν και, με την αναθεώρηση του Συντάγματος που είχε κάνει το 1985, είχε αφαιρέσει και τις λίγες αρμοδιότητες που είχε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κάνοντας το σύστημα πρωθυπουργοκεντρικό - μονοκομματικό». 
"ΤΟ ΠΑΡΟΝ"

Δεν υπάρχουν σχόλια: