ΑΥΤΟΣ
ΗΤΑΝ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Μια
αναφορά -και όχι μόνο- για το πως έβλεπε την ανάπτυξή της στο τέλος του 20ου αιώνα
και στις αρχές του 21ου
ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ
ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ Ο.Α.!
"Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
δημιουργικά ανανεωμένη, με υψηλές απαιτήσεις και ανοδική πορεία, προσβλέπει να
συμβάλλει στην υλοποίηση του οράματος για έναν κόσμο δίχως σύνορα! Γι' αυτό και σας
καλωσορίζουμε θερμά στην ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ!"
Έτσι άρχιζε το βιβλιαράκι "Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ
ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ"
που είχε εκδοθεί το 1993 από την τότε ΟΑ
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΟ
ΜΕΛΛΟΝ
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
ιδρύθηκε στις 6 Απριλίου 1957, με έδρα την Αθήνα, σαν εταιρία εναέριων
μεταφορών με τις υψηλότερες προδιαγραφές - σε διεθνή επίπεδα -για εκείνη την
εποχή.
Έτσι ένα ανοιξιάτικο
πρωινό, στις 6 Απριλίου του 1957, με πιλότο τον Παύλο Ιωαννίδη και με μοναδική
αεροσυνοδό τη Ντενίζ Καράγιωργα, πραγματοποιείται η πρώτη ιστορική πτήση
εσωτερικού (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) της νέας αεροπορικής εταιρείας, με το σήμα των 6
κύκλων. Επωνυμία: «Ολυμπιακή
Αεροπορία». Ιδρυτής και ιδιοκτήτης:
Αριστοτέλης Ωνάσης.
Η επιλογή του ονόματος από
τον ιδρυτή δεν είναι καθόλου τυχαία, καθώς ο Ωνάσης συνόδευε τις
επιχειρηματικές του δραστηριότητες με την Αρχαία Ελλάδα, χρησιμοποιώντας ως
συνθετικό την λέξη «OLYMPIC».
Η 6η Απριλίου έμελε να
αποτελέσει σταθμό για την ελληνική ιστορία και την εξέλιξη της Πολιτικής
Αεροπορίας στη χώρα μας. Η Ελλάδα εγκαινιάζει μια νέα περίοδο. Η ίδρυση και
ανάπτυξη της Ολυμπιακής, από ένα δυναμικό – οραματιστή επιχειρηματία, ήταν μόνο
η αρχή. Η συνέχεια για τον τότε Εθνικό Αερομεταφορέα θα είναι εντυπωσιακή.
Η Ολυμπιακή Αεροπορία
προχωρά ταχύτατα. Το τεχνολογικό θαύμα της αεροναυπηγικής, με ότι πιο σύγχρονο
είχε να επιδείξει η νέα τεχνολογία, το κατακτά, και η «Μικρή» Ελλάδα γίνεται
γνωστή, προσφέροντας χιλιάδες θέσεις εργασίας σε ένα γρήγορα αναπτυσσόμενο
κλάδο ανά τον κόσμο. Η ξεχασμένη περιφέρεια της χώρας μας αποκτά σύνδεση με το
Κέντρο. Ο απόδημος ελληνισμός, έχοντας πλέον μια ελληνική αεροπορική εταιρεία
των 5 ηπείρων, βρίσκει αφορμή να επισκεφθεί
ξανά την πατρίδα. Ο τουρισμός είναι ο πρώτος αποδέχτης των υπηρεσιών της
Ολυμπιακής και αναπτύσσεται ταχύτατα, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση του εθνικού
εισοδήματος της χώρας.
Η ανέλιξη της ΟΑ
Η ανέλιξη της ΟΑ ήταν ταχύτατη και θεαματική. Έτσι, ξεκινώντας μ' ένα στόλο από 14
«Ντακότες» (δικινητήρια αεροσκάφη τύπου DC-3) κι ένα τετρακίνητηριο αεροσκάφος
τύπου DC-4, κατόρθωσε ν' αποτελέσει μια από τις δυναμικότερες και
ασφαλέστερες αεροπορικές εταιρίες στον κόσμο.
Και από εδώ και κάτω συνεχίζουμε με όσα έγραφε το φυλλάδιο που προαναφέραμε :
Θα επιχειρήσουμε μια
σύντομη σκιαγράφηση της ιστορικής της διαδρομής, για να καταδειχτεί με τον
σαφέστερο τρόπο η μοναδική της εξέλιξη.
1957 Αμέσως μετά την ίδρυση της επεκτείνει τον
στόλο της με 3 τετρακινητήρια αεροσκάφη DC-6B και εγκαινιάζει με τα αεροσκάφη
αυτά καθημερινά δρομολόγια στη γραμμή Αθηνών - Ρώμης - Παρισίων - Λονδίνου. Το
προσωπικό εκείνη την εποχή ήταν 865 άτομα.
1958 Πραγματοποιείται η πρώτη πτήση Αθηνών -
Ζυρίχης -Φρανκφούρτης και Αθηνών -Τελ Αβίβ.
1959 Αναγγέλλεται η πρώτη παραγγελία 2
αεριωθουμένων COMET 4B (JET).
1960 Δρομολογούνται τα αεριωθούμενα JET COMET 4B
στην Ευρώπη και στις γραμμές της Μέσης Ανατολής. Τέλος, εγκαινιάζονται
απευθείας δρομολόγια μεταξύ Αθηνών -Λονδίνου.
1965 Ανακοινώνεται η παραγγελία αεριωθουμένων
BOEING 707.
1966 Η Ο.Α. παραλαμβάνει τρία BOEING 707, ενώ
εγκαινιάζει καθημερινές πτήσεις μεταξύ Αθηνών και Νέας Υόρκης.
1968 Εγκαινιάζεται νέα γραμμή Αθηνών - Ναϊρόμπι -
Γιοχάνεσμπεργκ και παραγγέλλονται πέντε BOEING 727.
1969 Εγκαινιάζονται οι γραμμές Αθηνών - Μόντρεαλ
και Αθηνών - Μόντρεαλ - Σικάγου. Τα BOEING 727 δρομολογούνται στις γραμμές
Ευρώπης και Μέσης Ανατολής. Επίσης, αντικαθιστούνται μετά
από 13 χρόνια τα αεροσκάφη DC-3 με πέντε Ιαπωνικά αεροσκάφη τύπου NIHON
YS-11A και δρομολογούνται στο δίκτυο εσωτερικού.
1971 Μία θυγατρική εταιρία, η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ
ΑΕΡΟΠΛΟΪΑ δημιουργείται από την Ο.Α..
1972 Εγκαινιάζεται το δρομολόγιο Αθήνα - Σίδνεϋ,
με ενδιάμεσους σταθμούς το Μπαγκόκ και τη Σιγκαπούρη. Η πρώτη πτήση εκτελείται
με αεροσκάφος BOEING 707 «CITY OF ATHENS». Έτσι, η Ο.Α. γίνεται η εταιρία των
πέντε ηπείρων με τα νέα δρομολόγια προς Ασία και Αυστραλία.
1973 Η Ο.Α. αποκτά το BOEING 747 που
δρομολογείται μεταξύ Αθηνών - Νέας Υόρκης.
1975 Το ελληνικό Δημόσιο ανέλαβε επισήμως την Ο.Α.
αγοράζοντας τις μετοχές από τον όμιλο Ωνάση.
1976 Η Ο.Α. ανήγγειλε την
αγορά 4 BOEING 737. Επίσης, επέκτεινε το δίκτυο της στη Μέση Ανατολή.
1978 Εγκαινίασε
τη νέα γραμμή προς Τίρανα Αλβανίας. Ακόμη, υπέγραψε
με την AIRBUS συμβόλαιο αγοράς δύο αεροπλάνων AIRBUS A 300.
1979 Το ηλεκτρονικό σύστημα αυτόματης κράτησης
θέσεων της εταιρίας αρχίζει να λειτουργεί. Η Ο.Α. παραλαμβάνει δύο νέα
αεροσκάφη AIRBUS.
1980 Άρχισε η λειτουργία του αυτόματου
ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου επιβατών (CHECK IN)
στις γραμμές εσωτερικού και
εξωτερικού. Τρία νέα αεροσκάφη AIRBUS Α-300 παραδόθηκαν και εντάχθηκαν στον
στόλο της Ο.Α. Δύο αεροσκάφη SHORTS 330, των 30 θέσεων, αγοράσθηκαν για την
εξυπηρέτηση των νησιών.
1981 Η Ο.Α. αρχίζει να
εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα - Ναϊρόμπι - Γιοχάνεσμπεργκ με αεροσκάφος Β-747
αντί Β-707 που χρησιμοποιούσε μέχρι τότε.
1984 Αγοράζονται δύο
αεροσκάφη DORNIER για την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΛΟΪΑ.
1990 Εγκαινιάζεται η γραμμή Αθήνα - Τόκιο με
BOEING 747.
1991 Η Ο.Α. παραλαμβάνει τα καινούρια αεροσκάφη
BOEING 737 - 400. Δημιουργεί μια νέα θέση,
στα αεροπλάνα της, υψηλών απαιτήσεων, στην οποία δίνει την
ονομασία ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΘΕΣΗ. Τέλος, η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΛΟΪΑ παραλαμβάνει
τα νέα σύγχρονα αεροσκάφη ATR. 1992 Η
χρονιά αυτή είναι ιδιαίτερα εποικοδομητική. Παραλαμβάνονται τα
νέα αεροσκάφη AIRBUS 300 - 600 R
και δρομολογούνται στην Αφρική. Ακόμη, η Ο.Α. επεκτείνει τα δρομολόγια της και
σε άλλες πόλεις της Αμερικής. Ιδρύεται η θυγατρική εταιρία της Ο.Α.
με την επωνυμία «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ».
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΛΟΪΑ
λειτουργεί σαν ανεξάρτητη και αυτόνομη εταιρία κι αναλαμβάνει να εκτελεί ένα
μεγάλο μέρος των εσωτερικών δρομολογίων.
ΣΤΙΣ
ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ
Στη δεκαετία 1990 - 2000 η
Ο.Α. θα διευρύνει τους ορίζοντες της και με την πείρα 40 και πλέον χρόνων θα
προγραμματίσει την ανανέωση του στόλου της με υπερσύγχρονα αεροσκάφη, τη
βελτίωση των εγκαταστάσεων της, την προσαρμογή των υπηρεσιών της σύμφωνα με τις
απαιτήσεις των πελατών και την επέκταση του δικτύου της στις Πέντε Ηπείρους.
ΓΙΑ
ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΜΑΣ
Κάθε ταξίδι είναι ένας
κόσμος ολόκληρος από νέες εικόνες και εμπειρίες, ακόμη και για όσους ταξιδεύουν
συχνά.
Καλωσορίσατε λοιπόν στην
Ο.Α.! Εμείς θα σας ξεναγήσουμε με την πατροπαράδοτη, ζεστή κι ανθρώπινη,
ελληνική φιλοξενία...
Ολυμπιακή
Διακεκριμένη Θέση
Σ' αυτήν μπορείτε:
- Στην κράτηση που θα
κάνετε να ζητάτε να σας «κλείσουν» τη συγκεκριμένη θέση που επιθυμείτε στα
αεροσκάφη Β747 και Α300.
- Ο έλεγχος εισιτηρίων σας
να γίνεται σε ιδιαίτερο χώρο του Αεροδρομίου.
- Ανεξάρτητη επιβίβαση και
αποβίβαση.
- Οι αποσκευές σας να
έχουν προτεραιότητα στη διακίνηση και να φτάνουν μέχρι 30 κιλά βάρος.
- Να χρησιμοποιήσετε για
τρεις μέρες - εντελώς ΔΩΡΕΑΝ - το ελεγχόμενο πάρκινγκ στο αεροδρόμιο του
Ελληνικού.
- Να μπορείτε να
χρησιμοποιήσετε την ειδική αίθουσα της «OLYMPIAN EXECUTIVE CLASS» στο Ελληνικό,
στην οποία θα υπάρχουν διαθέσιμα για σας τηλέφωνα, φαξ, τηλεόραση, ξένος και
ελληνικός τύπος, περιοδικά προς ενημέρωση σας, ταχυδρομική εξυπηρέτηση, καθώς
επίσης και έντυπο υλικό για την άμεση και απρόσκοπτη επικοινωνία σας, με κάθε
μέρος του κόσμου.
-Χρήση αντίστοιχων
αιθουσών VIP σε όλα τα αεροδρόμια του κόσμου (εκεί που υπάρχουν), όπου πετάει η
Ο.Α.
- Εξαιρετική ποιότητα
φαγητού και εκλεκτών ποτών.
- Μπορείτε ακόμη ανάλογα
με τις διαιτολογικές προτιμήσεις και ανάγκες σας, να δηλώσετε κατά το
«κλείσιμο» της θέσης σας ή κατά την έκδοση του εισιτηρίου σας το φαγητό που
επιθυμείτε.
- Δυνατότητα επιλογής
ανάμεσα σε δύο μενού στις περισσότερες πτήσεις.
- Για τις υπεροπόντιες
πτήσεις σας τώρα υπάρχουν ειδικά σχεδιασμένα καθίσματα, έτσι ώστε να μπορείτε
να ξεκουράζεσθε ρυθμίζοντας τρία σημεία ανεξάρτητα μεταξύ τους, το κεφάλι, τη
μέση και τα πόδια. Θα έχετε επίσης τη δυνατότητα ν' απολαύσετε κάθε άνεση με τα
προσφερόμενα είδη «Πακέτο» που περιέχουν χρήσιμα αντικείμενα και δώρα.
- Ηλεκτρονικά ακουστικά
για ν' απολαμβάνετε τη μουσική που σας αρέσει, καθώς και ταινίες κινηματογράφου
(σε αεροσκάφη όπου υπάρχει το κατάλληλο σύστημα).
Καλή
σας όρεξη!
Το φαγητό που προσφέρεται
στις πτήσεις προγραμματίζεται από ειδικούς διαιτολόγους και προετοιμάζεται από
πολύ έμπειρο προσωπικό της Olympic Catering.
Τα φαγητά ποικίλλουν
ανάλογα με τη διάρκεια του ταξιδιού, αλλά κάθε μενού σχεδιάζεται, έτσι ώστε να
είναι χορταστικό και ισορροπημένο.
Προσφέρονται πολλά
γευστικά μενού από την ελληνική και διεθνή κουζίνα, με την προϋπόθεση πάντα ότι
υπάρχει μια ποικιλία φαγητών για γεύματα με λίγες θερμίδες, για χορτοφάγους,
κ.ά.
Και το πιο σημαντικό: Αν
επιθυμείτε ένα ειδικό μενού, μπορείτε να το ζητήσετε, όταν θα «κλείσετε» το
εισιτήριο σας.
Στο ταξίδι σας όμως
μπορείτε ν' απολαύσετε χυμούς, καφέ, τσάι, αναψυκτικά, αλλά και από μία μεγάλη
κάβα οινοπνευματωδών ποτών από τα οποία δεν λείπει το ούζο και το ελληνικό κρασί.
Για
την ψυχαγωγία στις πτήσεις
Εφημερίδες και περιοδικά
σε διάφορες γλώσσες υπάρχουν στο σκάφος. Στις πτήσεις δε για την Αθήνα θα
βρείτε εκδόσεις από τη χώρα αναχώρησης του αεροπλάνου.
Ακόμη, στις μακρινές
γραμμές μπορείτε να ψυχαγωγηθείτε με την προβολή ταινιών βίντεο, με μουσικές
μεταδόσεις της Starlight Discotheque της Ο.Α. και με 1 ή 2 κινηματογραφικές
ταινίες.
Επίσης, 8 διαφορετικά
κανάλια σας μεταδίδουν μουσικά προγράμματα που περιλαμβάνουν από ελληνική μέχρι
κλασική ή ποπ και μουσική τζαζ.
Τέλος, στα αεροσκάφη
BOEING 734 - 400 στις πτήσεις προς Ευρώπη και Μέση Ανατολή προβάλλονται ταινίες
βίντεο και παρέχονται κανάλια μουσικής. Το ίδιο συμβαίνει και στα αεροσκάφη
AIRBUS 300 - 600 R σε όλα τα διεθνή δρομολόγια που εκτελούν.
Φροντίδα
για τα παιδιά
Σε όλες τις πτήσεις της
Ο.Α. υπάρχουν κρεβατάκια και τροφές για νήπια. Βέβαια, παιχνίδια και βιβλία
είναι στη διάθεση των μεγαλύτερων παιδιών.
Αφορολόγητα
ψώνια
To Duty Free της Ο.Α. σας
προσφέρει μια μεγάλη ποικιλία διεθνών προϊόντων ποιότητας. Πιο συγκεκριμένες
πληροφορίες και τιμοκατάλογο των ειδών μπορείτε να έχετε από το ειδικό έντυπο
υλικό που υπάρχει μέσα στα αεροπλάνα.
Επίσης, η Ο.Α. δέχεται τις
περισσότερες πιστωτικές κάρτες για τη δική σας διευκόλυνση.
Κάρτες
υψηλού κύρους: Χρυσή και Ασημένια Κάρτα
Η
Χρυσή Κάρτα χορηγείται σε επιβάτες που ταξιδεύουν
συχνά με την Ο.Ε.C (Olympian Executive Class) της Ο.Α., με την προϋπόθεση να
έχουν πραγματοποιήσει τον τελευταίο χρόνο έναν ελάχιστο αριθμό ταξιδιών.
Ακόμη, η Χρυσή Κάρτα
χορηγείται σε επιβάτες που προωθούν αποδεδειγμένα τις πωλήσεις της Ο.Α. Οι
υψηλές δε παροχές της είναι:
- Προτεραιότητα για
εξασφάλιση θέσης στις γραμμές εξωτερικού και εσωτερικού, εκτός της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ
ΑΕΡΟΠΛΟΪΑΣ.
- Δικαίωμα κράτησης
συγκεκριμένης θέσης στο αεροσκάφος.
-Δυνατότητα επιλογής
γεύματος.
- Προτεραιότητα στη λίστα
αναμονής του αεροδρομίου.
- Έλεγχος εισιτηρίων και
αποσκευών σε ειδικό χώρο της διακεκριμένης θέσης.
- Δυνατότητα παραμονής και
εξυπηρέτησης στις αίθουσες VIP, όπου αυτό είναι δυνατόν.
- Επιβίβαση, αποβίβαση στο
αεροσκάφος, στο αεροδρόμιο του Ελληνικού, με VIP αυτοκίνητο.
- Προτεραιότητα στη
φόρτωση και εκφόρτωση αποσκευών στο αεροσκάφος λόγω των ειδικών baggage tags.
-Μεταφορά βάρους μέχρι και
10 κιλών πέραν του καθιερωμένου για πτήσεις της Ο.Α. που ξεκινούν από Ελλάδα.
- Δωρεάν πάρκινγκ στο
Δυτικό αεροδρόμιο.
- Χορήγηση έκπτωσης και
VIΡ μεταχείριση σε ξενοδοχεία και εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων που είναι
συμβεβλημένες με την Ο.Α., στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
-Χορήγηση ενός ΔΩΡΕΑΝ
εισιτηρίου εξωτερικού.
Η
Ασημένια Κάρτα χορηγείται σε επιβάτες που ταξιδεύουν
συχνά με την Ο.Α. χρησιμοποιώντας κανονικό εκδρομικό ναύλο, με την προϋπόθεση
να έχουν πραγματοποιήσει τον τελευταίο χρόνο έναν συγκεκριμένο αριθμό ταξιδιών.
Ο παροχές δε
της Ασημένιας Κάρτας συνοπτικά
είναι:
- Προτεραιότητα για
εξασφάλιση θέσης στις πτήσεις εξωτερικού και εσωτερικού.
- Δικαίωμα κράτησης
συγκεκριμένης θέσης στο αεροσκάφος.
-Δυνατότητα επιλογής
γεύματος.
- Προτεραιότητα στη λίστα
αναμονής του αεροδρομίου.
- Έλεγχος εισιτηρίων και
αποσκευών στον ειδικό χώρο της διακεκριμένης θέσης.
- Χορήγηση έκπτωσης και
VIP μεταχείριση σε συμβεβλημένα με την Ο.Α. ξενοδοχεία τόσο στην Ελλάδα, όσο
και στο εξωτερικό.
- Χορήγηση έκπτωσης σε
συμβεβλημένες με την Ο.Α. εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων τόσο στην Ελλάδα, όσο
και στο εξωτερικό.
-Χορήγηση ενός ΔΩΡΕΑΝ
εισιτηρίου εξωτερικού.
Φροντίδα
για όσους δεν καπνίζουν
Η Ο.Α. ιδιαίτερα
ευαισθητοποιημένη σε θέματα υγείας και προσωπικών επιλογών έχει διαχωρίσει όλα
τα αεροσκάφη της σε ζώνες για καπνίζοντες και μη. Σε όλες δε τις πτήσεις του
εσωτερικού απαγορεύεται το κάπνισμα.
Ο
ΣΤΟΛΟΣ ΤΗΣ Ο.Α. ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ
Ο στόλος των αεριωθούμενων
της Ο.Α. είναι τόσο σύγχρονος, όσο θα ήθελε κάθε ταξιδιώτης.
Αποτελείται δε από BOEING
747, AIRBUS A 300, AIRBUS 300 - 600 R, BOEING 727, BOEING 737 - 200 και BOEING
737 - 400.
Εξελιγμένη
τεχνολογία
1.800 και πλέον
εργαζόμενοι στους χώρους της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Ο.Α. προσφέρουν
σε εικοσιτετράωρη βάση τη γνώση και την πείρα τους, για να εξασφαλισθεί η
απρόσκοπτη, από τεχνικής πλευράς, πτήση του στόλου όχι μόνο της Ο.Α., αλλά και
πολλών άλλων αεροπορικών εταιριών, των οποίων τα αεροπλάνα εξυπηρετούνται από τους
τεχνικούς της Ο.Α.
Όπως έχει αναγνωρισθεί
ακόμη και από φορείς διεθνούς κύρους και με αυστηρά κριτήρια, στη Διεύθυνση
Τεχνικών Υπηρεσιών της Ο.Α. χρησιμοποιούνται οι πιο σύγχρονες μέθοδοι ελέγχου,
συντήρησης και κατεργασιών, τις οποίες το επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό εκτελεί
με μεγάλη επιτυχία, ώστε ν' αποσπά, κατά επανάληψη, ευμενή σχόλια από τις
μεγάλες κατασκευάστριες εταιρίες AIRBUS, BOEIGN, GE, Ρ & W, κ.λπ. Ακόμη, οι
Τεχνικές Υπηρεσίες της Ο.Α. έχουν αναγνωριστεί σαν εγκεκριμένο επισκευαστικό
κέντρο των Οργανισμών Πολιτικής Αεροπορίας της Μεγάλης Βρετανίας, των Ηνωμένων
Πολιτειών Αμερικής και της Ιαπωνίας.
Ιδιωτικό
σέρβις
Το σέρβις σε ιδιωτικά
αεροσκάφη είναι μία επιπλέον άριστη υπηρεσία που προσφέρει η Ο.Α., καλύπτοντας
από τεχνική εξυπηρέτηση, μέχρι εξυπηρέτηση εδάφους, κρατήσεις σε ξενοδοχεία και
μεταφορά των επιβατών με αυτοκίνητα. Ένα ειδικό τέρμιναλ για το σκοπό αυτό
βρίσκεται στον Ανατολικό αερολιμένα, εξοπλισμένο με χώρους υποδοχής, τηλέφωνο,
τέλεξ και φαξ. Επίσης, τα ιδιωτικά αεροσκάφη έχουν τη δυνατότητα να
επικοινωνούν μέσω ειδικών συχνοτήτων.
Εξυπηρέτηση
για μεταφορά εμπορευμάτων
Όλα τα τακτικά δρομολόγια
της Ο.Α. δέχονται φορτία για μεταφορά.
Ακόμη, στις εμπορευματικές
μεταφορές περιλαμβάνεται και η μεταφορά του ταχυδρομείου όλο το 24ωρο,
εφημερίδων και περιοδικών, αλλά και φαρμάκων.
Άριστα εκπαιδευμένοι
υπάλληλοι, με διάφορες ειδικότητες, επανδρώνουν τους δύο μεγάλους
εμπορευματικούς σταθμούς της Ο.Α. στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με στόχο να
περιορίζονται ολοένα οι χρόνοι εξυπηρέτησης του κοινού, αξιοποιώντας σύγχρονες
μεθόδους που προσφέρει η εξελιγμένη τεχνολογία και τεχνογνωσία.
ΕΝΑ
ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ
Το διεθνές δίκτυο της Ο.Α.
συνδέει την Αθήνα με τις 5 ηπείρους με τακτά, προκαθορισμένα δρομολόγια.
Βέβαια, συνεχώς εγκαινιάζονται νέα δρομολόγια για την άριστη εξυπηρέτηση των
επιβατών.
Η
Ο.Α. ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Στην Ελλάδα η Ο.Α. έχει
αναπτύξει ένα απαράμιλλο, λειτουργικότατο δίκτυο εσωτερικών γραμμών. Μάλιστα,
όπου δεν πετάει η Ο.Α., η νέα, αυτοδύναμη και ανεξάρτητη εταιρία ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ
ΑΕΡΟΠΛΟΪΑ, θα μπορεί να σας μεταφέρει με τα φτερά της και στο πιο απομακρυσμένο
νησί.
Ολυμπιακή
Τουριστική
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ,
θυγατρική εταιρία και Tour Operator της Ο.Α., με βασικό στόχο την παροχή υψηλού
επιπέδου υπηρεσιών στον εισερχόμενο και εξερχόμενο τουρισμό, μπορεί να
προσφέρει τις παρακάτω υπηρεσίες:
- Έκδοση αεροπορικών εισιτηρίων
τόσο της Ο.Α., όσα και ξένων αεροπορικών εταιριών για κάθε προορισμό.
- Κρατήσεις ξενοδοχείων
στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
- Οργάνωση τουριστικών
εκδρομών στην Ελλάδα και εξωτερικό.
-Διοργάνωση Συνεδρίων,
Συνδιασκέψεων, κ.λπ.
- Ενοικιάσεις αυτοκινήτων.
-Διοργάνωση κρουαζιέρων, καθώς και κάθε άλλη τουριστική εργασία. Έχοντας εξοπλιστεί
με σύγχρονο ηλεκτρονικό εξοπλισμό και με απευθείας σύνδεση με όλες τις χώρες,
όπου πετά η Ο.Α., καθώς και με όλες τις ελληνικές πόλεις, όπου υπάρχει δίκτυο
της Ο.Α., η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ μπορεί ν' αναλάβει υπεύθυνα και με συνέπεια
κάθε ταξιδιωτική υπηρεσία.
Ολυμπιακή
Αεροπλοΐα
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΛΟΪΑ,
θυγατρική, επίσης, της Ο.Α. που ιδρύθηκε το 1971, αποδεσμεύθηκε σαν ανεξάρτητη
εταιρία από το 1992.
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΛΟΪΑ μετά
από την ανεξαρτητοποίηση της έχει αναλάβει να εκτελεί ένα μεγάλο μέρος από τις
εσωτερικές αεροπορικές γραμμές με τα υπερσύγχρονα τουρμποελικοφόρα αεροσκάφη
ATR, ενώ προγραμματίζει και πτήσεις εξωτερικού σε γειτονικές με την Ελλάδα
χώρες.
Διαθέτει ένα στόλο ελαφρών
αεροσκαφών και ελικοπτέρων, για υπηρεσία αεροταξί στην Ελλάδα, που μπορούν να
ναυλώνονται για επαγγελματικούς λόγους, όπως διαφημίσεις ή κινηματογραφήσεις,
είτε σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης.
Πιλότοι/Simulators
Οι πιλότοι της Ο.Α. είναι
άριστα εκπαιδευμένοι, με υψηλό ήθος και φρόνημα. Με τα ικανά τους δε χέρια
πετούν τα αεροπλάνα σε 5 ηπείρους, 24 ώρες την ημέρα, 7 μέρες την εβδομάδα, 12
μήνες το χρόνο! Εκπαιδεύονται δε συνεχώς σε άριστες συνθήκες με υπερσύγχρονα
simulators, ενώ στις ίδιες εγκαταστάσεις πολλές ξένες αεροπορικές εταιρίες
στέλνουν για εκπαίδευση κυβερνήτες - στελέχη τους.
Olympic
Catering
Μια γενική αναδιάρθρωση
της Olympic Catering στην Αθήνα είχε σαν αποτέλεσμα την πιο ολοκληρωμένη αύξηση
της ποιότητας παραγωγής και της λειτουργίας των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων σε
τέτοιο επίπεδο, ώστε η εταιρία να μπορεί να συγκριθεί με ό,τι καλύτερο υπάρχει
στην παγκόσμια βιομηχανία τροφίμων.
Έτσι, στις εγκαταστάσεις
της Olympic Catering δίνεται η δυνατότητα παραγωγής 18.000 γευμάτων την ημέρα,
στα επίπεδα που προσδοκούνται από άποψη καθαριότητας, υγιεινής και λειτουργίας
για μια εταιρία που στοχεύει στον ανταγωνισμό της επόμενης δεκαετίας.
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΕΣ
ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ
Το 1992 ιδρύθηκε μια νέα,
θυγατρική εταιρία της Ο.Α., με την επωνυμία
Μακεδονικές Αερογραμμές.
Σκοπός της εταιρίας είναι
να μεταφέρει απ' όλα τα κράτη του κόσμου ναυλωμένες πτήσεις (charters), έτσι
ώστε μεγάλες ομάδες τουριστών να επισκέπτονται την Ελλάδα με τις καλύτερες
προϋποθέσεις.
Galileo
Hellas
To Galileo είναι το πρώτο
απόλυτα λειτουργικό παγκόσμιο υπολογιστικό σύστημα κρατήσεων θέσεων με βάση την
Ευρώπη. Δημιουργήθηκε δε με τον συνεταιρισμό δέκα μεγάλων αεροπορικών δυνάμεων
της παγκόσμιας ταξιδιωτικής βιομηχανίας μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται και
η Ο.Α.
To Galileo θα συνδέσει με
το κεντρικό σύστημα - Galileo Central System - όλες τις αεροπορικές εταιρίες
του κόσμου και όλους τους φορείς ταξιδιωτικών υπηρεσιών.
Έτσι, το Galileo Hellas,
που αποτελεί έναν ακόμα δραστήριο τομέα της Ο.Α., θα προσφέρει στους
ταξιδιωτικούς πράκτορες της Ελλάδας όλες τις δυνατότητες που παρέχει το
Galileo, σε παγκόσμιο επίπεδο, προσαρμοσμένο στις συνθήκες της αγοράς.
Ακόμη, το Galileo Hellas,
παρέχει όλο τον εξοπλισμό, την εκπαίδευση του προσωπικού, καθώς και την
υποστήριξη του συστήματος στην Ελλάδα.
ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ
ΛΟΙΠΟΝ ΣΤΗΝ Ο.Α.!
Στο ταξίδι σας αεροσυνοδοί
και φροντιστές, θα σας κρατάνε συντροφιά από την πρώτη στιγμή που θα πατήσετε
το πόδι σας στο αεροσκάφος.
Θα σας υποδεχθούν μ' ένα
ζεστό, ανθρώπινο χαμόγελο και θα κάνουν τα πάντα για μια ολοκληρωμένη
φιλοξενία, όπως αυτή ταιριάζει στα πατροπαράδοτα ήθη των Ελλήνων.
Η εκπαίδευση των ιπταμένων
συνοδών και φροντιστών είναι άρτια και υποδειγματική.
Καιρός είναι λοιπόν με τα
φτερά της Ο.Α. να γνωρίσετε όλο τον Κόσμο!
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Και αυτά μεν ήταν όσα διακήρυτταν
και επιθυμούσαν τόσο η επίσημη Ο.Α. όσο και όλοι εμείς που αργαζόμασταν στον
εθνικό αερομεταφορέα. Δυστυχώς οι επιθυμίες μας δεν συνέπιπταν με την επιθυμία
αυτών που στόχευαν αρχικά στην δυσφήμηση της ΟΑ, το σύρσιμό στα ευρωπαϊκά
δικαστήρια και τελικά την διάλυσή της προς όφελος ιδιωτικών συμφερόντων.
Τα χρόνια που θα
ακολουθούσαν η ΟΑ θα πέρναγε μέσα από συμπληγάδες πέτρες μέχρι την στιγμή που
θα ξεκίναγε η σταδιακή αποσύνθεσή της από υποτιθέμενους σωτήρες που δεν
επιθυμούσαν τίποτε άλλο από την διάλυσή της
Η μεθοδευμένη και
υπονομευτική συμπεριφορά των Κυβερνήσεων, βρήκε θερμό συμπαραστάτη την επιτροπή
της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ήλθε να
επικυρώσει αυτή την ειλημμένη απόφαση. Η μια μετά την άλλη οι επιχειρήσεις
στρατηγικής σημασίας δημόσιου συμφέροντος και κοινωνικής ωφέλειας εκποιούνταν
και εκχωρούντο σε ιδιώτες.
Οι διοικήσεις που διορίζονταν,
απαξίωσαν και συρρίκνωναν την Ολυμπιακή Αεροπορία, μειώνοντας δραματικά το
μεταφορικό της έργο.
Ακόμα και όταν
δημιουργήθηκε με το σπάσιμο του έργου της ΟΑ η νέα εταιρεία των Ολυμπιακών
Αερογραμμών χωρίς χρέη, με κυρίαρχο ρόλο στην εσωτερική αγορά και με μερίδιο
άνω του 60%. Στο τέλος του 2006, η εταιρεία έδειχνε να χάνει αυτή την κυριαρχία
στην εσωτερική αγορά και να αμφισβητείται έντονα η αξιοπιστία της, τόσο από
πλευράς παραγωγής προϊόντων όσο και λόγω κακών διοικητικών χειρισμών.
Τελικά τον Οκτώβριο του
2008 ο τότε υπουργός Μεταφορών Κ.
Χατζηδάκης υποστήριξε για μια ακόμη φορά πως «η "Ολυμπιακή" είναι
αναμφισβήτητο ότι είναι η μόνη εταιρεία με τόσα χρέη, σε σχέση με το μέγεθός
της, σε ολόκληρη την Ευρώπη» και παράλληλα «είναι η μόνη 100% κρατική
αεροπορική εταιρεία σε όλη την Ευρώπη». Στην ίδια λογική κινήθηκαν και οι
βουλευτές της ΝΔ, αποδίδοντας ευθύνες για τα οικονομικά προβλήματα της ΟΑ στους
εργαζόμενους όταν ήταν πασιφανές, σε όλους εμάς που ζούσαμε από μέσα το δράμα της
διάλυσης, ότι οι αιτίες ήταν άλλες. Το δε θράσος των κυβερνώντων έφτασε σε τέτοιο
σημείο ώστε ο εισηγητής της κυβέρνησης να πει επί λέξει πως «αν δεν υπήρχαν τα
χρέη της "Ολυμπιακής", θα μπορούσαμε με τα χρήματα αυτά να έχουμε
φτιάξει τουλάχιστον δύο χιλιάδες εξαθέσια σχολεία σε όλη την Ελλάδα ή πενήντα
μεγάλα νομαρχιακά νοσοκομεία». Αν εσείς είδατε αυτά τα σχολεία και τα
νοσοκομεία άλλο τόσο τα είδαμε και εμείς.
Τελικά η ΟΑ διαλύθηκε και
ξεπουλήθηκε.
Όλες ανεξαιρέτως οι
ελληνικές κυβερνήσεις την εκμεταλλεύτηκαν. Το ελληνικό κράτος (μοναδικός
μέτοχος) δεν επιστρέφει ποτέ τα οφειλόμενα και παρεμβαίνει στην καθημερινή
λειτουργία της (προσλήψεις, προμήθειες, τιμολογιακή πολιτική), με αποτέλεσμα η
εταιρεία να μην λειτουργεί ποτέ στα πλαίσια των κανόνων της αγοράς, σύμφωνα με
τη σύμβαση λειτουργίας της. Σε
διάστημα 17 χρόνων η Ο.Α. θα αλλάξει δεκάδες διοικήσεις, όλες κομματικές και
επιρρεπείς στην εξυπηρέτηση κομματικών συμφερόντων.
Στις 11 Δεκεμβρίου του
2002, η Ε.Ε. κινεί τη διαδικασία του άρ. 88 (παρ. 2,ΕΚ) με το οποίο ζητάει από
την Ελλάδα την ανάκτηση μέρους των ενισχύσεων που είχαν χορηγηθεί από το
ελληνικό κράτος στην Ο.Α. παλαιότερα, καθώς και των νέων ενισχύσεων (χορήγηση
19,5 εκατ. ευρώ το Φεβρουάριο του 2002) που χορηγήθηκαν κατά την άποψή της
παράνομα, μετά το 1998 (περίπου 194 εκ. ευρώ). Η Ο.Α. κατηγορείται για
προνομιακή μεταχείριση έναντι των ανταγωνιστών της, στρέβλωση ανταγωνιστικών
όρων στην εσωτερική αγορά και γενικότερα, μη τήρησης των όρων των εγκριτικών
αποφάσεων.
Η τότε κυβέρνηση του
ΠΑΣΟΚ, μέσω του υπ. Μεταφορών Χρ. Βερελή ανακοινώνει το σπάσιμο της εταιρείας
και τη δημιουργία των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» με κέλυφος τις Μακεδονικές
Αερογραμμές στα πλαίσια του ν. 3185/2003 όπου υπάρχει ειδική διάταξη που
προβλέπει τη μεταβίβαση του προσωπικού και των στοιχείων του ενεργητικού της Ο.Α. (η
οποία διατηρεί το παθητικό της), σε μια νέα -κρατική- εταιρεία. Στις 12
Δεκεμβρίου 2003 πραγματοποιείται η επίσημη ίδρυση των Ολυμπιακών Αερογραμμών.
Η νεοσύστατη εταιρεία
δημιουργήθηκε μέσα στα πλαίσια μιας προσπάθειας αναδιάρθρωσης του ομίλου
επιχειρήσεων της Ο.Α. από την οποία άλλωστε και προέρχεται. Αναλαμβάνοντας το
πτητικό έργο της Ο.Α. αλλά και αποτελώντας μια χωριστή οντότητα χωρίς εταιρική
σχέση με τον όμιλο εταιρειών αυτής, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές διαθέτουν όλα τα
στοιχεία εκείνα που θέτουν τις βάσεις για μια ανταγωνιστική παρουσία στον τομέα
των μεταφορών.
Η Ε.Ε. άσκησε προσφυγή στο
Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (το Δεκέμβριο του 2004), θεωρώντας παράτυπα το νέο
ελληνικό νόμο. Ο γενικός εισαγγελέας Leendert Geelhoed εισηγήθηκε το Φεβρουάριο
του 2005 την καταδίκη της Ελλάδας, διότι δεν έλαβε όλα τα αναγκαία μέτρα για
την επιστροφή των ενισχύσεων που χορηγήθηκαν στην Ο.Α.
Σύμφωνα με το γενικό
εισαγγελέα, «ο πρόσφατος ελληνικός νόμος
παρεμποδίζει από νομικής ή οικονομικής άποψης την αποτελεσματική εκτέλεση της
απόφασης της επιτροπής». Σκοπός αυτής είναι η ανάκτηση των ενισχύσεων με τις
οποίες το Ελληνικό δημόσιο υποστήριξε παρανόμως τις οικονομικές και εμπορικές
δραστηριότητες της Ολυμπιακής, νοθεύοντας τον ανταγωνισμό στον τομέα της
πολιτικής αεροπορίας.
Μετά από όλες τις
αποτυχημένες προσπάθειες των διαφόρων κυβερνήσεων να ιδιωτικοποιήσουν -αρχικά-
τις νεοσύστατες «Ολυμπιακές Αερογραμμές» όπου οδήγησαν την εταιρεία ακόμα και
στους ανταγωνιστές της, ήρθε η περίοδος όπου η κυβέρνηση σκέφτηκε το «κλείσιμο
εν λειτουργία» (2006-2007), κάτι το οποίο δεν συνέβη. Τότε η υπόθεση πέρασε στα
παρασκήνια των υπουργείων και των επιτροπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου
επιχειρείται ένας συμβιβασμός, κυρίως ύστερα από την προσφυγή -και την τελική
της δικαίωση- στα ελληνικά δικαστήρια όπου ζητά συμψηφισμό των χρεών της με τα
όσα κατά καιρούς το κράτος όφειλε να της χορηγήσει από διάφορες επιδοτούμενες
λειτουργίες και από την αναγκαστική έξωσή της από το Αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Η υπόθεση από τότε, βάδιζε
με πολύ αργούς ρυθμούς καταδικάζοντας στην ουσία την εταιρεία σε αδράνεια, την
ώρα που Έλληνες και ξένοι ανταγωνιστές έμπαιναν δυναμικά στην ελληνική
αεροπορική αγορά.
Έπειτα από ανοιχτό
διαγωνισμό, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, το Μάρτιο του 2009 βρέθηκαν υπό τον
έλεγχο της MIG. Στις 23 Μαρτίου του 2009 υπογράφηκε η συμφωνία ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ-MARFIN,
ενώ από την 1η Οκτωβρίου του 2009 η θρυλική ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ πεθαίνει και
στην θέση της εμφανίζεται μια εταιρεία με το όνομα «Olympic Air». Το 2013 (στις 23.10.2013) και η
«Olympic Air», σκιά της κάποτε μεγάλης Ολυμπιακής Αεροπορίας, θα εξαγοραστεί
από την Aegean, όπου μέχρι και σήμερα συνεχίζεται η κοινή τους πορεία.
Πηγές
:
Ο
ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ έκδοση ΟΑ
Περιοδικό
Εργαζομένων Ολυμπιακής «Η Άλλη Πτήση»
www.ikariaki.gr/olimpiaki-aeroporia-i-diki-mas-eteria-2/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου