Translate -TRANSLATE -

Τρίτη 13 Ιουνίου 2017

Δικαιώματα καταναλωτών :Ταξιδεύοντας με αεροπλάνο





Δικαιώματα καταναλωτών

Ταξιδεύοντας με αεροπλάνο

Οι κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες στη χώρα μας σήμερα είναι ιδιαίτερα δύσκολες για όλους. Ωστόσο κάποιοι από εμάς ίσως καταφέρουμε να προγραμματίσουμε ολιγοήμερες διακοπές για το καλοκαίρι που ήρθε. Πρέπει λοιπόν να γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας και να τα διεκδικούμε. Η ΕΚΠΟΙΖΩ υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα βασικά δικαιώματά όταν ταξιδεύουμε αεροπορικώς:
1. Άρνησης επιβίβασης (λόγω υπεράριθμων κρατήσεων, αλλαγής αεροσκάφους και αντικατάστασης με μικρότερο)
    Δικαιούστε αποζημίωση:

  • 250€ για αποστάσεις έως 1.500 χλμ

  • 400€  για αποστάσεις έως 3.500 χλμ εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης

  • 600€  για αποστάσεις πάνω από 3.500 χλμ για όλες τις άλλες πτήσεις

Επίσης δικαιούστε:

  • Επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης

  • Επιπλέον  κάλυψη εξόδων διατροφής, διαμονής και μεταφοράς μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος

2. Ακύρωσης της πτήσης με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας
Προσοχή! Σε περίπτωση ακύρωσης λόγω έκτακτων συνθηκών (δυσμενείς καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζόμενων κτλ), μπορεί να μην δικαιούστε αποζημίωση, αλλά ο αερομεταφορέας οφείλει να σας παράσχει τη δυνατότητα να επιλέξετε:
να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου (ολόκληρο ή μόνο του μέρους που δεν χρησιμοποιήσατε)
να μεταφερθείτε στον τελικό προορισμό σας με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό
να κάνετε εκ νέου κράτηση για μεταγενέστερη ημερομηνία της επιλογής σας (εφόσον υπάρχουν θέσεις).
Ακόμη όμως και σε έκτακτες συνθήκες, οι αερομεταφορείς υποχρεούνται να σας παρέχουν βοήθεια,  όση ώρα περιμένετε για να επιβιβαστείτε σε άλλη πτήση.
3. Καθυστέρησης πτήσης περισσότερο:

  • των 2 ωρών για όλες τις πτήσεις μέχρι 1.500 χλμ

  • των 3 ωρών για πτήσεις εντός Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ και μέχρι 3.500 χλμ για όλους τους προορισμούς

  • των 4 ωρών για όλες τις άλλες πτήσεις

…τότε έχετε δικαίωμα:

  • Διαμονής σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφοράς από και προς το   αεροδρόμιο

  • Δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά

Σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης, δηλαδή αν η πτήση σας καθυστερήσει 5 ή περισσότερες ώρες, δικαιούστε επίσης επιστροφή των χρημάτων σας για το εισιτήριο και αεροπορική μεταφορά στον τόπο από τον οποίο είχατε, αρχικά, ξεκινήσει το ταξίδι σας.
Αν φθάσετε στον τελικό προορισμό σας με καθυστέρηση τριών ή περισσοτέρων ωρών, δικαιούσθε αποζημίωση ίση με εκείνη που χορηγείται στην περίπτωση ματαίωσης της πτήσης σας, εκτός αν η αεροπορική εταιρεία είναι σε θέση να αποδείξει ότι η καθυστέρηση οφείλεται σε έκτακτες περιστάσεις.
4. Απώλειας, καταστροφής ή καθυστέρησης   αποσκευών
Σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας των αποσκευών η ευθύνη του  αερομεταφορέα  περιορίζεται στα 1.000 Ειδικά Τραβηχτικά Δικαιώματα (SDR -Special Drawing Rights), περίπου στα 1.230 €.
Προσοχή!
- Σε περίπτωση καθυστέρησης παράδοσης αποσκευών, ο επιβάτης οφείλει να υποβάλλει έγγραφη διαμαρτυρία το αργότερο εντός είκοσι μίας (21) ημερών από την ημερομηνία που παρέλαβε τις αποσκευές
- Σε περίπτωση ζημιάς αποσκευών, η προθεσμία έγγραφης διαμαρτυρίας του επιβάτη είναι έως και επτά (7) ημέρες από την επιστροφή τους.
- Αν το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας, δηλώστε το πριν ταξιδέψετε και ασφαλίστε το! Θα αποζημιωθείτε για ότι δηλώσετε.
5. Διαφάνεια  τιμών κατά την ηλεκτρονική κράτηση
Στο εισιτήριο πρέπει, από την αρχή να εμφανίζεται η ανάλυση μεταξύ ναύλου, φόρων, χρεώσεων αεροδρομίου και, τέλος, όλων των υπόλοιπων χρεώσεων, πρόσθετων επιβαρύνσεων και τελών για να μπορεί να συγκρίνει ο καταναλωτής τις τιμές μεταξύ των εταιρειών και να κάνει τη σωστή επιλογή.
Τυχόν προαιρετικά επιπλέον ποσά πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια και να επισημαίνεται ο προαιρετικός χαρακτήρας τους.
6. Άτομα με αναπηρία και άτομα με μειωμένη κινητικότητα
Τα άτομα με αναπηρίες ή/και μειωμένη κινητικότητα εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: