«Ιεροί
κεραυνοί» και διπλωματία
Οι
«ιεροί κεραυνοί» του Ιερώνυμου κατά Φίλη
μέσω... Φαναρίου
Γράφει ο Δήμος Βερύκιος
Οι «ιεροί κεραυνοί» του
Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου κατά του τέως υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη έρχονται να
φωτίσουν ορισμένες αθέατες κινήσεις στη διπλωματική σκακιέρα, που αναπόφευκτα
θα επηρεάσουν τα μελλούμενα στην ευρύτερη περιοχή μας. Οι γνωρίζοντες περί των
εκκλησιαστικών θεμάτων θεωρούν ότι η αιτία της επίθεσης Ιερώνυμου κατά Φίλη δεν
έχει να κάνει τόσο με το μάθημα των Θρησκευτικών όσο με τον δίαυλο απευθείας
επικοινωνίας που είχε αποκτήσει ο τέως υπ. Παιδείας με το Φανάρι μέσω του
μητροπολίτη Αδριανουπόλεως, Αμφιλόχιου Στεργίου!
Οι «κεφαλές» της Εκκλησίας
της Ελλάδος θεωρούν ότι ο Αμφιλόχιος, το «μάτι» και το «αυτί» του Οικουμενικού
Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Αθήνα, είχε αποκτήσει... επικίνδυνες παρέες, τον
Νίκο Φίλη και τον Γιώργο Κατρούγκαλο, καθώς και έναν διοικητή κρατικής
υπηρεσίας που αναφέρεται απευθείας στον πρωθυπουργό και του οποίου ένα εκ των
μυστικών γραφείων βρίσκεται στο Κολωνάκι, δίπλα στο γραφείο του Πατριαρχείου.
Ως εκ τούτου ο Ιερώνυμος φαίνεται ότι περίμενε στη «γωνία» τους δύο
«Φαναριώτες» υπουργούς για να τους αλλάξει τα... φώτα. Είναι γνωστή η κόντρα
της Ιεράς Συνόδου με το Φανάρι, που επιδιώκει να αποκοπούν από τον κορμό της
Ελλαδικής Εκκλησίας οι 36 μητροπόλεις των περιοχών εκείνων που απελευθερώθηκαν
μετά το 1912, και το 1928 και που το ίδιο το Οικουμενικό Πατριαρχείο παραχώρησε
τις διοικήσεις τους στην Εκκλησία της Ελλάδος αλλά κράτησε την πνευματική τους
δικαιοδοσία.
Παλαιότερε είχε αποσταλεί
σκληρή επιστολή του Βαρθολομαίου προς στον Ιερώνυμο, που του ζητούσε να μην
παρεμβαίνει στις συνομιλίες που διεξάγονται μεταξύ Φαναρίου και ελληνικής
κυβέρνησης, επιστολή που είχε εκληφθεί ως απάντηση σε προγενέστερη καταγγελία
της Ελλαδικής Εκκλησίας για τον επικεφαλής του γραφείου του Φαναρίου στην
Αθήνα, του Αμφιλοχίου, που στόχευε σε αναβάθμιση του γραφείου του Οικουμενικού
Πατριαρχείου στην Αθήνα σε Εξαρχία!
Φόβοι
και διαβεβαιώσεις
Η ανησυχία της Εκκλησίας
της Ελλάδος για διοικητική διχοτόμησή της παραμένει παρά τη γραπτή διαβεβαίωση
του Οικουμενικού Πατριαρχείου κατά την Πανορθόδοξο Σύνοδο της Κρήτης, ότι δεν
προτίθεται στην παρούσα φάση να
εγείρει θέμα «Νέων Χωρών». Το Πατριαρχείο καθησυχάζει την Αρχιεπισκοπή Αθηνών
ότι οι μητροπόλεις των «Νέων Χωρών» θα παραμείνουν στη δική της δικαιοδοσία!
Ωστόσο η καχυποψία των εκκλησιαστικών παραγόντων των Αθηνών για τις πραγματικές
προθέσεις του Φαναρίου δεν έχει εξαλειφθεί, καθώς αρκετοί εντάσσουν το σχέδιο Βαρθολομαίου για «κανονική δικαιοδοσία» των
μητροπόλεων των «Νέων Χωρών» στην Εκκλησία Κωνσταντινουπόλεως στα γεωπολιτικά
σχέδια που προωθούν οι ΗΠΑ στην περιοχή και ενδεχομένως έχουν σχέση και με τις
κινήσεις Ερντογάν μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα! Τι εννοούν; Ο μεν
Οικουμενικός Πατριάρχης επιδιώκει διοικητικά να αβγατίσει την Εκκλησία της
Κωνσταντινούπολης, η οποία να απλώνεται σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα και τα νησιά
του Αιγαίου, θέλει δηλαδή να συγκροτήσει το «Βατικανό» της Ορθοδοξίας με έδρα
την Κωνσταντινούπολη! Ο δε πρόεδρος της Τουρκίας επιχειρεί την ανασύσταση του
Σουλτανάτου της Κωνσταντινούπολης και τη δημιουργία ευρωπαϊκού ισλαμικού τόξου,
από την Κωνσταντινούπολη ως τα μικρασιατικά παράλια.
Ένθερμοι
υποστηριχτές της δημιουργίας δύο ισχυρών θρησκευτικών πυλώνων, της Ορθοδοξίας
και του Ισλαμισμού, με έδρα την Κωνσταντινούπολη, εμφανίζονται οι Αμερικανοί,
που προσδοκούν σε αρμονική σχέση μωαμεθανών και χριστιανών πρωτίστως σε
οικονομικό-εμπορικό επίπεδο, ώστε να αποτελέσουν το «ασφαλές σύνορο» της
Ευρώπης. Η παρέμβαση του αμερικανικού παράγοντα προς την ενίσχυση του
Οικουμενικού Πατριαρχείου έγινε αντιληπτή από το σύνολο των ιεραρχών που
συμμετείχαν στην Πανορθόδοξο Σύνοδο.
Στο πνεύμα αυτό φαίνεται
ότι κινούνται και οι παρεμβάσεις του Άνθιμου, ο οποίος ξάφνιασε με την δήλωση
περί αναθεώρησης της Συνθήκης της Λωζάνης που θέτει εμμέσως πλην σαφώς ο
Ερντογάν. Ο μητροπολίτης
Αλεξανδρουπόλεως, που φαίνεται ότι είναι σε ανοιχτή γραμμή με το Φανάρι,
λέει ότι: «Για εμάς η Συνθήκη της Λωζάνης ήταν επαίσχυντη. Αν ο Ρετζέπ Ταγίπ
Ερντογάν θεωρεί ότι δεν ωφέλησε και τη χώρα του, απορώ πώς το θυμήθηκε τώρα,
λίγα χρόνια πριν την εκπνοή της. Εξάλλου το αμερικανικό Κογκρέσο κατήργησε τη
Συνθήκη της Λωζάνης με μία ψηφοφορία στις 18 Ιανουαρίου 1927 (...)».
Διαχωρισμός
Ο
Άνθιμος κάνει έναν αξιοπρόσεκτο διαχωρισμό μεταξύ του «ισλαμικού κινδύνου» στο
Λεκανοπέδιο από τους μωαμεθανούς της Θράκης. «Μερικοί με ρωτούν
αν οι Θρακιώτες μουσουλμάνοι είναι πρόβλημα. Απαντώ ευθέως ''όχι''! Πρόβλημα
είναι οι μουσουλμάνοι στο Λεκανοπέδιο...». Στο σημείο αυτό δώστε προσοχή στην
άποψη που διατυπώνει για την πορεία των σχέσεων χριστιανών και μουσουλμάνων της
Θράκης: «Οι νουνεχείς, ένθεν κακείθεν, επιμένουμε ότι πρέπει να έχει ακλινή
προσανατολισμό και να αποτελεί ''μοντέλο συνύπαρξης'' σε μια Ευρώπη, που λίγο
απέχει από το να εκφράσει δημόσια την ισλαμοφοβία της, με ό,τι αυτό θα
συνεπάγεται». Στη «λογική» του
μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κινείται και η Αρχιεπισκοπή Αμερικής με τα 2,5
εκατομμύρια πιστούς και τις πανίσχυρες διασυνδέσεις στα κέντρα λήψης των
αποφάσεων.
Το Φανάρι απαιτεί η
επιλογή νέων μητροπολιτών στις «Νέες Χώρες» να γίνεται σε συνεννόηση με το
Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλιώς απειλεί με ρήγμα! Ήδη... ακονίζουν τα μαχαίρια
για μια μητρόπολη, καθώς θα παραστεί η ανάγκη αντικατάστασης του υπέργηρου
μητροπολίτη.
Η
Αρχιεπισκοπή Αθηνών φοβάται μην τυχόν οι ΗΠΑ ασκήσουν πίεση στην κυβέρνηση για
αλλαγή του υφιστάμενου καθεστώτος που διέπει τις μητροπόλεις των «Νέων Χωρών». Ο
Ιερώνυμος επιτέθηκε στον Ν. Φίλη και στον εκπρόσωπο του Οικουμενικού Πατριάρχη
στην Αθήνα, μητροπολίτη Αδριανουπόλεως Αμφιλόχιο, οι οποίοι είχαν αγαστή
συνεργασία. Τυχαίο;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου